Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
Sinds gisteren valt mijn geliefde Ph3 ineens uit. Het gebeurde met een koude motor richting het eerste stoplicht op de terugweg. Koud en richting stationair dus. Had nog enigszins de hoop dat het een eenmalig iets was, maar vanochtend gebeurde hetzelfde. Motor nog koud, bij het afremmen valt alles stil. Accu-lampje brandt op het dashboard maar verder geen code uit te lezen.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Aangezien er geen foutcode is opgeslagen vindt het motormanagement het blijkbaar logisch wat er gebeurt.
Dan zou ik in eerste instantie focussen op de krukassensor. Dit is een hall-gever, daar komen wel eens problemen mee voor. Wanneer deze geen toerental doorgeeft stopt het motormanagement met inspuiten.
Wellicht kun je in het meetwaardenblok het toerental naar 0 zien gaan vlak voordat hij afslaat?
Is het dat niet, dan moet er verder gediagnosticeerd worden, maar dit kun je zelf al proberen.
Dan zou ik in eerste instantie focussen op de krukassensor. Dit is een hall-gever, daar komen wel eens problemen mee voor. Wanneer deze geen toerental doorgeeft stopt het motormanagement met inspuiten.
Wellicht kun je in het meetwaardenblok het toerental naar 0 zien gaan vlak voordat hij afslaat?
Is het dat niet, dan moet er verder gediagnosticeerd worden, maar dit kun je zelf al proberen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
Yup. Uiteraard moest de bak wel ff in de P.JW-C5 schreef:Daarna weer gewoon kunnen starten en wegrijden?
En viel de motor al stil voordat je helemaal afgeremd, en tot stilstand gekomen was voor het stoplicht?
Groet,
JW
Niet helemaal goed opgelet of de auto compleet stil stond (in beide gevallen.) Zal er de volgende keer extra op letten.
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
Excuus, welk meerwaardenblok? Bedoel je gewoon het dashboard? (De toerenteller dus?)BJG schreef:Aangezien er geen foutcode is opgeslagen vindt het motormanagement het blijkbaar logisch wat er gebeurt.
Dan zou ik in eerste instantie focussen op de krukassensor. Dit is een hall-gever, daar komen wel eens problemen mee voor. Wanneer deze geen toerental doorgeeft stopt het motormanagement met inspuiten.
Wellicht kun je in het meetwaardenblok het toerental naar 0 zien gaan vlak voordat hij afslaat?
Is het dat niet, dan moet er verder gediagnosticeerd worden, maar dit kun je zelf al proberen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
De reden van mijn vraag naar het moment van afslaan is dat ik een mogelijk verband met een stall van de lock-up van de koppelomvormer zou willen uitsluiten.
In dat geval slaat de motor af bij het afremmen, net als wanneer je vergeet de koppeling in te trappen bij een gewone bak.
Groet,
JW
In dat geval slaat de motor af bij het afremmen, net als wanneer je vergeet de koppeling in te trappen bij een gewone bak.
Groet,
JW
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
Okay. Dus ik moet er op letten of de motor vlak voor of na complete stilstand uit valt?
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Nee met de tester, je schreef dat er geen foutcode was opgeslagen. Daarom dacht ik dat je een tester had. In het motormanagement heb je clusters (blokken) meetwaarden die je kunt uitlezen met een de tester (diagbox of een OBD tool).Smultie schreef:Excuus, welk meerwaardenblok? Bedoel je gewoon het dashboard? (De toerenteller dus?)
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
Ik heb een simpele OBD reader. Zal de komende ritjes eea goed in de gaten houden.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Meestal hebben dit soort scanners wel een mogelijkheid meetwaarden te zien. Men noemt dit dan vaak live data.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
Het is na die 2 keer niet meer voorgekomen.
Auto gaat vandaag voor beurt+APK naar de garage, zal het daar aangeven en kijken wat ze ermee kunnen doen!
Auto gaat vandaag voor beurt+APK naar de garage, zal het daar aangeven en kijken wat ze ermee kunnen doen!


