Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Dus wel, heb de 1156/15S en 1157/15D serie achter vervangen door deze lampjes: https://nl.aliexpress.com/item/ANBLUB-P ... 4c4d624fU2

Heb alleen voor de 5W lampjes de enkele COB uitvoering waar ik de stroom sensor weerstand heb vervangen door een SMDtje van 1,5 ohm anders branden ze niet even fel. De 21W stand is ongeveer 210ma en de 5W stand 50ma. De hoeveelheden lumen die ze geven zijn perfect.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Bij het vervangen van de knipperlichten aan de voorzijde van de auto door led lampjes
https://nl.aliexpress.com/item/Shin-Man ... 4c4dqiiytp heb ik toch een probleem. De gebruikte led lampen gebruiken 200ma=ong. 2.5W. Echter gaat de knipper frequentie omhoog en zou ik dus een ballast er aan moeten hangen. De draadjes van de knipperlichten zijn te dun om er iets mee te doen. Dus ik zou graag willen weten waar die draden van de knipperlichten uitkomen en je er makkelijk bij kan. Ik kan er dan een weerstand van 10ohm/50W parallel aan zetten. Achter is dat makkelijker. Je soldeert draadjes aan de strips die naar de lampen gaan. Achter heb ik voor de knipperlichten een lampje van 5W parallel eraan gezet. Zonder wil ie wel eens niet starten en dat is te gevaarlijk.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1931
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:26
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Locatie: Enschede
Misschien roep ik nu iets geks, maar je kunt toch ook het knipperlicht relais vervangen? Volgens mij kun je hier ook wel LED varianten voor vinden om het snelle geknipper op te lossen.
Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012

Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Geen id of dit een digitaal knipper apparaat is of een mechanische en waar zit ie? Als ik m eruit zou kunnen halen zou ik m mogelijk kunnen modificeren zodat ie ook voor led lichten werkt = frequentie aanpassen. Wat ik wel zie is dat de frequentie niet afhankelijk van de belasting is alleen als de belasting te laag wordt gaat ie sneller knipperen zodat het lijkt of je een defecte lamp hebt=voor en achter leds= 1 defecte gloeilamp.
PS alle andere kleine lampjes heb ik door deze vervangen: https://nl.aliexpress.com/item/180LM-65 ... 4c4dj5BFbu
Voor de koplampen wacht ik nog op n bevestigingring voor de Ledlampen.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1931
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:26
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Locatie: Enschede
Waarschijnlijk omdat LED minder weerstand heeft. De auto krijgt dus minder weerstand terug van de verlichting en denkt daarom dat er 1 stuk is.

Geen idee waar het relais zit, zal wel bij de zekeringkast zitten. Gewoon zoeken waar alle relais zitten, knipperlichten aan en luisteren/voelen welk relais klikt. Of zal dat bij een Phase 3 niet zo makkelijk gaan. :lol:
Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012

Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Een led heeft een heel andere karakteristiek dan een weerstand; de stroom moet begrensd worden door een voorschakelweerstand. Daardoor is de totale weerstand hoger; de stroom lager. Daardoor werkt de stroom-sensor niet goed, er is te weinig spanningsval.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
bgt schreef:Bij het vervangen van de knipperlichten aan de voorzijde van de auto door led lampjes
https://nl.aliexpress.com/item/Shin-Man ... 4c4dqiiytp heb ik toch een probleem. ...weerstand van 10ohm/50W parallel...
Door die 10 Ohm weerstand loopt bij 14 V 1,4 A, aan Watt is dat 1,4 x 14 = 19,60 Watt. Denk dat een 20 W weerstand ook best doenbaar moet zijn, wordt maar kort belast telkens ;)
Jouw ervaringen met LED worden met interesse gevolgd :smt023
Succes nog!
vr gr C5-er

Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Heb nu 10 ohm 50W belasting weerstanden + de tussen kabeltjes(voor de connectoren die bij de voorste knipperlichten horen) besteld. Dan de kan ik de voorste knipperlichten vervangen door de tussenkabel met de 10 ohm weerstanden te gebruiken.
Achter is nu alles led en het werkt goed.

PS: Het enige is dat als je de avond verlichting inschakelt zonder dat de motor draait dan gaan de buitenste avondlichten(was 5W) lichten die in de dubbele lamp(was 5/21W) zitten knipperen. Je moet de verlichting dan ff uit zetten en de motor starten en dan brand ie normaal. De binnenste avondlichten(was 5W) doen het sowieso goed.

Oh ja, heb bij 1 achterlicht alle lijnen ontstoord met 470uF/25V Rubycon ZLH elco's. Het andere achterlicht niet. Ik kijk ff of t wat uitmaakt. De elcootjes heb ik op de strips in het achterlicht gesoldeerd.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Is dat niet een teken dat je dynamo stuk aan het gaan is?
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Akku bedoel je waarschijnlijk. Die is idd al redelijk oud. Maar ja...…….zolang ie goed start!
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Nee, ik bedoel je dynamo cq spanningsregelaar.
Als die slecht word kan je ook een lichte flikkering zien.
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Ben nu koplampen aan t testen met leds
Voordeel van de passieve koeling...………het past. Alleen was de hoeveelheid licht teveel.
Heb dus het converter boxje opengemaakt en er 1 van de shuntweerstanden uitgehaald. Is een 0,25 ohm SMDtje(1206). Hij gebruikte nieuw 1.1A@13.5V en is nu 520ma. Nog steeds is de hoeveelheid licht veel alleen is het nu beter qua warmte afgifte.
Heb trouwens 1st andere lampen getest, 1 met een ventilatortje achterop. Die trok 2.5A per lamp. Vervolgens weer de shunts verwijderd, was 3x 0.2 ohm parallel en is nu 0.27ohm. Die gebruiken nu 510ma. Wordt ook niet meer heet en toch een berg licht. Afijn…we wachten nog op onderdeeltjes voor de rest.

Valt mij op hoeveel onzin er wordt gezet op het internet wat deze lampen betreft...…...de hoeveelheid lumen kunnen niet op. In de praktijk is dit ff anders en een stuk minder of ze overbelasten de leds zo erg dat ze snel stuk zijn.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik begrijp alleen niet goed hoe je de licht hoeveelheid hebt aangepast.
De shunt staat parallel dus die heeft geen invloed op de lamp. Wel op het stroomverbruik en de warmte afgifte. Dat zal gedaan zijn om de intelligentie van de regeleenheid te foppen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
Allicht betreft het hier in parallel geschakelde weerstanden in serie met de load/LED('s)? Gezien de lage waarde betreft het hier stroombeperking?
vr gr C5-er

Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
@BJG
Het zijn de weerstanden die de regelchip nodig heeft om de stroomtoevoer te kunnen instellen. Zie plaatje onder. De weerstanden zitten op de plaats van Rcs!
Ik haal altijd elke ledlamp uit elkaar om te zien hoe die gemaakt is en of er een regelchip inzit.
Dit is belangrijk wat betreft het kunnen regelen van de led intensiteit. Meestal staan ze VEEL te hoog ingesteld qua vermogen. Ik wil zelf bepalen wat een reële waarde is. Ik vergelijk dan de hoeveelheid licht die ze afstralen t.o.v. de originele lamp.

https://www.dropbox.com/s/ex0zfxbwlo4ud ... b.jpg?dl=0
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Plaats reactie