Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 04 nov 2017 10:29
Auto: C5 Berline 1.8 Ligne Séduction (de kale)
Opties: Aansteker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09054
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157000
Kleur: KNC
Locatie: Katwijk
Beste mensen,
Ik ben kennelijk één van de weinigen hier die een PH1 zonder airco rijd.
Onder het motto "wat er niet opzit kan ook niet kapot" miste ik het tot nu toe ook niet.
Te vroeg gejuicht. De kachel ventilator werkt prima, echter alleen op de MAX stand. Dat is handig om in de ochtend je haar te föhnen, maar minder praktisch als je lange ritten in de winter maakt.
De aanjager zelf werkt dus, wat op zich goed nieuws is, maar ik wil graag alle andere ventilatorstanden weer naar behoren werken.
Ik zag dat de aanjager maar met een enkele zekering werkt. en die is nog heel.
Heeft iemand ervaring met dit fenomeen bij een PH1 zonder! airco?
Kan de schakelaar zelf vervangen worden of moet dan het hele verwarmingspaneel vervangen worden?
Ik ben kennelijk één van de weinigen hier die een PH1 zonder airco rijd.
Onder het motto "wat er niet opzit kan ook niet kapot" miste ik het tot nu toe ook niet.
Te vroeg gejuicht. De kachel ventilator werkt prima, echter alleen op de MAX stand. Dat is handig om in de ochtend je haar te föhnen, maar minder praktisch als je lange ritten in de winter maakt.
De aanjager zelf werkt dus, wat op zich goed nieuws is, maar ik wil graag alle andere ventilatorstanden weer naar behoren werken.
Ik zag dat de aanjager maar met een enkele zekering werkt. en die is nog heel.
Heeft iemand ervaring met dit fenomeen bij een PH1 zonder! airco?
Kan de schakelaar zelf vervangen worden of moet dan het hele verwarmingspaneel vervangen worden?

V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
Ik kan ernaast zitten hoor. Maar volgens mij is je kachelweerstand dan niet meer lekker. Maar of die op een niet airco systeem zit weet ik zo niet.

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 04 nov 2017 10:29
Auto: C5 Berline 1.8 Ligne Séduction (de kale)
Opties: Aansteker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09054
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157000
Kleur: KNC
Locatie: Katwijk
Dank voor de tip. We gaan hem dit weekend eens doormeten.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Er schijnen C5's met een echte kachelweerstand te zijn. Maar meestal hebben ze een regelaar met een Mosfet die kapot kan gaan.
Als je een beetje kunt solderen, kun je voor een paar Euro Mosfet een nieuwe kopen. Anders een nieuwe regelaar vanaf ~40 Euro?
Als je een beetje kunt solderen, kun je voor een paar Euro Mosfet een nieuwe kopen. Anders een nieuwe regelaar vanaf ~40 Euro?

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 04 nov 2017 10:29
Auto: C5 Berline 1.8 Ligne Séduction (de kale)
Opties: Aansteker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09054
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157000
Kleur: KNC
Locatie: Katwijk
Ik ga morgen even het chassisnummer opsnorren. Handig om een schema te hebben.
De weerstand is inderdaad niet zo duur en op veel plekken beschikbaar. Als dat het enige euvel is ben ik snel klaar.
De weerstand is inderdaad niet zo duur en op veel plekken beschikbaar. Als dat het enige euvel is ben ik snel klaar.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ik heb al wat schema's bekeken.
Zo te zien is die van jou inderdaad uitgerust met weerstanden, niet met een Mosfet. Die laatste zit in de uitvoering met geregelde A/C
Die weerstandunit 8046 zit aan de linkerkant tegen het kachelhuis, vlak achter de plek waar het filter in het huis geschoven wordt. Het artikelnummer daarvan is 6441T6
Maar of die unit kapot is, dan wel dat er iets niet goed gaat vanuit de aansturing, dat zal nog moeten blijken.
Als je je VIN opgezocht hebt, laat dat dan weten. Dan kan ik checken of het schema op jouw C5 van toepassing is.
En desgewenst stuur ik je dat dan op als PDF, daarvoor heb ik je mailadres nodig via een PB
Groet,
JW
Zo te zien is die van jou inderdaad uitgerust met weerstanden, niet met een Mosfet. Die laatste zit in de uitvoering met geregelde A/C
Die weerstandunit 8046 zit aan de linkerkant tegen het kachelhuis, vlak achter de plek waar het filter in het huis geschoven wordt. Het artikelnummer daarvan is 6441T6
Maar of die unit kapot is, dan wel dat er iets niet goed gaat vanuit de aansturing, dat zal nog moeten blijken.
Als je je VIN opgezocht hebt, laat dat dan weten. Dan kan ik checken of het schema op jouw C5 van toepassing is.
En desgewenst stuur ik je dat dan op als PDF, daarvoor heb ik je mailadres nodig via een PB
Groet,
JW
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie

