Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Fan


Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2016 16:34
Auto: C5 Tourer 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 158000
Kleur: Gris Metallic
Locatie: München
Ik ben helaas gisteren stil komen te staan met mijn C5 2.2hdi phase 2.
Onder het rijden viel hij ineens uit geprobeerd to resetten door de accupool eraf te halen, mocht niet baten.
Dus sleepdienst gebelt, deze heeft de auto uit de eco modus gehaald en ja wat denk je start weer zonder problemen.
Maar naar even stationair draaien en wat gas geven weer zelfde probleem.
Uitgelezen en daar komen de volgende storingen uit.
P2141 egr-gasklepregelcircuit laag
P2122 gasklep pedaal positie sensor circuit laag
P0245 turbo wastegate solenoïde laag
P2009 inlaatspruitstuk dunner-regelaar circuit laag cilinder 1
P2144 uitlaatgas recirculatie regelcircuit laag
P3006
En p0402 hercirculatie uitlaatgas teveel stroom gedetecteerd.
Ik verdenk de vacuüm systeem.
Kan iemand me hier een goede tip geven waar ik moet beginnen met zoeken, want de Berger heeft de fouten gewist en nu krijg ik de fout niet meer terug en vertrouw het niet om zonder wat te doen zondag de 700 km naar münchen te rijden.
Onder het rijden viel hij ineens uit geprobeerd to resetten door de accupool eraf te halen, mocht niet baten.
Dus sleepdienst gebelt, deze heeft de auto uit de eco modus gehaald en ja wat denk je start weer zonder problemen.
Maar naar even stationair draaien en wat gas geven weer zelfde probleem.
Uitgelezen en daar komen de volgende storingen uit.
P2141 egr-gasklepregelcircuit laag
P2122 gasklep pedaal positie sensor circuit laag
P0245 turbo wastegate solenoïde laag
P2009 inlaatspruitstuk dunner-regelaar circuit laag cilinder 1
P2144 uitlaatgas recirculatie regelcircuit laag
P3006
En p0402 hercirculatie uitlaatgas teveel stroom gedetecteerd.
Ik verdenk de vacuüm systeem.
Kan iemand me hier een goede tip geven waar ik moet beginnen met zoeken, want de Berger heeft de fouten gewist en nu krijg ik de fout niet meer terug en vertrouw het niet om zonder wat te doen zondag de 700 km naar münchen te rijden.
Berichten: 13974
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
zijn nu alle fouten weg.
C5club Fan


Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2016 16:34
Auto: C5 Tourer 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 158000
Kleur: Gris Metallic
Locatie: München
Ik heb nu alleen de p0400 terug, en loopt als een zonnetje.
Berichten: 13974
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
is de EGR klep vacuum gestuurd.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Het uitvallen wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een probleem met het 5V circuit, gezien de foutcodes.
Dat kan veroorzaakt worden door een 12V voedingsprobleem vanuit de BSM gezien de foutcode op de wastegate bediening.
Het kan ook een sluiting op de 5V zijn, veroorzaakt door een van de sensoren, waarna de motor afslaat, en het signaal voor inschakelen van een 12 V voedingsrelais vanuit de BSM weg valt, waarna de voeding dus ook, en de foutcode op de bediening waste gate ontstaat.
De 0400 EGR moet je in een andere hoek zoeken.
Controleer even of de EGR wel dicht staat met losgenomen vacuumslang, en of deze voldoende gangbaar is. Dit kun je doen adhv de luchtmassameter. Maar behoeft wel enige kennis.
Dat kan veroorzaakt worden door een 12V voedingsprobleem vanuit de BSM gezien de foutcode op de wastegate bediening.
Het kan ook een sluiting op de 5V zijn, veroorzaakt door een van de sensoren, waarna de motor afslaat, en het signaal voor inschakelen van een 12 V voedingsrelais vanuit de BSM weg valt, waarna de voeding dus ook, en de foutcode op de bediening waste gate ontstaat.
De 0400 EGR moet je in een andere hoek zoeken.
Controleer even of de EGR wel dicht staat met losgenomen vacuumslang, en of deze voldoende gangbaar is. Dit kun je doen adhv de luchtmassameter. Maar behoeft wel enige kennis.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Fan


Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2016 16:34
Auto: C5 Tourer 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 158000
Kleur: Gris Metallic
Locatie: München
Bedankt voor de hulp.
Vacuüm systeem in in orde, egr klep mag wel een nieuw op iig dit zit vast.
Verder heb ik alle steker verbindingen los gehad en ingespoten met contact spray en de massa punten schoongemaakt.
Cross nu al weer een dag rond zonder enige problemen, maar het blijft toch in mijn achterhoofd hangen dat ik niet de oorzaak heb kunnen achterhalen.
Vacuüm systeem in in orde, egr klep mag wel een nieuw op iig dit zit vast.
Verder heb ik alle steker verbindingen los gehad en ingespoten met contact spray en de massa punten schoongemaakt.
Cross nu al weer een dag rond zonder enige problemen, maar het blijft toch in mijn achterhoofd hangen dat ik niet de oorzaak heb kunnen achterhalen.
C5club Fan


Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2016 16:34
Auto: C5 Tourer 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 158000
Kleur: Gris Metallic
Locatie: München
Zou de bsm vervangen een goed idee zijn?
Berichten: 13974
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als de EGR klep open staat als deze vast zit , kun je wel een probleem hebben.
C5club Fan


Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2016 16:34
Auto: C5 Tourer 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 158000
Kleur: Gris Metallic
Locatie: München
Die is al bestelt, maar ik weet niet of dat het enigste is.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gezien de post van BJG gok ik van niet.
Berichten: 13974
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik heb al is een motor gehad die stil gevallen was , omdat de EGR klep open stond.
C5club Fan


Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2016 16:34
Auto: C5 Tourer 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 158000
Kleur: Gris Metallic
Locatie: München
Hallo Samen,
ik ben de afgelopen 2 weken in roemenie geweest voor mijn bruiloft en natuurlijk op het meest ungunstigste moment (vrijdag namiddag onderweg naar het vliegveld om gasten op te halen) gebeurt me dus precies het zelfde weer. auto aan de kant geduwd met behulp van wat omstanders (was in het drukke centrum van de stad) maar probleem voor maandag.
een goeie vriend van me is ook C5 gek maar dan uit Bratislava, maandag met z'n 2e aan het storigzoeken gegaan. met behulp van forum + wat belletjes naar hun guru de uiteindelijk oorzaak gevonden BSM stuk. tijdelijke oplossing bedacht, brandstoppomp direkt aan de 12v hangen door middel van een sigaretten aansteker. heb de hele 1400 Km terug kunnen rijden zonder problemen.
nu heb ik een vraag, als ik een nieuwe bsm bestel bij de dealer moet deze dan nog aangeleerd worden voor mijn specfieke auto of is het plug and play?
alvast bedankt voor de moeite.
ik ben de afgelopen 2 weken in roemenie geweest voor mijn bruiloft en natuurlijk op het meest ungunstigste moment (vrijdag namiddag onderweg naar het vliegveld om gasten op te halen) gebeurt me dus precies het zelfde weer. auto aan de kant geduwd met behulp van wat omstanders (was in het drukke centrum van de stad) maar probleem voor maandag.
een goeie vriend van me is ook C5 gek maar dan uit Bratislava, maandag met z'n 2e aan het storigzoeken gegaan. met behulp van forum + wat belletjes naar hun guru de uiteindelijk oorzaak gevonden BSM stuk. tijdelijke oplossing bedacht, brandstoppomp direkt aan de 12v hangen door middel van een sigaretten aansteker. heb de hele 1400 Km terug kunnen rijden zonder problemen.
nu heb ik een vraag, als ik een nieuwe bsm bestel bij de dealer moet deze dan nog aangeleerd worden voor mijn specfieke auto of is het plug and play?
alvast bedankt voor de moeite.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Een bsm is plug & play.
C5club Fan


Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2016 16:34
Auto: C5 Tourer 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 158000
Kleur: Gris Metallic
Locatie: München
dankjewel voor de snelle reactie
C5club Fan


Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2016 16:34
Auto: C5 Tourer 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 158000
Kleur: Gris Metallic
Locatie: München
Heb gisteren de nieuwe bsm gemonteerd, maar de auto wil nogsteeds niet starten. De brandstof pomp schakelt nu wel in als ik de sleutel omdraai maar de starter wil niet rond. Hebben jullie enig idee waar ik dat zou moeten zoeken?
Alvast bedankt voor de hulp.
Alvast bedankt voor de hulp.
