
C5club Rookie


Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mei 2017 08:16
Auto: nog op zoek naar een rode c5...
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Ik ben 31 jaar oud en woonachtig in Arnhem. Ik ben een echte autoliefhebber en dit hangt niet op een merk vast. De Citroen C5 heeft in de afgelopen 8 jaar 3x op mn lijstje gestaan als een van de favorieten om aan te schaffen. Toch heb ik tot op heden nooit een Citroen gehad. Wel heb ik eenmaal in een C6 mogen rijden. Bijzondere ervaring. Een rit in een C4 Grand Picasso 1.6 Hdi met automatische versnellingsbak beviel minder goed. Een automaat moet soepel gaan.
De 3e is op komst dus 'weer' aan het orienteren op de C5. Citroen automagazine gekocht over de C5. Op internet aan het vergelijken geslagen. Ik heb behoefte aan richting.
Het moet een Break met automaat Break zijn.
Liefst diesel 2.2
Liefst een rode
Liefst lichtbruin interieur
Op klokjerond 2 handgeschakelde C5's met meer dan 5ton op de teller. Zijn automaten ook zo betrouwbaar? Waar moet ik op letten bij deze modellen?
Ik heb nu een BMW 320i e46 Aut op lpg. Rijdt goed en goedkoop nooit problemen ondanks 345.000km
Adviezen zijn meer dan welkom!!
Alvast bedankt.
Ps. Mijn vrouw is nog niet overtuigd van het uiterlijk van de C5. Dus ik moet ook nog n beetje geduld hebben.
De 3e is op komst dus 'weer' aan het orienteren op de C5. Citroen automagazine gekocht over de C5. Op internet aan het vergelijken geslagen. Ik heb behoefte aan richting.
Het moet een Break met automaat Break zijn.
Liefst diesel 2.2
Liefst een rode
Liefst lichtbruin interieur
Op klokjerond 2 handgeschakelde C5's met meer dan 5ton op de teller. Zijn automaten ook zo betrouwbaar? Waar moet ik op letten bij deze modellen?
Ik heb nu een BMW 320i e46 Aut op lpg. Rijdt goed en goedkoop nooit problemen ondanks 345.000km
Adviezen zijn meer dan welkom!!
Alvast bedankt.
Ps. Mijn vrouw is nog niet overtuigd van het uiterlijk van de C5. Dus ik moet ook nog n beetje geduld hebben.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Automaten zijn prima betrouwbaar , maar of ze de 5 ton zonder enig onderhoud halen ( reparatie ) valt te betwijfelen
Overigens icm de 2.2 HDi niet echt een zuinige combinatie.
Welkom op de site !
Ps , een bruin interieur is enkel aftermarket geleverd op de phase2 in Athena uitvoering.
Fabrieks leer is er in creme ( sommige vinden het licht grijs ) en antraciet/(zwart).

Overigens icm de 2.2 HDi niet echt een zuinige combinatie.
Welkom op de site !
Ps , een bruin interieur is enkel aftermarket geleverd op de phase2 in Athena uitvoering.
Fabrieks leer is er in creme ( sommige vinden het licht grijs ) en antraciet/(zwart).
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 517
Lid geworden op: 03 aug 2015 08:44
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Zwolle
Ik heb zelf de genoemde combi in duitsland gehaald, alleen niet in het rood, wel nagenoeg full options. Let er wel op dat de 2.2 hdi icm de 4 traps automaat vanwege het gewicht niet echt zuinig is, 1 op 13 is een nette score met de onze. Gekocht over de grens ivm lagere km standen, en vaak luxer uitgevoerd.
Overigens is de 2.2 hdi wel een heerlijke motor, en de 4 traps automaat voel je amper, helemaal na een spoelbeurt
Overigens is de 2.2 hdi wel een heerlijke motor, en de 4 traps automaat voel je amper, helemaal na een spoelbeurt

C5club Rookie


Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mei 2017 08:16
Auto: nog op zoek naar een rode c5...
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Icebyte
Weet jij of er ook problemen zijn met diesels en binnensteden? Een bmw 530d uit 2002 mag bijvoorbeeld rotterdam niet meer in.
Wat is de kilometerstand van jouw auto? Jij hebt n phase 2 begrijp ik uit je foto?
Importeren is voor mij ook de aantrekkelijkste optie.
De rode v6 break die nu te koop staat is geweldig. Zo moetie zijn maar dan op lpg of n diesel. De rest klopt.
Zit er een groot verschil tussen de hdi en de hdif?
Weet jij of er ook problemen zijn met diesels en binnensteden? Een bmw 530d uit 2002 mag bijvoorbeeld rotterdam niet meer in.
Wat is de kilometerstand van jouw auto? Jij hebt n phase 2 begrijp ik uit je foto?
Importeren is voor mij ook de aantrekkelijkste optie.
De rode v6 break die nu te koop staat is geweldig. Zo moetie zijn maar dan op lpg of n diesel. De rest klopt.
Zit er een groot verschil tussen de hdi en de hdif?
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
HdiF , die F betekent fap filter , en die mogen idd gewoon Duitse steden in 
Rotterdam hanteert leeftijdgrenzen ...
Een 2002 mag er gewoon in!
http://www.gezonderelucht.nl/wat-gebeur ... opregeling" onclick="window.open(this.href);return false;

