Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 214
Lid geworden op: 29 jul 2010 11:14
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Locatie: Amsterdam
Goede dag allemaal,
Ik heb mijn oliepeilstok vervangen (Dealer). Ik heb het idee, dat die niet de juiste lengte heeft. Dat leidt ertoe dat ik teveel olie bijvul en nu ws storing uitlaatgas heb. Wat is de juiste lengte van peilstok voor een 2.0 16v C5 fase 1 2003? Verschillende leveranciers op internet met verschillende maten, dat schiet niet op. Wie weet meer?
Alvast bedankt.
Ik heb mijn oliepeilstok vervangen (Dealer). Ik heb het idee, dat die niet de juiste lengte heeft. Dat leidt ertoe dat ik teveel olie bijvul en nu ws storing uitlaatgas heb. Wat is de juiste lengte van peilstok voor een 2.0 16v C5 fase 1 2003? Verschillende leveranciers op internet met verschillende maten, dat schiet niet op. Wie weet meer?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Als je de peilstok op VIN hebt gekocht via de dealer is het sowieso de juiste.
Hoezo denk je dat je teveel bijvult ? En dat te maken heeft met de melding uitlaatgas??
Dat kan ik niet rijmen.
Vanwaar leg je dit verband?
Peilen doe je wel op een rechte / zoveel mogelijk waterpas ondergrond bij een koude motor.
Niet, zoals ik wel eens zie; vrijwel direct na het afzetten van contact. Dan zit er altijd "te weinig" in.
Hoezo denk je dat je teveel bijvult ? En dat te maken heeft met de melding uitlaatgas??
Dat kan ik niet rijmen.
Vanwaar leg je dit verband?
Peilen doe je wel op een rechte / zoveel mogelijk waterpas ondergrond bij een koude motor.
Niet, zoals ik wel eens zie; vrijwel direct na het afzetten van contact. Dan zit er altijd "te weinig" in.
Berichten: 214
Lid geworden op: 29 jul 2010 11:14
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Locatie: Amsterdam
Hoi Boes. Bedankt voor je reactie.
Voor de Cit. monteur was de mededeling dat het 2.0 motor was genoeg en gaf mij de nwe peilstok. Geen vin aan te pas gekomen. Dat ik teveel olie zou hebben bijgevuld wordt duidelijk door het geknipper van het oliepeilbolletjes (max) op het dashboard, terwijl ik de olie bijvulde tot het max. van de peilstok. Daarna kreeg ik later tijdens het rijden de melding 'storing uitlaatgas'. Toeval? Inmiddels is, na kilometers het geknipper weg en ook de melding van de storing. Er lijkt enig verband te bestaan tussen teveel olie en de melding van de storing. ....Het oliepeil is ws door verbruik, weer gedaald. Toeval allemaal? Bestaat toeval?
Voor de rest draait de motor als een zonnetje en zie ik geen blauwe rook uit de uitlaat komen.
Voor mij blijf nog onverlet de vraag bestaan wat de juiste lengte van de peilstok moet zijn.
Door leveranciers op internet worden verschillende peilstokken met verschillende lengten aangeboden.
De server van de club blijkt onbereikbaar?
Voor de Cit. monteur was de mededeling dat het 2.0 motor was genoeg en gaf mij de nwe peilstok. Geen vin aan te pas gekomen. Dat ik teveel olie zou hebben bijgevuld wordt duidelijk door het geknipper van het oliepeilbolletjes (max) op het dashboard, terwijl ik de olie bijvulde tot het max. van de peilstok. Daarna kreeg ik later tijdens het rijden de melding 'storing uitlaatgas'. Toeval? Inmiddels is, na kilometers het geknipper weg en ook de melding van de storing. Er lijkt enig verband te bestaan tussen teveel olie en de melding van de storing. ....Het oliepeil is ws door verbruik, weer gedaald. Toeval allemaal? Bestaat toeval?
Voor de rest draait de motor als een zonnetje en zie ik geen blauwe rook uit de uitlaat komen.
