Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Fan


Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2011 23:01
Auto: c5 break hdi 110pk met volgens mij alle opties
Opties: chiptuning bij 220000 km
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255356
Kleur: grijs metalic
Hallo medeforuleden,
Na een lange tijd afwezig geweest te zijn staan we straks voor een keuze.
We rijden nu nog als tweede auto een supermooie XM Exlusive maar als dagelijkse auto een lease dingetje.
Volgend jaar gaat die eruit, dan wilde we in eerste instansie doorijden met de XM, maar dat is eigenlijk zonde van de auto, na veel overleg(ook met mijn garage) besloten dat we dan beter voor de C5 kunnen gaan, deze is electronich iets betrouwbaarder zeker als je er 20 tot 25 d km per jaar mee gaat rijden.
Wij hadden vroeger een hdi C5 van 2003 , nu gaan we voor de benzine variant, alleen lees ik wel dingetjes over de 2 l 16 kleppr , vooral over het olieverbruik.
Ik ga sowieso weer exclusive rijden , dus wat is jullie advies de 2 l of de 3 liter in combinatie met automaat uiteraad.
Er moet ook geregels een caravan achter die dan naar zuid frankrijk of Toscane getrokken wordt, onze voorkeur gaat uit naat de berline(de ruimte van een breake hebben we niet echt nodig)
We hebben nog een klein jaar om van de xm te genieten, dus ff rustig orienteren.
Groet Herbert
Na een lange tijd afwezig geweest te zijn staan we straks voor een keuze.
We rijden nu nog als tweede auto een supermooie XM Exlusive maar als dagelijkse auto een lease dingetje.
Volgend jaar gaat die eruit, dan wilde we in eerste instansie doorijden met de XM, maar dat is eigenlijk zonde van de auto, na veel overleg(ook met mijn garage) besloten dat we dan beter voor de C5 kunnen gaan, deze is electronich iets betrouwbaarder zeker als je er 20 tot 25 d km per jaar mee gaat rijden.
Wij hadden vroeger een hdi C5 van 2003 , nu gaan we voor de benzine variant, alleen lees ik wel dingetjes over de 2 l 16 kleppr , vooral over het olieverbruik.
Ik ga sowieso weer exclusive rijden , dus wat is jullie advies de 2 l of de 3 liter in combinatie met automaat uiteraad.
Er moet ook geregels een caravan achter die dan naar zuid frankrijk of Toscane getrokken wordt, onze voorkeur gaat uit naat de berline(de ruimte van een breake hebben we niet echt nodig)
We hebben nog een klein jaar om van de xm te genieten, dus ff rustig orienteren.
Groet Herbert
Berichten: 770
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12792CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Groot verschil tussen 2 en 3 liter is (los van motor) resp. 4 of 6 versnellingen. Dat maakt qua herrie en souplesse een groot verschil. Zeker met een caravan er achter.
C5club Fan


Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2011 23:01
Auto: c5 break hdi 110pk met volgens mij alle opties
Opties: chiptuning bij 220000 km
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255356
Kleur: grijs metalic
Kijk een duidelijk andwoord waar we wat mee kunnen 
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat ligt wel aan welk type je zoekt, pas vanaf de ph2 zijn 6 versn. standaard op de V6 automaat 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
M'n oude V6 staat nog te koop volgens mij. 
C5club Fan


Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2011 23:01
Auto: c5 break hdi 110pk met volgens mij alle opties
Opties: chiptuning bij 220000 km
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255356
Kleur: grijs metalic
ja wel het nieuwe neusje dus dat zal wel fase 2 zijn dan

