Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 10 jun 2015 14:41
Auto: C5 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 297xx
Kleur: Donker blauw
Locatie: Rotterdam
Hallo allemaal
ik ben vorige week bij de apk geweest nu hebben ze de hanremkabels afgekeurd vanwege de bekende kwaal van een C5 scheur in de buiten mantel
nu heb ik nieuwe kabels gehaald en nieuwe geleiders nu is mijn vraag als ik dit ga monteren
kan ik de uitlaat laten zitten bij het opzij halen van het hitte schilt ?
wie heeft dit eerder gedaan deze vervangen ???
ik ben vorige week bij de apk geweest nu hebben ze de hanremkabels afgekeurd vanwege de bekende kwaal van een C5 scheur in de buiten mantel
nu heb ik nieuwe kabels gehaald en nieuwe geleiders nu is mijn vraag als ik dit ga monteren
kan ik de uitlaat laten zitten bij het opzij halen van het hitte schilt ?
wie heeft dit eerder gedaan deze vervangen ???
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Je moet gewoon even de uitlaat uit alle rubbers halen.....even inspuiten met WD40 en ze schieten er af....
Dan idd het hitteschild verwijderen......Het kan zonder, maar dan ga je alles verbuigen en vrotten.
Als je de uitlaat laat zakken, heb je het schild er echt zo onderuit.
Aan de voorzijde van de uitlaat zit een flexibel deel, dus je kan hem een aardig eind laten zakken aan de achterkant.
Dan idd het hitteschild verwijderen......Het kan zonder, maar dan ga je alles verbuigen en vrotten.
Als je de uitlaat laat zakken, heb je het schild er echt zo onderuit.
Aan de voorzijde van de uitlaat zit een flexibel deel, dus je kan hem een aardig eind laten zakken aan de achterkant.
Zeg maar André

C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 10 jun 2015 14:41
Auto: C5 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 297xx
Kleur: Donker blauw
Locatie: Rotterdam
als ik een brug gebruik hoe moet ik die uitlaat onder steunen met een as steun of zo of een touw er om heen en daar aan laten hangen ??
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Als je een steun tot je beschikking hebt kun je die zeker gebruiken, een versnellingsbak steun of assteun bijvoorbeeld.
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Als je een oprijbrug gebruikt en de auto niet te ver naar voren rijdt, blijft de uitlaat op het achterste deel van de brug liggen.....
Zeg maar André
Berichten: 4938
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Niet bij de GAC doen Fred, tenzij je een setje reserve TL armaturen en buizen meeneemt 
Het plafond loopt schuin naar boven, vooral een break moet je daar vrij ver naar voren rijden, anders raak je de TL verlichting.
Maar ook bij een Berline is het oppassen, anders raakt de kofferbak de TL-verlichting.
Er zijn genoeg hoge assteunen beschikbaar daar, er is ook een soort balk die over de rijplaten kan, perfect om de uitlaat op te laten rusten.
Volgende week vrijdag en a.s. zaterdag ben ik er in iedergeval, morgen wellicht ook.
Als je dan de geleiders heb en een plekje reserveert, dan komt het helemaal goed

Het plafond loopt schuin naar boven, vooral een break moet je daar vrij ver naar voren rijden, anders raak je de TL verlichting.
Maar ook bij een Berline is het oppassen, anders raakt de kofferbak de TL-verlichting.
Er zijn genoeg hoge assteunen beschikbaar daar, er is ook een soort balk die over de rijplaten kan, perfect om de uitlaat op te laten rusten.
Volgende week vrijdag en a.s. zaterdag ben ik er in iedergeval, morgen wellicht ook.
Als je dan de geleiders heb en een plekje reserveert, dan komt het helemaal goed

Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Niet bekend met de situatie daar, maar het klinkt logisch....
Neem dan een lat mee, zet de auto ver naar voren, lat dwars over de brug, dan leunt de uitlaat daarop.
Ik vind dat handig omdat je op die manier de brug omhoog en omlaag kunt doen zonder nadenken....
Neem dan een lat mee, zet de auto ver naar voren, lat dwars over de brug, dan leunt de uitlaat daarop.
Ik vind dat handig omdat je op die manier de brug omhoog en omlaag kunt doen zonder nadenken....
Zeg maar André
Berichten: 4938
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ja precies, een lat zodat de brug omhoog en laag kan, daar kan Fred die plaat voor gebruiken, welke dwars op de rijplaten kan.
Volgens mij is dat ding bedoeld om een auto via het subframe te ondersteunen, in iedergeval een zware constructie is het, maar prima te tillen.
Dat van die TL-Balken, weet ik inmiddels uit ervaring met de Volvo 940 van een klusmaatje
Volgens mij is dat ding bedoeld om een auto via het subframe te ondersteunen, in iedergeval een zware constructie is het, maar prima te tillen.
Dat van die TL-Balken, weet ik inmiddels uit ervaring met de Volvo 940 van een klusmaatje


C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 10 jun 2015 14:41
Auto: C5 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 297xx
Kleur: Donker blauw
Locatie: Rotterdam
Ik ga maandag as eens een poging wagen om de kabels te monteren maar welke lat bedoel je waar ligd die bij de GAC ??
ik zal eens kijken of ik tussen door fotos kan maken misschien kan ik er dan ook een handleiding van maken how to
ik zal eens kijken of ik tussen door fotos kan maken misschien kan ik er dan ook een handleiding van maken how to


C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 10 jun 2015 14:41
Auto: C5 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 297xx
Kleur: Donker blauw
Locatie: Rotterdam
vraag weet iemand dat als ik nou die binnen kabel goed insmeer met kopervet dan is de kans dat ze weer zo vast komen te zitten minder of maakt dat niet uit ??
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Heeft weinig zin. Vaker de handrem gebruiken wel. De kabels zijn bekleed met teflon en kopervet doet daar weinig goeds aan.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
hoe ga je de binnenkabel eruit halen?

C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 10 jun 2015 14:41
Auto: C5 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 297xx
Kleur: Donker blauw
Locatie: Rotterdam
die zit vast dus ik heb 2 nieuwe geleider buizenen gehaald bij de dealer
Berichten: 4938
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Het witte Teflon gedeelte gaat inderdaad vast zitten.GW-tje schreef:Heeft weinig zin. Vaker de handrem gebruiken wel. De kabels zijn bekleed met teflon en kopervet doet daar weinig goeds aan.
Ik kreeg overigens de tip van GJO om bij de overgang thv de remklauw, er een krimpkous omheen te doen.
Dit voorkomt indringen van water, waardoor de stalen mantel (snel) doorroest, wat APK Afkeur is.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030