De laatste 10.000 km lijkt de vering in de normale stand niet meer goed. Hij lijkt telaat te reageren en de hobbels worden daardoor juist versterkt in plaats van opgevangen. In de sportstand lijkt het niet het geval, dat compenseert goed. Voorheen reed ik niet of nauwelijks in de sportstand omdat ik lekker wil zweven. Onlangs is olie bijgevuld want te laag niveau. Al was er nergens spoor van lekkage te zien.
Bij snelheid circa 120 km/u gaat het stuur nu ook trillen. Ook pas de laatste tijd. Zelfde olie, dus zelfde oorzaak?
Ideeen / adviezen?
Groet,
Kobus.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 02 aug 2017 17:01
Auto: C5 Sedan Ligne Business Automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 300.000
Kleur: Grijs
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
is hij al is uitgelezen?

C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 02 aug 2017 17:01
Auto: C5 Sedan Ligne Business Automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 300.000
Kleur: Grijs
Je bedoelt met Lexia? Nog niet. Vandaag proberen bij lokale garage.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Probeer eens of je verschil voelt in vering bij draaiende motor (normale stand) en duw dan alle 4 hoeken van de wagen.
Vergelijk daarna de vering met de situatie wanneer de wagen alenige tijd stil staat motor uit en op slot (rust). Duw nogmaals op alle hoeken.
Uitlezen kan nooit kwaad
Maar bedenk wel het volgende:
In de praktijk blijkt het soms erg lastig dit soort problemen te tackelen omdat de techneut meteen met een tester aan komt zetten. In 90% van de vering storingen van de X7 is het iets mechanisch, zoals een defecte veerbol (komt regelmatig voor) of een stugheidsregelaar.
Vergelijk daarna de vering met de situatie wanneer de wagen alenige tijd stil staat motor uit en op slot (rust). Duw nogmaals op alle hoeken.
Uitlezen kan nooit kwaad

Maar bedenk wel het volgende:
In de praktijk blijkt het soms erg lastig dit soort problemen te tackelen omdat de techneut meteen met een tester aan komt zetten. In 90% van de vering storingen van de X7 is het iets mechanisch, zoals een defecte veerbol (komt regelmatig voor) of een stugheidsregelaar.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website