Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 jan 2012 06:40
Auto: C5 Exclusive 2.0 PH2
Opties: alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 116.000
Kleur: beige
Locatie: Elburg
Contacteer:
Een vreemd voorval speelde zich af vandaag:
Onze dame ( 3.0 v6 ) besloot vandaag in 1 keer dat er een "storing uitlaatgassen" was en liep gewoon nukkig.
later nog een rondje gereden, liep fijn maar "storing uitlaatgassen" gaf ze wel weer.
Voor de zekerheid een afspraak gemaakt bij een citroen garage, paar dorpen verder, maar toen ik erheen wou rijden, begon ze weer te bokken alsof de ontsteking niet goed was. Tevens naast de melding "storing uitlaatgassen" kwam er een melding: "storing katalysator" en het motorstorings lampje bleef branden.
Vervolgens de garage opgebeld dat ik het niet vertrouwde om zover te rijden ( 18km ver) en besloot maar een peugeot dealer te bezoeken bij mij in de woonplaats.
Aldaar het probleem uitgelegd en ze zouden de C5 uitlezen om te kijken wat het probleem was.
Later op de middag werd ik teruggebeld met de mededeling dat alle bougies en bobines vervangen moesten worden ( a Euro: 465,- ) en dat ik snel moest beslissen om om de onderdelen tijdig binnen te hebben.
Jk vertrouwde het niet, temeer omdat de garage waar de vorige eigenaar mij wist te vertellen dat juist die onderdelen onlangs vervangen waren.. ( let wel de C5 heeft pas 175.000 gelopen )
Ik heb Euro 25,- betaald voor het uitlezen en toen ik de C5 startte: niks aan de hand!
Geen melding motorstoring meer, geen melding uitlaatgassen meer, geen melding katalysator meer.
ben inmiddels weer ruim 100km verder zonder enig probleem en ze rijdt als een zonnetje.
In mijn optiek zijn defecte bougie (s)/ bobine (s) niet iets wat in 1 keer zomaar "verdwijnt" simpel na een uitlezing storing.
Heeft iemand een mening/theorie hierover? Want mijn alarmbellen beginnen te rinkelen hier alsof iemand snel wat geld wou scoren.
( mijn theorie: uitgelezen, fouten eruit gehaald, klant opbellen alsof het een grote ingreep is, rekening presenteren )
Hoe dan ook, het heeft mij ervan overtuigd om zelf een Lexia aan te schaffen!
Onze dame ( 3.0 v6 ) besloot vandaag in 1 keer dat er een "storing uitlaatgassen" was en liep gewoon nukkig.
later nog een rondje gereden, liep fijn maar "storing uitlaatgassen" gaf ze wel weer.
Voor de zekerheid een afspraak gemaakt bij een citroen garage, paar dorpen verder, maar toen ik erheen wou rijden, begon ze weer te bokken alsof de ontsteking niet goed was. Tevens naast de melding "storing uitlaatgassen" kwam er een melding: "storing katalysator" en het motorstorings lampje bleef branden.
Vervolgens de garage opgebeld dat ik het niet vertrouwde om zover te rijden ( 18km ver) en besloot maar een peugeot dealer te bezoeken bij mij in de woonplaats.
Aldaar het probleem uitgelegd en ze zouden de C5 uitlezen om te kijken wat het probleem was.
Later op de middag werd ik teruggebeld met de mededeling dat alle bougies en bobines vervangen moesten worden ( a Euro: 465,- ) en dat ik snel moest beslissen om om de onderdelen tijdig binnen te hebben.
Jk vertrouwde het niet, temeer omdat de garage waar de vorige eigenaar mij wist te vertellen dat juist die onderdelen onlangs vervangen waren.. ( let wel de C5 heeft pas 175.000 gelopen )
Ik heb Euro 25,- betaald voor het uitlezen en toen ik de C5 startte: niks aan de hand!
Geen melding motorstoring meer, geen melding uitlaatgassen meer, geen melding katalysator meer.
ben inmiddels weer ruim 100km verder zonder enig probleem en ze rijdt als een zonnetje.
In mijn optiek zijn defecte bougie (s)/ bobine (s) niet iets wat in 1 keer zomaar "verdwijnt" simpel na een uitlezing storing.
Heeft iemand een mening/theorie hierover? Want mijn alarmbellen beginnen te rinkelen hier alsof iemand snel wat geld wou scoren.
( mijn theorie: uitgelezen, fouten eruit gehaald, klant opbellen alsof het een grote ingreep is, rekening presenteren )
Hoe dan ook, het heeft mij ervan overtuigd om zelf een Lexia aan te schaffen!

C5club Die-Hard


Berichten: 750
Lid geworden op: 21 mei 2016 16:25
Auto: Citroen C5 Tourer 2.0i-16V Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: KPKD - Bleu Mauritius
Locatie: 's-Hertogenbosch
De bobines zijn berucht bij de V6 motoren
Huidige auto's
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Beschikbaar voor verkoop)
Citroën C5 Break 2.0-16v Exclusive 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Beschikbaar voor verkoop)
Citroën C5 Break 2.0-16v Exclusive 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 jan 2012 06:40
Auto: C5 Exclusive 2.0 PH2
Opties: alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 116.000
Kleur: beige
Locatie: Elburg
Contacteer:
Is mij zeker bekend, maar verklaart nog niet waarom ik nu opeens weer probleemloos rij zonder enige storingsmelding
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Een simpele obd scanner kan ook p codes wissen hoor!
