Hallo forum,
Een vraag over het veersysteem.
Er wordt geschreven dat het systeem onderhouds-vrij is gedurende de eerste 200.000 km of 5 jaar.
Daarna is verversen "noodzakelijk". Aldus de geschriften.
Nu heb ik achterhaald dat mijn systeem al een tonnetje erover heen is.
Kan ik nu simpel weg als nog de LSD vervangen door nieuwe olie of moet ik eerst een reinigingsmiddel gebruiken voor de membranen in de bollen, etc.
Ik heb geen vergelijking wat betreft de karakteristiek van een C5, maar vind soms dat een drempel behoorlijk ruw de auto binnenkomt.
Ik hoor graag wat mogelijk is of moet gebeuren.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 sep 2017 11:30
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Locatie: Midden tussen Groningen en Leer.
zeg maar Rob .
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Het spul heet LDS.
LSD geeft een ander effect.
Gewoon verversen.
LSD geeft een ander effect.
Gewoon verversen.
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 sep 2017 11:30
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Locatie: Midden tussen Groningen en Leer.
O ja, klopt LDS. Al die afkortingen ook 
zeg maar Rob .
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Toch zal verversen van de vloeistof niet direct een significante verbetering van het veergedrag betekenen.
Zeer waarschijnlijk is er iets aan de hand met je veersysteem. Laat eens een deskundige rijden.
Incidenteel komen problemen voor met veerbollen of de (vermoedelijk) bij jouw voertuig aanwezige stugheids regelaar waardoor de auto niet het comfort biedt dat je strikt genomen verdient.
Belangrijk is daarbij dat je een kenner laat kijken. Maar al te vaak denkt men namelijk diagnose aan het veersysteem te kunnen stellen met een testkast. Maar dat is slechts een klein stukje van het hele diagnose proces.
Zeer waarschijnlijk is er iets aan de hand met je veersysteem. Laat eens een deskundige rijden.
Incidenteel komen problemen voor met veerbollen of de (vermoedelijk) bij jouw voertuig aanwezige stugheids regelaar waardoor de auto niet het comfort biedt dat je strikt genomen verdient.
Belangrijk is daarbij dat je een kenner laat kijken. Maar al te vaak denkt men namelijk diagnose aan het veersysteem te kunnen stellen met een testkast. Maar dat is slechts een klein stukje van het hele diagnose proces.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website


