Pagina 1 van 1

80A zekering kapot waardoor de pomp van de vering niet werkt

Geplaatst: 02 mei 2018 20:35
door phsleutelberg
Ik kreeg 1 maand terug de melding: Probleem met vering, maximum snelheid 90km/u. Na een poging hoog en laag te zetten viel de vering flink uit. De auto sloeg vaak op de blokken. De garage vond een kapotte zekering en verving die. Na 2000 km zelfde melding. Weer grote zekering kapot, na vervangen werkte de pomp weer. De garage stelt dat het probleem in de pomp is, maar waarom werkt hij dan wel weer na vervangen zekering. De garage wil de pomp vervangen a raison van 1250 euro. In de andere vraag in deze vraagbaak, over de vering las ik dat het ook de hoogte sensor kan zijn. Dan is vervangen van de pomp onzinnig.
Mijn vraag: Kan de 80 ampere zekering kapot gaan door defecte sensoren?

Re: 80A zekering kapot waardoor de pomp van de vering niet w

Geplaatst: 02 mei 2018 21:04
door JW-C5
Als de pomp slechter wordt gaat 'ie een grotere stroom trekken. Daarom sneuvelt die zekering.

Over dit probleem is vaker geschreven, sommigen hebben de pomp gereviseerd.
Als ik me goed herinner is onder andere Herman daarmee bezig geweest.

Groet,
JW

Re: 80A zekering kapot waardoor de pomp van de vering niet w

Geplaatst: 02 mei 2018 21:47
door willy4
als je nu de pomp achteraan schoon maakt bij de koolborstels is ze misschien nog te redden.

Re: 80A zekering kapot waardoor de pomp van de vering niet w

Geplaatst: 02 mei 2018 22:24
door BJG
Heb je een sport knop?

Re: 80A zekering kapot waardoor de pomp van de vering niet w

Geplaatst: 05 mei 2018 00:04
door phsleutelberg
neen, geen sportknop.
Intussen afspraak in garage om de hoogteregelaarsensoren te vervangen. Daarna zien hoe het zich gedraagt. Nu 1000 km gereden sinds de laatste keer dat er een zekering verwisseld werd. Daarvoor 4000 km gereden na de zekering vervangen te hebben. Dan kan het toch haast niet aan de pomp liggen, die is stuk of niet lijkt me....

Re: 80A zekering kapot waardoor de pomp van de vering niet w

Geplaatst: 05 mei 2018 00:12
door JW-C5
Mij ontgaat wat de relatie is tussen een kapotgaande zekering van de pomp en hoogteregelaars.
Als je auto normaal op hoogte staat, hoe kan dat dan daaraan liggen?

En dat het niet aan de pomp kan liggen, is een misvatting.
Als die wat meer stroom trekt dan hij normaal zou doen, bijvoorbeeld omdat het anker vervuild is, gaat de zekering op een bepaald moment kapot. Niet door sluiting, maar door voortdurende overbelasting.

Groet,
JW

Re: 80A zekering kapot waardoor de pomp van de vering niet w

Geplaatst: 05 mei 2018 08:33
door willy4
zo dus je gaat wachten tot de pomp helemaal stuk is.

80A zekering kapot waardoor de pomp van de vering niet werkt

Geplaatst: 05 mei 2018 08:38
door Menno
M.i zonde om hoogteregelaars te vervangen als deze gewoon werken...

Je kan beter zoals willy aangeeft de pomp schoonmaken , wie weet kan die dan weer even voort!

80A zekering kapot waardoor de pomp van de vering niet werkt

Geplaatst: 05 mei 2018 10:51
door Willyb
Zie hier het verhaal van Herman en fotos
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... &start=165" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 80A zekering kapot waardoor de pomp van de vering niet w

Geplaatst: 12 mei 2018 21:14
door phsleutelberg
Iemand had me verteld dat als de hoogte regelsensor niet goed werkte, de pomp zoveel werk moest doen dat de zekering kon doorbranden. Het is in ieder geval erg veel goedkoper. Maar de redering over een vervuilde pomp spreekt me ook wel aan (is nu 294.000 km meegegaan), maar ik kan hem niet zelf demonteren en openen.

Re: 80A zekering kapot waardoor de pomp van de vering niet w

Geplaatst: 12 mei 2018 23:13
door JW-C5
Daarom ook die eerder opgeroepen vraag: staat en blijft je auto op normale hoogte?
Als dat het geval is, doen/regelen de hoogteregelaars op dat moment niks, en dus hoeft de pomp dan ook niet te lopen.

Groet,
JW