Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:16
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
Locatie: nederland
Is niet zo duur, zijn al veel youtubjes over. Een standaard conversiekit zou handig zijn, maar je kunt ook de componenten gebruiken van een electrische vorklift. Is DC, dus wat minder rendement, maar veel torque.
En goedkoop natuurlijk. Een nieuwe electromotor enz. met accu kost rond de 5000 euro.
Alleen: hoe zou de apk erover denken?
En goedkoop natuurlijk. Een nieuwe electromotor enz. met accu kost rond de 5000 euro.
Alleen: hoe zou de apk erover denken?
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Denk niet dat je het met 5k redden gaat
....
Zeker een HP auto is geen gemakkelijke, de apk zal wel loslopen als alles op orde is, eerder de rompslomp bij het RDW waar veel tijd in gaat zitten.
Een C5 is m.i. geen ideale kandidaat voor een conversie.

Zeker een HP auto is geen gemakkelijke, de apk zal wel loslopen als alles op orde is, eerder de rompslomp bij het RDW waar veel tijd in gaat zitten.
Een C5 is m.i. geen ideale kandidaat voor een conversie.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:16
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
Locatie: nederland
Waarom niet, vanwege de hydr. vering? Maakt toch niet uit? RDW, tsja: andere gewichtsverdeling, accu die naar voren kan schuiven, brandgevaar vanwege hoog voltage/amperage, ..
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Bikkel


Berichten: 363
Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Egmond Binnen
Er is iemand geweest op het citroen forum die het in een CX heeft ingebouwd, hij heeft daar ongeveer een jaar mee rondgereden, 1 van de redenen om ermee te stoppen toen is dat de vering van een cx erg snel weer inzakt en dus bij stoplichten de neiging te had om in te dalen
Een C5 heeft daar geen problemen mee natuurlijk ten eerste omdat de vering veel effecienter is en omdat de vering electrisch geregeld is kan deze gewoon stilstaan zonder lopende motor.
Het is natuurlijk de vraag of het echt de moeite loont maar dat is dan vooral aan de personen zelf
Een C5 heeft daar geen problemen mee natuurlijk ten eerste omdat de vering veel effecienter is en omdat de vering electrisch geregeld is kan deze gewoon stilstaan zonder lopende motor.
Het is natuurlijk de vraag of het echt de moeite loont maar dat is dan vooral aan de personen zelf
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
De RDW moet de auto opnieuw goedkeuren voor gebruik op de openbare weg ....
Daar zijn ( gelukkig ! ) een hoop eisen aan verbonden , anders kan iedereen maar wat prutsen en de weg op met zijn zelfbouw creatie..
De C5 is zwaar en inderdaad maakt hp het er ook niet makkelijk op.
Je kan m.i beter die duizenden euro's uitgeven en de C5 inruilen op een bestaand elektrisch voertuig.
Een C5 ombouwen lijkt mij een grote bodemloze put , bij een klassieke Citroen snap ik het nog wel ( zie b.v. 2CV en ( m.i. ook minder geschikt ) DS conversies ).
Maar dat is mijn mening hoor, laat mij je niet tegenhouden de C5 te elektrificeren
Daar zijn ( gelukkig ! ) een hoop eisen aan verbonden , anders kan iedereen maar wat prutsen en de weg op met zijn zelfbouw creatie..

De C5 is zwaar en inderdaad maakt hp het er ook niet makkelijk op.
Je kan m.i beter die duizenden euro's uitgeven en de C5 inruilen op een bestaand elektrisch voertuig.
Een C5 ombouwen lijkt mij een grote bodemloze put , bij een klassieke Citroen snap ik het nog wel ( zie b.v. 2CV en ( m.i. ook minder geschikt ) DS conversies ).
Maar dat is mijn mening hoor, laat mij je niet tegenhouden de C5 te elektrificeren

