C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 okt 2017 15:39
Auto: C5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 186613
Kleur: grijs
Locatie: Spijkenisse
C5club Rookie
C5club Rookie
mengmotor mysterie

Bericht door Marcel1967 »

Vandaag begonnen om mijn linker mengmotor uit te bouwen. gedaan volgens FAQ maar zit toch met wat vragen. Ik vind heel de motor links niet :smt017 . De enigste die ik vind is de motor die de recirculatie bediend. Die heb ik na gekeken en die is goed. Radio er uit daar met een spiegeltje kijken maar ik zie niks. En ik voel niks . Het enigste wat ik voel is het ontvellen van mijn hand :lol: :lol: :lol:

Wel zie ik net boven het pollenfilter 2 bolkopschroeven met ik denk torx. Maar volgens mij als ik die los zou draaien komt er aan de buiten kant zo te voelen niks los.

Als ik de tekening bekijk zouden er toch 3 motortjes op moeten zitten. :smt017
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: mengmotor mysterie

Bericht door BJG »

Je moet vanaf de onderkant meer richting middenconsole kijken. Er zijn ook wel filmpjes op youtube te vinden.
De luchtrecirculatieklep zit helemaal rechts aan de bestuurderskant. Ik denk dat je in de war bent met de motor voor de luchtverdeling.
De warm/koud motor zit daar boven.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 okt 2017 15:39
Auto: C5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 186613
Kleur: grijs
Locatie: Spijkenisse
C5club Rookie
C5club Rookie
Dan heb ik toch de goede los gehad .Asje was goed zo ook het as gat
maar als ik aan de graden verstelling zat links gebeurde er niks as je ging niet draaien wel toen ik op recirculatie drukte vandaar dat ik dacht dat het voor de recirculatie was.

Deze motor zat inderdaad dicht tegen het midden consoleschuin boven het pollen filter. Is de motor van de recirculatie dezelfde als van de meng motor?
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: mengmotor mysterie

Bericht door BJG »

De motor voor de luchtverdeling is dezelfde als die voor de menging. De recirculatie klep motor is volgens mij anders.
Vaak lubbert het asje van de mengklep uit en blijft het motortje werken. Een motortje met een langer asje is de oplossing. Of je zaagt van een gebruikt motortje het asje en lijmt dit bovenop de andere as.

Wat is eigenlijk jouw klacht?

Edit:
nog eens goed kijkend denk ik dat je toch inderdaad de verkeerde motor hebt losgehaald. Boven het pollenfilter zit dus inderdaad WEL de motor voor de recirculatie! Excuses, hij zit dus wel degelijk links bij de C5 ph1.

Echt helemaal achter de middenconsole naast de knie van de bestuurder zitten twee motortjes, een mengmotor boven en daaronder een verdeelmotor.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 okt 2017 15:39
Auto: C5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 186613
Kleur: grijs
Locatie: Spijkenisse
C5club Rookie
C5club Rookie
Mijn klacht is dat rechts heel warm wordt en links blijft koud. Nu had ik mij al aardig in gelezen hier . Het zou de as moeten zijn van de mengmotor . Hetzelfde zoals jij al aangeeft asgat uitgesleten . Nu heb ik de motor er vandaag afgehaald en zowel asje als asgat is in takt.
Ik heb motor aangesloten en contact aan motor gestart. Toen aan de verstelling van de temperatuur gedraaid maar er gebeurde niks wel toen ik aan de recirculatie knop zat

Wel heb ik het idee dat de motor al een keer is uitgewisseld volgens mij hoort hij met 4 parker bouten vast te zitten en hij zat maar met 3 parker bouten vast.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: mengmotor mysterie

Bericht door BJG »

Ik heb mijn vorige bericht ge-edit.

VWB de bevestiging:
Origineel zijn het 3 parkers met een klein paspennetje.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 okt 2017 15:39
Auto: C5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 186613
Kleur: grijs
Locatie: Spijkenisse
C5club Rookie
C5club Rookie
Toch nog even de motor los gehaald en getest. Als ik aan de temperatuur regeling zit gebeurd er niks maar als ik de knop van het raam condens vrij maken indruk draait hij wel.

En hij zit inderdaad met 3 parkers en een paspen vast.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 okt 2017 15:39
Auto: C5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 186613
Kleur: grijs
Locatie: Spijkenisse
C5club Rookie
C5club Rookie
Het is niet de motor die kapot is. Ik heb de linker en de rechter om gedraaid dan doet de motor die het links niet deed wel aan de rechterkant.

Dus ben bang dat het in de bediening zit gebeurd dit wel eens vaker dat het in de bedienings knop zit???
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: mengmotor mysterie

Bericht door BJG »

Ik denk dat je de mengmotor verwisselt met de motor van de luchtverdeling?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 okt 2017 15:39
Auto: C5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 186613
Kleur: grijs
Locatie: Spijkenisse
C5club Rookie
C5club Rookie
Mannen bedankt hij werkt weer als nieuw alleen het zit mij ook absoluut niet mee kijk net onder mijn auto en zie dat mijn radiateur lekt phhhhhh het houdt ook niet over. Wat mij wel opviel is dat de bovenste slang warm was en de onderste nog koud .Wel staat mijn meter netjes in de midden dus denk dat er ook gelijk een nieuwe thermostaat in kan.
Is thermostaat een beetje makkelijk te doen??
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Waarom een nieuwe thermostaat als de meter netjes in het midden blijft?
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: mengmotor mysterie

Bericht door BJG »

En wat was er aan de hand met de mengmotor?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 okt 2017 15:39
Auto: C5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 186613
Kleur: grijs
Locatie: Spijkenisse
C5club Rookie
C5club Rookie
Het was het bekende probleem met het linker meng motortje. Ik kon hem niet vinden en had inderdaad in eerste instantie de verkeerde motor. Toch welhandig als je een zoon van 18 heb die erg technisch is aangelegd met hele smalle handen. Die vond hem ik kon er haast niet bij komen.

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en jullie zijn voorlopig nog niet van me af :D Want ik heb nog wat meer werk aan mijn Franse snollebak ;) ;) (zo noemen mijn jongens mijn auto))Vandaag eerst mijn radiateurtje vervangen en dan wachten op mijn vracht onderdelen uit Duitsland voor de rest. :smt023 :smt023 . Opeltje blijft voorlopig nog even als backup.
Plaats reactie