C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 feb 2018 22:52
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 267000
Kleur: Blauw
Het probleem van een linker kachelmotor die alleen warme lucht blaast heb ik geprobeerd aan te pakken. Ik ging ervanuit dat de linkermotor de bestuurderskant bediend. Boven het gaspedaal de beschermkao weggehaald en met wat wurmen de mengmotor gedemonteerd. Echter bij het bedienen van de knoppen op de middenconsole blijkt dit motortje de beluchting van voeten, voorruit of de roostertjes op de middenconsole te regelen.. Na goed kijken blijkt er nog eenzelfde mengmotortje aan de bestuurderskant te zitten. Iets mee naar achteren. Bij je knie. Ik kwam nu ook een bericht op het forum tegen met een word document en met een tekeningetje. Daar wordt met een rode pijl een motortje aan de rechterkant van de middenconsole aangewezen.

Ik wil nu niet weer het verkeerde motortje demonteren. Klopt het dat de mengmotor voor de bediening van de luchtroosters aan de bestuurderskant aan de rechterkant van de middenconsole zit?
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 feb 2018 22:52
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 267000
Kleur: Blauw
Zit het mengmotortje links of rechts van de middenconsole?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
kachelhuis.jpg
Er zitten 3 mengmotorreductoren gemonteerd, POS.2. Diegene die jij moet hebben zit aan de bestuurderszijde het verst naar voren. (= dus het dichtste bij de stoel). Jij hebt de achterste te pakken gehad.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 feb 2018 22:52
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 267000
Kleur: Blauw
Bedankt voor de reactie. Deze tekening kwam ik ook tegen onder het kopje FAQ ‘kachel mengmotor links vervangen’. Hierin wordt verwezen naar een word document waar stapsgewijs wordt beschreven hoe de reparatie uit te voeren. Hier wordt echter met een rode pijl het motortje aan de rechter/ passagierskant aangewezen. In de begeleidende tekst wordt beschreven hoe het motortje met een dopje en een flexibele ratel/schroevendraaier te benaderen via de middenconsole. Dus radio verwijderen en daar naarbinnen. Het lijkt mij echter idd toch vreemd dat het motortje voor de bediening van links aan de rechterkant zit..Maar als de instructie onder het kopje FAQ staat zou je ervan uit gaan dat dit klopt.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
helpt dit?
Afbeelding
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 feb 2018 22:52
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 267000
Kleur: Blauw
Bedankt, dan heb ik het nu dubbel gecheckt. Ik dacht er zelf aan om de beschermkap onder de middenconsole die doorloopt naar de pook/automaat in mijn geval los te halen. Als ik de draadjes uit het forum bestudeer, dan wordt er aangeraden om met een flexibel rateltje en dopje 6 via de plek waar de radio zit naar binnen te gaan. Het bedieningspaneel onder de radio kan ook los volgens mij. Om niet zelf het wiel uit te vinden vraag ik mij af wat de handigste weg is.
Plaats reactie