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Je hebt een flink stevige en zware koets nodig om een flink accupakket mee te nemen, en dat liefst zo dicht mogelijk bij de grond gemonteerd. Ik denk dat de C5 daarmee geen heel slechte kandidaat is. Misschien wel handig om 'm iets te verlagen, ivm stabiliteit. Kijk maar eens naar hoe breed een Tesla model S is, en wat die weegt. Het gewicht zit 'm niet zozeer in de accu's, wist iemand me te vertellen...
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:16
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
Locatie: nederland
ja, ik zit hier in zuid limburg met die heuvels, kan beter met 2 cv. Is daar een link over?
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ja hoor genoeg over te vinden , google er maar eens op ( of kijk op youtube ) 
De “ eerste “
https://www.leenapk.nl/eerste-elektrisc ... de-2cvolt/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie meer
http://www.zevparts.com" onclick="window.open(this.href);return false;

De “ eerste “
https://www.leenapk.nl/eerste-elektrisc ... de-2cvolt/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie meer
http://www.zevparts.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:16
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
Locatie: nederland
Als ie RDW goedgekeurd is, zou ie dan ook belastingvrij worden?
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Voor een volledig elektrische auto betaal je momenteel idd geen wegenbelasting, ....
Dus dat geldt ook voor een goedgekeurde omgebouwde auto.
Dus dat geldt ook voor een goedgekeurde omgebouwde auto.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:16
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
Locatie: nederland
Ik heb die ZEV parts site bekeken, en ja, dat is wel duur, kom je inderdaad zo op 20.000 euro. Nee, dan maar een vorklift slopen 
En wachten tot de accu's goedkoper worden. Is al een test gedaan met nantech accu's met 10 keer meer capaciteit, en onbeperkte levensduur. Dat laatste zullen ze er eerst wel uit moeten rammen, anders mag het van de commercie nooit op de markt komen

En wachten tot de accu's goedkoper worden. Is al een test gedaan met nantech accu's met 10 keer meer capaciteit, en onbeperkte levensduur. Dat laatste zullen ze er eerst wel uit moeten rammen, anders mag het van de commercie nooit op de markt komen

Berichten: 435
Lid geworden op: 16 feb 2015 18:20
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Haren (GN)
en waterstof?
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Fuelcell technologie is op dit moment nog erg duur. Ook tanks zijn nog relatief duur. Op dit moment althans.
Maar op termijn gaat daar vast verandering in komen.
Maar op termijn gaat daar vast verandering in komen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club extreme Fan


Berichten: 143
Lid geworden op: 14 feb 2019 23:46
Auto: c5 break athena
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10299
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 226000
Kleur: noir obsidien
Locatie: skw
ik ben het met c5jan wel eens, een hp auto, met name een met een electrische pomp leent zich beter dan menig ander type voor een conversie naar electro aandrijving.
je uitdaging is idd om het goedgekeurd te krijgen, gewicht zal het grote probleem niet zijn, je haalt ook al n paar honderd kg weg aan conventioneel spul (tank, motor, versnellingsbak) daar komt een e-motor een diff en een electrische tank (batterijpakket) voor terug, evt een warmtepomp voor verwarming/koeling van de diverse delen.
accu wil je niet onder de 5 graden hebben, interieur wil je ook aangenaam in de winter hebben, en als je n zware voet hebt wil je de motor ook niet roodgloeiend zetten....
kortom je zult wat gewichtstoename hebben maar veel, nee daar geloof ik niet in, tenzij je natuurlijk gelijk zonder te tanken naar toscane wilt rijden.... ik reken op n actieradius van 300-400 km wat voor daily meestal zal volstaan.
je uitdaging is idd om het goedgekeurd te krijgen, gewicht zal het grote probleem niet zijn, je haalt ook al n paar honderd kg weg aan conventioneel spul (tank, motor, versnellingsbak) daar komt een e-motor een diff en een electrische tank (batterijpakket) voor terug, evt een warmtepomp voor verwarming/koeling van de diverse delen.
accu wil je niet onder de 5 graden hebben, interieur wil je ook aangenaam in de winter hebben, en als je n zware voet hebt wil je de motor ook niet roodgloeiend zetten....
kortom je zult wat gewichtstoename hebben maar veel, nee daar geloof ik niet in, tenzij je natuurlijk gelijk zonder te tanken naar toscane wilt rijden.... ik reken op n actieradius van 300-400 km wat voor daily meestal zal volstaan.