Vorige week donderdag heb ik de winterwielen, zonder bandenspanningsensoren, op de auto laten zetten. Donderdag avond de LM wielen in de garage gezet en vrijdag met de auto naar het werk. Tot mijn verbazing kreeg ik geen melding dat er bandenspanningsensoren ontbraken

Afgelopen zondag heen en weer naar de meeting ook geen enkele melding van het systeem. Omdat op de terugweg de cruiscontrol niet deed wat die moest doen, heb ik bij thuiskomst de accu maar even losgegooid om de boel te resetten. Na aansluiten klein rondje in de wijk gemaakt en nog steeds geen melding.
Vandaag op pad geweest (en de cruisecontrol deed ook weer wat die moest doen) en na 25 km een melding : "1 bandenspanningsensor ontbreekt"

Wat moet ik hier nu weer van denken ? C5 charme ? Of wordt de aanwezigheid van de sensoren niet continu in de gaten gehouden. Ik kan me voorstellen dat, zolang er niets met de bandenspanning aan de hand is, de sensoren geen permanent "hallo, we zijn er" signaal uitzenden. Maar op het moment van een fout meteen een signaal uitzenden, wat het systeem oppikt. En dat de auto om een bepaalde tijd of afstand de staat/aanwezigheid van de sensoren controleert. Heeft iemand een idee hoe dat systeem in elkaar steekt ? En wat is trouwens de reikwijdte van de sensor zenders ?
Alvast bedankt !
Marc