Na een paar Saab 9000's "versleten" (op het Saabforum kennen ze mij dus ook) te hebben en een paar Mondeo's Mk2, ben ik nu eens bij de C5 uitgekomen, heb er altijd al eens een willen hebben.
Alleen vielen ze toen niet binnen mijn budget. Gisteren is het me dan toch gelukt.
Ik moest er wel een "wereldreis"(Terneuzen-Groningen-Terneuzen) voor maken, maar goed.
Het is moeders mooiste wel niet meer, maar alles wat moet werken (op een paar irritante kleinigheidjes na) werkt. Hij stuurt goed, hij remt goed, veert goed en de motor loopt ook goed op benzine en gas (alhoewel hij koud op gas even op drie cylinders loopt, maar dat gaat vrij vlug over).
Heb er een "proefrit" van 364 km meegemaakt, storingsvrij. Op een gegeven moment (na 240km) vertraagt het verkeer voor me ernstig en zag ik in de spiegel dat iemand van plan was mijn verse aanwinst aan de achterzijde wat korter te maken, dus ik trap een paar keer kort achter elkaar op de rem om mijn remlichten te laten knipperen, zodat de bestuurder/ster achter mij wakker zou worden.
Precies daarna komen het motorstoringslampje, het servicelampje en de melding "uitlaatgasstoring" op het info display te staan.
Nu had ik op dit of het andere forum al gelezen dat Citroenen op LPG daar wel vaker last van hebben en het niks inhoudt. Het ging bij mij dan ook na verloop van tijd ook weer gewoon uit. Dus echt druk maak ik me er dan ook niet in.
Ik heb wel wat elektrische probleempjes, maar die zal ik op het juiste deel van dit forum plaatsen.