Voor mij blijf nog onverlet de vraag bestaan wat de juiste lengte van de peilstok moet zijn.
Door leveranciers op internet worden verschillende peilstokken met verschillende lengten aangeboden.
De server van de club blijkt onbereikbaar?
Met vriendelijke groet,
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Je hebt de VIN nodig om de juiste peilstok te kunnen vinden voor de PH1 EW10J4.
Dat blijkt uit het overzicht:
Via je VIN is dat motornummer te vinden.
Als je de laatste 8 cijfers van de VIN geeft, zal ik dat voor je opzoeken.
Groet,
JW
Dat blijkt uit het overzicht:
Er zijn dus meerdere uitvoeringen van de peilstok.1174 E2 >> INJECTIE EW10J4 TOT MOTOR 1050110
1174 78
RP 1174 E1
VI - VIOLET >> INJECTIE EW10J4 SINDS MOTOR 1050111
Via je VIN is dat motornummer te vinden.
Als je de laatste 8 cijfers van de VIN geeft, zal ik dat voor je opzoeken.
Groet,
JW
Berichten: 214
Lid geworden op: 29 jul 2010 11:14
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Locatie: Amsterdam
Hoi JW,
Het nummer is VF7DERFNC 76421906.
Bedankt voor je hulp.
Groeten, Carracha
Het nummer is VF7DERFNC 76421906.
Bedankt voor je hulp.
Groeten, Carracha
Met vriendelijke groet,
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Jouw C5 is af fabriek geleverd met motornummer 10 LH79 0815949
Even aannemend dat je motor nooit vervangen is, dan hoort daarbij die eerste peilstok 1174E2, die komt ook tevoorschijn via de VIN.
Vraag nog: wat was de reden dat je de peilstok wilde vervangen?
En heb je die oude nog, ter vergelijking met de nieuwe?
Als die nieuwe een violette kop heeft, is het de verkeerde....
Groet,
JW
Even aannemend dat je motor nooit vervangen is, dan hoort daarbij die eerste peilstok 1174E2, die komt ook tevoorschijn via de VIN.
Vraag nog: wat was de reden dat je de peilstok wilde vervangen?
En heb je die oude nog, ter vergelijking met de nieuwe?
Als die nieuwe een violette kop heeft, is het de verkeerde....
Groet,
JW
Berichten: 214
Lid geworden op: 29 jul 2010 11:14
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Locatie: Amsterdam
De reden van vervanging was dat de gele grip op de stok vergaan was. Ik heb nu er nu een met gele grip maar twijfel aan de juiste lengte, zoals je gezien hebt. Ik ga nu aan de hand van het nummer dat je doorgaf de lengte opzoeken. Dan kan ik vergelijken met de huidige stok.
Bedankt zover!
Carracha
Bedankt zover!

Met vriendelijke groet,
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 214
Lid geworden op: 29 jul 2010 11:14
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Locatie: Amsterdam
Klopt.
De lengte zou moeten zijn totaal 537 mm, tot max. 500mm en tot min. 530mm.
Vanavond staat de auto weer voor de deur. Dan ik even meten.
Groet, Carracha
De lengte zou moeten zijn totaal 537 mm, tot max. 500mm en tot min. 530mm.
Vanavond staat de auto weer voor de deur. Dan ik even meten.
Groet, Carracha
Met vriendelijke groet,
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Berichten: 214
Lid geworden op: 29 jul 2010 11:14
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Locatie: Amsterdam
De werkelijke maten van de stok zijn: geheel 537, max. 495 en min. 525mm
Dat zou moeten zijn 500 en 530 mm. Die 5mm zal het verschil niet uitmaken denk.
Alles werkt weer zoals het moet. Rijden/genieten maar weer.
Bedankt voor de reacties.
Groet, Carracha
Dat zou moeten zijn 500 en 530 mm. Die 5mm zal het verschil niet uitmaken denk.
Alles werkt weer zoals het moet. Rijden/genieten maar weer.
Bedankt voor de reacties.
Groet, Carracha

Met vriendelijke groet,
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V