Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 30 aug 2016 10:02
Auto: C5 2.0i 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
kilometerstand: 185.000
Goededag allemaal. Sinds enige tijd een blije eigenaar van een 2007 2.0-16 met 185 dkm. Altijd Citroen-rijder geweest en komende van een Xantia 2.0-16 uit 2000. Hier al veel gelezen en ook herkent. Zoals het langzaam opbouwende vermogen in de eerste twee versnellingen. Als je even snel een kruizing wilt oversteken, dan duurt dat langer dan je zou willen. Eerst een diepe zucht voordat hij aan het werk gaat. Verder ook last van een trillende auto bij het wegrijden. Hij is van een oudere man geweest, dus misschien de koppeling eens nakijken. Maar waar ik nu nog niet uitkom, ik vind de auto niet zo heel stil op de snelweg zoals ik verwachtte. Naast het gezoem van de motor hoor ik een soort "hard" geluid bij het schutbord. Een soort rauwe ratel. Alsof er een stuk plastic resoneert onder de kap. Misschien is dit normaal, ik heb geen vergelijk. Maar het lijkt alsof het niet zo hoort. Dit blok lijkt sowieso rauwer dan die van de Xantia 2.0-16. Rondom de 2500-3500 toeren is het geen naaimachientje.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Die "ratel" zou kunnen komen uit het uitlaatspruitstuk, daarin kunnen schotjes loszitten.
Op dit forum is daar meer over te vinden.
En kijk even of het afdekplastic wel goed vastzit, maar dat zou niet hard moeten ratelen.
Voor de rest zou ik zeggen dat dit a-typisch gedrag is voor dit type auto.
Mijn suggestie zou zijn er eens een "kenner" mee te laten rijden, die kan gauw genoeg vaststellen wat er zoal loos is met jouw C5.
En 'm zonodig laten uitlezen.
Groet,
JW
Op dit forum is daar meer over te vinden.
En kijk even of het afdekplastic wel goed vastzit, maar dat zou niet hard moeten ratelen.
Voor de rest zou ik zeggen dat dit a-typisch gedrag is voor dit type auto.
Mijn suggestie zou zijn er eens een "kenner" mee te laten rijden, die kan gauw genoeg vaststellen wat er zoal loos is met jouw C5.
En 'm zonodig laten uitlezen.
Groet,
JW
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
De PH2 heeft dat type uitlaatspruitstuk niet meer.
Kan het hitte schild zijn wat daar op gemonteerd zit.
Greetz Iceman
Kan het hitte schild zijn wat daar op gemonteerd zit.
Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007

C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 30 aug 2016 10:02
Auto: C5 2.0i 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
kilometerstand: 185.000
Volgens mij heb ik het gevonden. Altijd al het idee gehad dat het klinkt als resonerend plastic. Dus eerst dat plastic over de motor eraf getrokken, en ook die van over de accu. Dat scheelde al iets. Nu zit er over de zekeringen ook zo'n stuk plastic met vier plastic schroefjes. Dat zal niet zo heel strak gemonteerd. Daarom rondom de binnenkant van de deksel een bouwmarkt-tochtstrip geplakt. Het zijn drie holle "buizen" met een plakstrip. Hiervan heb ik er ééntje afgescheurt en gebruikt voor de deksel zodat die nu klem op de bak zit. En het geluid is weg.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030