Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 20 okt 2010 21:31
Auto: C5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310000
Kleur: rood
Mijn C5 PH2 lekt remolie. Nergens olie op de grond te vinden. Alle slangetjes zijn goed. Remmen gaat goed. De garage zei dat het lekkage in de hoofdremcylinder is. Het repareren leek een dure zaak.
Heeft iemand hier een mening en of een advies over?
Heeft iemand hier een mening en of een advies over?
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Maar eentje. Tegeltjestekst van de automaterialen handel:
Veiligheid te duur? Probeer eens een ongeluk!
Veiligheid te duur? Probeer eens een ongeluk!
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Peil eens met een draadje via de vacuüm aansluiting in de rembooster.
Zie je olie dan klopt het verhaal van de garage.
Zie je olie dan klopt het verhaal van de garage.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 20 okt 2010 21:31
Auto: C5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310000
Kleur: rood
Dank voor je reactie. Kan je dit advies iets aanschouwelijker maken voor een leek. Wat is de rembooster en hoe breng ik er een draadje in? Waar zit de vacuüm aansluiting?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie

het wel van een ander merk , daar zie je nog een gaatje daar komt de vacum leiding in.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Sorry hoor,....maar gezien je kennisniveau lijkt het me niet verstandig dat je zelf vacuüm slangetjes van je booster gaat trekken.
Dit ding zorgt voor groot gedeelte van je uiteindelijke remkracht (hulp van je rempedaal).
Ga liever even naar een garage of een ander kundig persoon...
Dit ding zorgt voor groot gedeelte van je uiteindelijke remkracht (hulp van je rempedaal).
Ga liever even naar een garage of een ander kundig persoon...
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 20 okt 2010 21:31
Auto: C5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310000
Kleur: rood
Dank voor je reactie. Ik wilde ook niets zelf aan de rem doen, daar heb ik de kennis niet voor. Maar ik wilde weten of ik met de auto naar huis kan rijden, 1500 km. De Citroengarage hier in Slowakije gaf aan dat er niets aan de hand is. Maar het remvloeistof niveau daalt langzaam aan. Al langere tijd, maar nu sneller. Volgens de Garage in Nederland is er lekkage in de hoofdremcylinder. Omdat ik hem ga inruilen heb ik geen grote reparatie laten doen.
Berichten: 1254
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Mede gezien de km stand lijkt inruilen de verstandigste optie.
Als je geluk hebt brengt de auto meer op dan de reparatie zou kosten.
Als je geluk hebt brengt de auto meer op dan de reparatie zou kosten.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 20 okt 2010 21:31
Auto: C5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310000
Kleur: rood
Ik heb de C5 verkocht en ingeruild voor de nieuwe Cactus.....
Dank voor alle adviezen de afgelopen jaren.
Dank voor alle adviezen de afgelopen jaren.

