Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 93
Lid geworden op: 27 sep 2014 22:05
Auto: C5 tourer 2.0 16v ligne business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11662
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 123.000
Kleur: Gris fulminator
Locatie: 0187
Mijn schoonzoon heeft een Peugeot 5008 gezien die hij wil aanschaffen ivm de 4kids
Echter is het een THP uit 2010, met 195.000 km gereden.
Inmiddels is de ketting al vervangen, maar hem in dit topic alles eens laten lezen over de thp problematiek.
Nu zegt hij zelf, dat de ketting vervangen is dus het probleem vast over zal zijn.
Ik vind het geen aanrader, maar wat zijn de meningen hier?
Echter is het een THP uit 2010, met 195.000 km gereden.
Inmiddels is de ketting al vervangen, maar hem in dit topic alles eens laten lezen over de thp problematiek.
Nu zegt hij zelf, dat de ketting vervangen is dus het probleem vast over zal zijn.
Ik vind het geen aanrader, maar wat zijn de meningen hier?
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Misschien moet je je zoon dit verhaal eens laten lezen. Succes ermee.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Geen aanrader wat mij betreft , een thp blijft een motor met relatief veel problemen ...
Ook als de boel vervangen is.
Genoeg hier over te lezen
Ook als de boel vervangen is.
Genoeg hier over te lezen
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
mijn ervaring met kinderen: ze luisteren toch niet. Lekker laten kopen 
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Pappa's ook niet 
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Het probleem is niet weg door alleen een ketting te vervangen. Lekker laten staan en kijken voor iets anders.
Citroen 2cv6 spécial 1986
C5club Bikkel


Berichten: 375
Lid geworden op: 03 dec 2016 09:54
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Locatie: 030
Tis wel een met ervaring
Ook niet iedereen wordt 80 jaar.
Deze heeft het aarsig uitgehouden
Mijne heeft ook ervaring en uit onderhoudsgeschiedenis niet veel ziektes gehad.
Ook niet iedereen wordt 80 jaar.
Deze heeft het aarsig uitgehouden
Mijne heeft ook ervaring en uit onderhoudsgeschiedenis niet veel ziektes gehad.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Moet de vraag niet zijn waarom in godsnaam een 5008 - wat een hok. Uit de zwartste periode van peug design. 
Een auto met een dergelijk km stand zal niet al te veel kosten. Als ie nu gewoon goed loopt zal je niet met een paar duizend km in de problemen komen. En daarna is ie toch afgeschreven.
Ik zie het probleem niet zo.
Een auto met een dergelijk km stand zal niet al te veel kosten. Als ie nu gewoon goed loopt zal je niet met een paar duizend km in de problemen komen. En daarna is ie toch afgeschreven.
Ik zie het probleem niet zo.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dat ben ik niet met je eens.
Ik denk dat een 5008 van 2010 toch al snel zo'n €7000,- kost. Dat vind ik een fors bedrag. Zeker als je zoiets koopt van je gezinsbudget.
Ik denk dat een 5008 van 2010 toch al snel zo'n €7000,- kost. Dat vind ik een fors bedrag. Zeker als je zoiets koopt van je gezinsbudget.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ook met 200000 km? Dat is eentje die voor de handel is, dealers lopen er met een grote boog omheen,. Denk dus eerder aan 4000-5000 . En met het label THP kun je als slimme koper de prijs nog wat drukken...
Maar goed als het inderdaad 7000 is, dan wordt het een ander verhaal.
Als ze inderdaad zoveel waard zijn dan kun je daar ook de conclusie uit trekken dat er dus niks mis is met een THP.
Maar goed als het inderdaad 7000 is, dan wordt het een ander verhaal.
Als ze inderdaad zoveel waard zijn dan kun je daar ook de conclusie uit trekken dat er dus niks mis is met een THP.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Even wat gezocht:
de goedkoopste die ik vond was een kleine 6000, de meeste met rond de 200K zitten tegen of over de 7000 euro.
Ben je het eens met je eigen conclusie?
de goedkoopste die ik vond was een kleine 6000, de meeste met rond de 200K zitten tegen of over de 7000 euro.
Ben je het eens met je eigen conclusie?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ja.
Ik zie een flink aantal autos met THP in deze km stand. Zelfs boven de 10K geprijsd.
Als ook THP's met deze km stand voor dat bedrag weggaan houden ze dus hun waarde goed....
Ik was even meegesleept in het sentiment op dit forum dat elke THP voor die tijd allang stuk was gegaan.
Maar hieruit blijkt maar weer dat dat zeker niet het geval is...
Blijft natuurlijk het punt dat het een 5008 is...
