Het eerste is het nummer waaronder Valentino Rossi rijdt, 58 is het nummer van de helaas te vroeg overleden Marco Simoncelli. Dus toen ik een C5 Break met een V6 tegen kwam met 58 in het kenteken was ik meteen (bijna) verkocht. Mijn geweldige vrouw kwam een half uur later met een C5 break met V6 en 46 op het kenteken. Beide ongeveer even oud met ongeveer dezelfde kilometers.
Vandaag dus vroeg uit de veren om naar de andere kant van het land te rijden om met 46 proef te rijden. Lang verhaal kort: een auto die duidelijk liet zien dat hij al flink wat ervaring had. Maar de doorslag was de proefrit. Niet overtuigend, wat sloom (werd gaandeweg beter) maar de klap op de vuurpijl was het "storing emissiesysteem lampje" vlak voor we terug waren bij de garage. Hetzelfde lampje waarmee alle problemen begonnen waren. Dus nope, deze niet.
Snel terug in de Pluriel en door naar 58. Het "Carlsson" spatte er van af zelfs in stilstand. Niet dat ik er helemaal weg van ben maar het heeft iets. De verkoper maakte de fout om te zeggen dat hij "vanbinnen helemaal perfect was". Tja, dan zie je dus echt alles maar eerlijk is eerlijk: als de complete bekleding van de achterklep ontbreekt ben je als verkoper wel veel van je geloofwaardigheid kwijt...
De proefrit was een wereld van verschil ten opzichte van de 46. Veel soepeler, betere respons op het gas, echt een reiswagen.
Na terugkomst waren er toch wel redelijk wat puntjes, her en der wat technische dingen en een aantal optische dingen die natuurlijk invloed hebben op de prijs. Wat heen en weer onderhandelen en we waren er uit: de prijs zakte naar een acceptabel niveau, pinnen, overschrijven en even de verkoper de tank af laten toppen (was zo goed als leeg) en gas er op! Richting huis gezweefd en nu een tijdje rijden om alle puntjes bij elkaar te zetten en dan gas er in en hopelijk de teller ruim 150k verder zetten voor ik weer naar een opvolger moet gaan kijken.
Zoals bijna al onze auto's heeft ook deze een naam gekregen: "Sic", natuurlijk als verwijzing naar SuperSic, oftewel Marco Simoncelli.
Foto's volgen, eerst lekker genieten.





