C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 feb 2013 19:22
Auto: c5 III sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 70000
Kleur: gris
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Helaas geen C5 meer

Bericht door Mart Berger »

Ik heb afscheid genomen van mijn C5.
Wilde toch iets kleiner gaan rijden en ben dit tenslotte ook gaan doen.
Het is een Cactus geworden en ik moet zeggen, het valt gelukkig niet tegen.
De vering van de cactus kan natuurlijk niet tippen aan die van de C5.
Maar toch heel tevreden en ook de stoelen zitten goed,
Mijn C5 reed op benzine en verbruikte 1:10, nu heb ik een Cactus op diesel.
Op de grote wegen haal ik nu gemakkelijk 1:24, lekker hoor bij de pomp.
Dit compenseert dan weer de luxe en grootte van de C5, waar ik veel plezier aan heb beleefd (alle twee) de afgelopen jaren. ik zal de bijeenkomsten ook wel missen, alhoewel ik niet ieder jaar van de partij kon zijn. Succes verder met dit mooie forum.
:citrofiel :cit4
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Re: Helaas geen C5 meer

Bericht door WackoH »

Hallo,

Ook onze C5 gaat binnenkort de wijde wereld in. Vandaag is ze opgehaald en morgen moet ze met een aanhanger met een kapotte Golf erop naar Servië rijden.
Voel met er wel een beetje slecht over, maar mijn vrouw klaagde teveel over de hoge wegenbelasting voor mijn 'klusauto'. Ik kon geen excuses meer bedenken.
Als het een 2.2 Exclusief was geweest, had ik haar waarschijnlijk onder een boom in de tuin gezet om over 10 of 20 jaar weer op te diepen, maar zo'n 90 pk diesel motortje zal nooit meer echt populair worden.

Technisch is ze best nog in goede staat, al zijn sommige initiële karaktertrekjes nooit opgelost (de motor begon in het begin altijd wat te horten en storen bij 1300 rpm, nu is dat 1600 geworden).
Mijn recentelijke aangeschafte ODBII lezer gaf alleen een foutmelding op de gloeipluggen. nameten liet zien dat vermoedelijk dat 2 v/d 4 overleden zijn. Maar ach, dat is toch alleen bij strenge vorst nodig.

De PSA familie is nog goed vertegenwoordigd: Onze familieauto is een Peugeot 508SW met 1.6 eHDI en als leaseauto rij ik ook een Cactus. Beide met zo'n semi-automatische versnelling. Verbruik van de Cactus valt wel wat tegen. Ik moet mijn best doen om 1:21 te halen (en rijdt ook veel snelweg met 100/120/130).
Dus ik hoop dat ik hier nog wel eens een vraag mag stellen, want het peugeot508club-forum is (praktisch?) dood.
Plaats reactie