Ik zie een flink aantal autos met THP in deze km stand. Zelfs boven de 10K geprijsd.
Als ook THP's met deze km stand voor dat bedrag weggaan houden ze dus hun waarde goed....
Ik was even meegesleept in het sentiment op dit forum dat elke THP voor die tijd allang stuk was gegaan.
Maar hieruit blijkt maar weer dat dat zeker niet het geval is...
Blijft natuurlijk het punt dat het een 5008 is...
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
5008 is iig beter dan de oude 3008...
Maar wat zegt men al weer..iets van gustibus
Of tewel over smaak valt niet te twisten.
Maar wat zegt men al weer..iets van gustibus
Of tewel over smaak valt niet te twisten.
C5club Bikkel


Berichten: 368
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 236000
Kleur: Blanc Nacré
Toch, als ik bijvoorbeeld nu op Gaspedaal.nl zoek naar een 508 THP met meer dan 180tkm, wat op zich geen extreem hoge km. stand is, dan komen er maar 5 stuks tevoorschijn waarvan er ook nog enkele bestemd zijn voor de export. Dat is geen goed teken naar mijn mening in aanmerking genomen dat de 508 toch een zeer goed verkochte auto is geweest.
Feit is en blijft dat de THP motor een zeer reparatiegevoelige motor is waarop je binnen no-time vrijwel zeker financieel op leegloopt.
Ik stel het anders, waarom zou ik het risico nemen en een auto met THP motor aanschaffen terwijl ik voor hetzelfde geld of minder bijvoorbeeld ook een mooie onverwoestbare Volvo op de oprit heb staan met een zalige 5 cilinder 2.4 die zonder moeite een kilometerstand haalt van meer dan 6 ton en daarna met goed onderhoud ook nog wel even doorloopt?
Feit is en blijft dat de THP motor een zeer reparatiegevoelige motor is waarop je binnen no-time vrijwel zeker financieel op leegloopt.
Ik stel het anders, waarom zou ik het risico nemen en een auto met THP motor aanschaffen terwijl ik voor hetzelfde geld of minder bijvoorbeeld ook een mooie onverwoestbare Volvo op de oprit heb staan met een zalige 5 cilinder 2.4 die zonder moeite een kilometerstand haalt van meer dan 6 ton en daarna met goed onderhoud ook nog wel even doorloopt?
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ja, die overweging moet iedereen maken. Nu is het wel zo dat andere DI-motoren ook wat issues hebben.
De THP-motor is in principe best storingsvrij naar een hoge km-stand te brengen. Maar dat vergt wel de nodige (forse) investering in veel preventief onderhoud.
En daar zit het voornaamste probleem:
Leasemaatschappijen denken niet in preventief onderhoud, veel particulieren ook niet, en de garagebedrijven hebben veelal te weinig kennis van deze motoren.
Dit zorgt ervoor dat THP-rijders van probleem naar probleem rijden.
Allemaal kommer en kwel?
Het is hoe je het bekijkt.
Persoonlijk vind/vond ik het een uitdaging om een THP zonder problemen naar de 3 ton te helpen. Dat dit de klant geld en tijd kost moge duidelijk zijn.
Mijn website is bedoeld voor garagehouders die mee willen in preventief onderhoud en kundige reparatie aan THP motoren.
Tijdens trainingen besteed ik daaroom regelmatig aandacht aan de THP, en er ontstaat zo steeds meer begrip, wat uiteindelijk beter is. Misschien een druppel op een gloeiende plaat, maar dat is wat we kunnen doen.
De keuze moet iedereen zelf maken.
De THP-motor is in principe best storingsvrij naar een hoge km-stand te brengen. Maar dat vergt wel de nodige (forse) investering in veel preventief onderhoud.
En daar zit het voornaamste probleem:
Leasemaatschappijen denken niet in preventief onderhoud, veel particulieren ook niet, en de garagebedrijven hebben veelal te weinig kennis van deze motoren.
Dit zorgt ervoor dat THP-rijders van probleem naar probleem rijden.
Allemaal kommer en kwel?
Het is hoe je het bekijkt.
Persoonlijk vind/vond ik het een uitdaging om een THP zonder problemen naar de 3 ton te helpen. Dat dit de klant geld en tijd kost moge duidelijk zijn.
Mijn website is bedoeld voor garagehouders die mee willen in preventief onderhoud en kundige reparatie aan THP motoren.
Tijdens trainingen besteed ik daaroom regelmatig aandacht aan de THP, en er ontstaat zo steeds meer begrip, wat uiteindelijk beter is. Misschien een druppel op een gloeiende plaat, maar dat is wat we kunnen doen.
De keuze moet iedereen zelf maken.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website




