Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem. Auto is altijd keurig dealeronderhouden, maar nu moet volgens de dealer de remklauwen, schijven en blokken achter vervangen worden. Van de klauw zou het "oog" rot zijn. De dealer rekent voor het hele grapje 725 euro (+35 euro remvloeistofverversing), incl montage (2,6 uur). Vind het nogal een duur grapje en ben van plan dit zelf te gaan doen. Ik moet nog wel zelf gaan kijken hoe e.e.a. ervoor staat. Ik heb nog niet eerder een C5 onder handen gehad, maar ik vind het raar dat remklauwen zo kunnen rotten op de bevestiging dat deze vervangen moeten worden. Anderzijds is de auto altijd bij de een en dezelfde Citroen dealer onderhouden. Waarom doen zij hier dan niets (preventief) aan?
De dealer vindt vervanging van de remklauwen na 4 jaar onder normaal onderhoud vallen.
Ik heb even op internet gekeken en zag op
http://www.autopartsonline.nl dat zij ca 103 euro per klauw rekenen, remschijven 56 euro en de blokken achter 26 euro (totaal samen dus ca 290 euro). Het is echter geen origineel Citroen en ik heb reeds eerder (voor een andere auto) bij deze leverancier besteld, waarbij de tweede keer, na en perfecte eerste keer, niet helemaal vlekkeloos verliep.
Ik ben benieuwd of er meerdere C5 rijders zijn, die om genoemde reden hun remklauwen achter hebben (laten) vervangen en wat de kosten hiervan waren.