Cyclisch geluid. Het zijn niet de remmen, wordt niet hoger in toon bij hogere snelheid. Dus ik denk aan lager.
Nou is de geleiderol & mutiriem een 1,5 jaar geleden vervangen, en even later ook de spanrol maar toch denk ik daaraan. Het is niet alleen geluid je voelt het ook (o.a. in stuur). Geluid komt met name op >50kmph.
De vraag is dus: als de geleiderol (-lager) aan het gaan is, is dat altijd een continue zoem of kan het ook een cyclish geluid veroorzaken?
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club extreme Fan


Berichten: 132
Lid geworden op: 28 jan 2015 09:24
Auto: C5 2.0 ligne prestige automaat ecc airco
Opties: Moteur: EW10 J4 (RFN) ?
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09019CJ
Productienummer: 0319
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 130000
Kleur: Noir brilliant
Nix zo permanent als een tijdelijke fix.
Berichten: 413
Lid geworden op: 05 jul 2017 18:12
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Locatie: omgeving enkhuizen
Ik denk dat je de geleiderol ook zou horen als je niet rijdt, en deze zou meelopen
met het toerental. Ook denk ik dat je dat niet zou voelen in je stuur.
Misschien een gecupte band of wiellager?
met het toerental. Ook denk ik dat je dat niet zou voelen in je stuur.
Misschien een gecupte band of wiellager?
C5club extreme Fan


Berichten: 132
Lid geworden op: 28 jan 2015 09:24
Auto: C5 2.0 ligne prestige automaat ecc airco
Opties: Moteur: EW10 J4 (RFN) ?
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09019CJ
Productienummer: 0319
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 130000
Kleur: Noir brilliant
banden achter even verwisseld, ns kijken wat de reis huiswaarts brengt...
Nix zo permanent als een tijdelijke fix.