Rotterdam hanteert leeftijdgrenzen ...
Een 2002 mag er gewoon in!
http://www.gezonderelucht.nl/wat-gebeur ... opregeling" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Bikkel


Berichten: 260
Lid geworden op: 28 mei 2007 20:02
Auto: Opel Corsa E, Citroen Berlingo HDi
Opties: Elegance
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Orange
Locatie: Duiven
De optie V6 automaat met een G3 installatie zou ik dan zeker onderzoeken.
De V6 loopt gewoon heel erg mooi, en als je veel rijdt (ik rijd er te weinig voor) dan is LPG een prima alternatief. De V6 loopt er goed op.
Voordeel van de V6 (vanaf de Ph2) is dat je de beschikking hebt over de 6 traps Aisin automaat.
Ik heb hiervoor een Duitse diesel met de Aisin 6 traps automaat gereden en dan vond ik ook een heerlijke combi. Ik zou dus ook zeker een keer met een Ph2 2.0 HDi rijden met een 6 traps automaat.
De V6 loopt gewoon heel erg mooi, en als je veel rijdt (ik rijd er te weinig voor) dan is LPG een prima alternatief. De V6 loopt er goed op.
Voordeel van de V6 (vanaf de Ph2) is dat je de beschikking hebt over de 6 traps Aisin automaat.
Ik heb hiervoor een Duitse diesel met de Aisin 6 traps automaat gereden en dan vond ik ook een heerlijke combi. Ik zou dus ook zeker een keer met een Ph2 2.0 HDi rijden met een 6 traps automaat.
Berichten: 400
Lid geworden op: 28 nov 2011 12:59
Auto: C5 Tourer 3.0 HDIF Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: zwart
Locatie: Schagen
Welke rode V6 break??
Eerste auto AMI 6, Opel Ascona 1.6N, Volkswagen Derby, GSA berline, GSA Break, BX 16 TRI, Xantia 2.0I, Volkswagen T4, BX 14 Deauville, Peugeot 307 SW, Chrysler Voyager, Xsara 1.6 Break, C5 PH1 2.0i Break, C5 PH2 3.0 V6 Break, C5 PH3 Tourer 3.0 HDIF

C5club Rookie


Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mei 2017 08:16
Auto: nog op zoek naar een rode c5...
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Citroen C5 3.0 V6 Exclusive CLIMA Elek.Ramen/Spiegels RadioC
€ 2.250,00
http://link.marktplaats.nl/m1159352386? ... ialbuttons" onclick="window.open(this.href);return false;
€ 2.250,00
http://link.marktplaats.nl/m1159352386? ... ialbuttons" onclick="window.open(this.href);return false;

C5club Rookie


Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mei 2017 08:16
Auto: nog op zoek naar een rode c5...
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Dus de phase 2 2.0hdi is een 6 traps automaat??
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
De 136 HDiF heeft altijd een aisin 6 bak , heerlijke automaat !
Die V6 in je link een 4 traps van ZF , net zoals bv de 2.2 HDi die heeft
De ph 1 110 HDi heeft een AL4 bak ( die gaat zeker de 5 ton niet redden )
Die V6 in je link een 4 traps van ZF , net zoals bv de 2.2 HDi die heeft

De ph 1 110 HDi heeft een AL4 bak ( die gaat zeker de 5 ton niet redden )
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Rookie


Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mei 2017 08:16
Auto: nog op zoek naar een rode c5...
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Zf is top. Zit ook in e46.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ze gaan helaas wel eens stuk hoor , .....
De aisin 6 is de fijnste van het stel!
De aisin 6 is de fijnste van het stel!
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Die laatste dan in de 136PK uitvoering, de DW12TED dus. Die heeft de ZF 4HP20 bak en is geleverd tot ORGA 10645.Menno schreef:De 136 HDiF heeft altijd een aisin 6 bak , heerlijke automaat !
Die V6 in je link een 4 traps van ZF , net zoals bv de 2.2 HDi die heeft
..........
Maar de 2.2HDi 170 DW12BTED die vanaf ORGA 10767 in de PH2 geleverd is, heeft de Aisin AM6 bak.
Groet,
JW
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Vind die maar eens !!! 
Maar idd....

Maar idd....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030