Pagina 1 van 3

gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 25 jan 2018 22:50
door Buitenveste
Ik ben op zoek naar een leverancier voor gereviseerde veercilinders C5 bj 2001.
Ik moet de achterste veercilinder (laten) vervangen en zoek eigenlijk een adres die gereviseerde verkoopt. Graag een bericht.

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 26 jan 2018 08:20
door willy4
bij mijn weten is er dat geen , maar je kunt het wel zelf doen.

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 26 jan 2018 08:27
door GW-tje
Gereviseerde veercilinders ga je nergens vinden, hooguit kun je nieuwe bestellen, maar dat is niet nodig want de cilinders slijten eigenlijk niet. De zuiger raakt de cilinderwand eigenlijk alleen boven en onder bij een kantelbeweging. 3 oliekeerringen zijn volledig verantwoordelijk voor de afdichting van de cilinder.
Je kunt deze 3 ringen bij de dealer bestellen en eventueel een nieuwe stofhoes, klem en borgpin
meebestellen. Verder heb je een liter LDS nodig. Zoek maar eens op het forum, er is veel over geschreven.

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 26 jan 2018 08:38
door willy4
of je kunt er nog op de sloop kopen.

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 26 jan 2018 08:50
door Menno
Maar dan is het gokken hoelang ze het volhouden ...

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 26 jan 2018 09:08
door willy4
ja dat is waar maar alles is al 16 jaar.

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 27 jan 2018 01:30
door Buitenveste
Als je zou willen reviseren is de vraag of de veercilinder dan op de auto blijft en hoe lastig is drukloos maken en waar hebben we het dan over? Is er een doorsnede van een veercilinder?

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 27 jan 2018 08:39
door willy4
met de lexia.
als je een HA+ hebt daar staat een nippel tussen daar hun daar waar de leidingen L en R verdeeld worden voor en achter.

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 27 jan 2018 11:20
door JW-C5
....en je eerdere vraag: ja, de revisie doe je op de auto, met de cilinder gewoon gemonteerd.
Dat kan uiteraard alleen als je de clip kunt loskrijgen, alleen dán kan de zuiger er uit.

Overigens, als ik me goed herinner is bij mijn C5, die HA3+ heeft, het systeem niet met de Lexia drukloos gemaakt toen de cilinders gereviseerd werden.
Dat is toen gelijk gedaan met het vervangen van de ADAL's, gaat dan in een moeite door.

Groet,
JW

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 27 jan 2018 11:33
door Buitenveste
Ik heb inmiddels 415000 km op de teller.

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 27 jan 2018 12:31
door willy4
willy4 schreef:met de lexia.
als je een HA+ hebt daar staat een nippel tussen daar hun daar waar de leidingen L en R verdeeld worden voor en achter.
ik was de 3 vergeten :oops:

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 28 jan 2018 11:40
door frenkvandemill
Ik heb te horen gekregen dat die ringen die je nodig hebt om de veercilinders te reviseren niet meer geproduceerd worden. Gelukkig heb ik door te bestellen in 3 verschillende landen twee sets compleet gekregen (het werk zelf moet nog uitgevoerd worden). Het enige dat er in jouw geval dan op zal zitten is twee compleet nieuwe (kant-en-klare) veercilinders te kopen.

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 28 jan 2018 11:58
door goudfrank
Elders schreef JW-C5, niet lang geleden:

"Volgens Service.Citroën zijn ze niet NFP, en dus leverbaar.
Een setje 527228-30-32 voor mijn Break kost daar dan €8,50.
Dat zou dan via de dealer besteld moeten kunnen worden........

Voor de Berline is het setje iets duurder, zie ik. Daarvoor kost het iets meer dan €13." :citrofiel

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 20 feb 2018 19:38
door renvan
Vandaag idd gewoon alle ringen en stofhoezen voor mijn break bij de citroen dealer kunnen bestellen.

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 06 mar 2018 18:12
door frenkvandemill
Heb je ze ook al ontvangen? Bij dealer nr. 1 kon ik ze namelijk ook bestellen, leveren deed hij echter nooit, omdat een groot deel van die ringen uit het assortiment zou zijn. Dealer 2 (in Duitsland) kon een klein deel leveren en deed dat ook, vervolgens bij dealer nr. 3 in een land ver weg die blauwe ringen kunnen krijgen.