zo ziet hij eruit
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Precies
Het rechterdeel zit in het huis geschoven, door de luchtstroom daarin wordt hij gekoeld.
Aan de linkerkant zit de stekkeraansluiting.
En als ik het goed heb ik is dat "rode ding" aan de rechterkant een soort "thermische zekering".
Als de weerstanden te warm worden omdat de luchtstroom onvoldoende is om ze te koelen, en daarmee ook dat gedeelte, opent 'ie het circuit.
Dat geldt voor alle weerstanden, die zijn dan uitgeschakeld.
Daarmee kan de fan alleen nog op de hoogste stand draaien, zonder weerstanden.
Zo'n systeem ken ik van de Xantia zonder A/C, ik veronderstel dat het bij de C5 ook zó werkt.
Mocht die "temperatuur-beveiliging" inderdaad kapot zijn, overbrug 'm dan NIET. Brand is dan geprogrammeerd
Groet,
JW

Het rechterdeel zit in het huis geschoven, door de luchtstroom daarin wordt hij gekoeld.
Aan de linkerkant zit de stekkeraansluiting.
En als ik het goed heb ik is dat "rode ding" aan de rechterkant een soort "thermische zekering".
Als de weerstanden te warm worden omdat de luchtstroom onvoldoende is om ze te koelen, en daarmee ook dat gedeelte, opent 'ie het circuit.
Dat geldt voor alle weerstanden, die zijn dan uitgeschakeld.
Daarmee kan de fan alleen nog op de hoogste stand draaien, zonder weerstanden.
Zo'n systeem ken ik van de Xantia zonder A/C, ik veronderstel dat het bij de C5 ook zó werkt.
Mocht die "temperatuur-beveiliging" inderdaad kapot zijn, overbrug 'm dan NIET. Brand is dan geprogrammeerd

Groet,
JW

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 04 nov 2017 10:29
Auto: C5 Berline 1.8 Ligne Séduction (de kale)
Opties: Aansteker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09054
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157000
Kleur: KNC
Locatie: Katwijk
Twee weken verder en er nog steeds niet aan toe gekomen.
Zijn er leden die ditzelfde mankement eerder hebben meegemaakt?
Ik vraag me zelf af wat het verband is tussen een weerstand en de standen van de ventilator. Ik had het zelf eerder in een zekering of de schakelaar zelf gezocht.
Zijn er leden die ditzelfde mankement eerder hebben meegemaakt?
Ik vraag me zelf af wat het verband is tussen een weerstand en de standen van de ventilator. Ik had het zelf eerder in een zekering of de schakelaar zelf gezocht.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
't is eigenlijk heel simpel.
Je schakelt over een weerstand. Hoe meer weerstand hoe minder spanning naar de kachelmotor.
Bij de hoogste stand loopt spanning rechtstreeks en loopt de motor het hardst.
Je schakelt over een weerstand. Hoe meer weerstand hoe minder spanning naar de kachelmotor.
Bij de hoogste stand loopt spanning rechtstreeks en loopt de motor het hardst.

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 04 nov 2017 10:29
Auto: C5 Berline 1.8 Ligne Séduction (de kale)
Opties: Aansteker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09054
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157000
Kleur: KNC
Locatie: Katwijk
Logisch antwoord. Ik ga dat ding gewoon bestellen.

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 04 nov 2017 10:29
Auto: C5 Berline 1.8 Ligne Séduction (de kale)
Opties: Aansteker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09054
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157000
Kleur: KNC
Locatie: Katwijk
Hoi JW,
Mijn VIN is VF7DC6FZB76116272
Mijn VIN is VF7DC6FZB76116272
Als je je VIN opgezocht hebt, laat dat dan weten. Dan kan ik checken of het schema op jouw C5 van toepassing is.
En desgewenst stuur ik je dat dan op als PDF, daarvoor heb ik je mailadres nodig via een PB
Groet,
JW
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Maarre - er zit dan toch nog steeds airco op? Alleen ongeregeld? Dacht dat zelfs de Ph1 al altijd airco had, alleen het basis level ongeregeld. Vanaf ligne prestige (middenlevel) ACC geregeld en links/rechts apart .
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
In een ander draadje is dat al eens aan de orde geweest, bij de eerste PH1's Ligne Seduction was de A/C een optie.
Via de VIN is er de bevestiging:
Groet,
JW
Via de VIN is er de bevestiging:
Bij de latere PH1 Seduction's zat er een handmatig geregelde A/C in.AIRCONDITIONING >> ZONDER AIRCO
Groet,
JW