Nu mijn XM behoorlijk wat mankementen krijgt is het tijd voor een opvolger. De C5 staat hoog op mijn lijstje. Vooral de 2L turbodiesel met automaat trekt mijn aandacht. Ik vraag me enkel af hoe het met de betrouwbaarheid zit.
Mijn XM is heel berucht qua betrouwbaarheid maar na 6 jaar XM rijden vind ik dat zelf heel goed meevallen. De schades die ik had waren telkens kilometer en leeftijd gebonden en werd nooit echt gek.
Ik zoek een wagen vanaf ong 2013 te kopen wat dan een phase 3 zal zijn. Over de 1.6 is een heel lang en berucht draadje en die heeft een slechte naam. Ik geloof dat de 2.0HDI als betrouwbaar te boek stond. Wat zijn de ervaringen hier?
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
C5club Rookie


Berichten: 21
Lid geworden op: 11 apr 2016 19:08
Auto: C5 2.0HDI Sedan (X7)
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 72500
Kleur: Zwart
Locatie: Westerlo
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Onverwoestbaar blok. De oude dw10 8v is volgens mij het beste dieselblok ooit.
De 4 traps automaat is wel een beetje antiek.
De fase 2 heeft een 16 klepper met 100kW IPV de 81kW van de oude die in de fase 1 ligt. De nieuwere heeft een 6traps automaat. Dit blok is ook sterk maar heeft iets meer "problemen". Maar als je nagaat hoeveel inspuitingen er per arbeidsslag meer worden gemaakt valt het alles mee.
De 1.6 is ook zo slecht nog niet. Is alleen meer gevoelig voor de juiste onderhoudsinterval. Er zijn er genoeg met meer dan 400kkm.
Ga er vooral zelf mee rijden.
Succes!
De 4 traps automaat is wel een beetje antiek.
De fase 2 heeft een 16 klepper met 100kW IPV de 81kW van de oude die in de fase 1 ligt. De nieuwere heeft een 6traps automaat. Dit blok is ook sterk maar heeft iets meer "problemen". Maar als je nagaat hoeveel inspuitingen er per arbeidsslag meer worden gemaakt valt het alles mee.
De 1.6 is ook zo slecht nog niet. Is alleen meer gevoelig voor de juiste onderhoudsinterval. Er zijn er genoeg met meer dan 400kkm.
Ga er vooral zelf mee rijden.
Succes!
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Als je een automaat zoekt valt de 1.6 al af , de 2.0 is er met volautomaat , heerlijke combinatie en betrouwbaar ....
We hadden de 2.0 hdi 136 ( gechipt tot ~ 170 ) in onze C5 en de 165 in onze peug , altijd met veel plezier in gereden !
Moest ik of mijn vrouw weer een diesel zoeken kwam er wederom een 2.0 HDiF ! ( uiteraard met automaat
)
We hadden de 2.0 hdi 136 ( gechipt tot ~ 170 ) in onze C5 en de 165 in onze peug , altijd met veel plezier in gereden !
Moest ik of mijn vrouw weer een diesel zoeken kwam er wederom een 2.0 HDiF ! ( uiteraard met automaat
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Bikkel


Berichten: 365
Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Egmond Binnen
Word de 1.6 thp hier niet in de war gehaald met de 1.6 diesel?
Ikzelf las hier ook een beetje overheen in eerste instantie.
Ikzelf las hier ook een beetje overheen in eerste instantie.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zou kunnen idd ...
Die is er wel met volautomaat maar lees dan het draadje maar eens door , m.i ver van weg blijven.
Die is er wel met volautomaat maar lees dan het draadje maar eens door , m.i ver van weg blijven.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