Weet je de uitgelezen codes?
(Klinkt wel bobine gerelateerd...)
Weet je de uitgelezen codes?
(Klinkt wel bobine gerelateerd...)
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 jan 2012 06:40
Auto: C5 Exclusive 2.0 PH2
Opties: alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 116.000
Kleur: beige
Locatie: Elburg
Contacteer:
helaas weet ik geen foutcodes, maar zoals ik al eerder aangaf, is dit voorval een goede reden om een lexia aan te schaffen, temeer omdat we citroen liefhebbers zijn.
was benieuwd naar jullie mening over het in 1 keer probleemloos lopen na bezoek peugeot dealer na "uitlezen''
was benieuwd naar jullie mening over het in 1 keer probleemloos lopen na bezoek peugeot dealer na "uitlezen''
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Soms komt het voor dat een bobine slecht werkt als je koud is.
Bij een warm blok "ineens" beter.
Bij een warm blok "ineens" beter.
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 jan 2012 06:40
Auto: C5 Exclusive 2.0 PH2
Opties: alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 116.000
Kleur: beige
Locatie: Elburg
Contacteer:
vervangen is dus de beste optie concludeer ik uit je antwoord?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
naar de parameters gaan zien ,als hij draait.
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 jan 2012 06:40
Auto: C5 Exclusive 2.0 PH2
Opties: alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 116.000
Kleur: beige
Locatie: Elburg
Contacteer:
eerst een lexia gaan aanschaffen er in verdiepen....
Heb het ervoor over want dit is de fijnste rijdende citroen die ik ooit gereden heb...
( 1 x ax, 1x xantia en 2 x C5 )
Heb het ervoor over want dit is de fijnste rijdende citroen die ik ooit gereden heb...
( 1 x ax, 1x xantia en 2 x C5 )
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Wellicht heeft de Peug garage hem "universeel" uitgelezen en alleen een melding bobine gezien, maar niet welke cilinder......
Alles vervangen is dan het makkelijkst......
Alles vervangen is dan het makkelijkst......
Zeg maar André
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als dit
Van belang is dan om vast te stellen welke bobine dit probleem gegeven heeft. Dat is opgeslagen in het logboek, je kunt het terugvinden met een Lexia.
Ik had in oktober vorig jaar precies hetzelfde, onderweg een probleem, de motor liep plotseling op 5 poten. Na een herstart was dat weg, en thuisgekomen heb ik 'm uitgelezen met de Lexia. Toen bleek dat bobine 2, da's die midden voor zit, een probleem gegeven had.
Die heb ik vervangen, sindsdien geen probleem meer gehad.
Groet,
JW
echt zo is, dan is het onzin om alle bobines te vervangen.Later op de middag werd ik teruggebeld met de mededeling dat alle bougies en bobines vervangen moesten worden ( a Euro: 465,- ) en dat ik snel moest beslissen om om de onderdelen tijdig binnen te hebben.
Jk vertrouwde het niet, temeer omdat de garage waar de vorige eigenaar mij wist te vertellen dat juist die onderdelen onlangs vervangen waren..
Van belang is dan om vast te stellen welke bobine dit probleem gegeven heeft. Dat is opgeslagen in het logboek, je kunt het terugvinden met een Lexia.
Ik had in oktober vorig jaar precies hetzelfde, onderweg een probleem, de motor liep plotseling op 5 poten. Na een herstart was dat weg, en thuisgekomen heb ik 'm uitgelezen met de Lexia. Toen bleek dat bobine 2, da's die midden voor zit, een probleem gegeven had.
Die heb ik vervangen, sindsdien geen probleem meer gehad.
Groet,
JW
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Bobines en bougies is sowieso wel een gevoelig punt maar in elk geval heel goed zelf te doen voor iets minder dan wat Peug hiervoor wil hebben.
Weet je welke bobines er in zitten en hoe lang ze er in zitten? Witte bovenkant van de bobines is meestal een goed teken afhankelijk van hoe lang ze er in zitten, bougies moet je even losschroeven, bekijken en meten met voeler. (Zie ook hier)
Weet je welke bobines er in zitten en hoe lang ze er in zitten? Witte bovenkant van de bobines is meestal een goed teken afhankelijk van hoe lang ze er in zitten, bougies moet je even losschroeven, bekijken en meten met voeler. (Zie ook hier)
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 390
Lid geworden op: 05 okt 2006 13:30
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Stadskanaal
Zelfs met een simpele universele OBD lezer kun je zien op welke cilinder de bobine eventueel defect is. Code P0301 is bv een 'misfire' in cilinder 1, P0302 in cilinder 2, enz.
Ruim 450 euro voor het vervangen van alle bobines is wel erg duur bovendien.
Ruim 450 euro voor het vervangen van alle bobines is wel erg duur bovendien.
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 jan 2012 06:40
Auto: C5 Exclusive 2.0 PH2
Opties: alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 116.000
Kleur: beige
Locatie: Elburg
Contacteer:
**UPDATE***
na ruim 800 probleemloze kilometers is het euvel van onregelmatig lopen v6 niet meer teruggekeerd.
( Iets waar de een Peugeot dealer mij bijna 500 euro voor wou rekenen voor vervanging bougies en bobines na motormanagement analyse )
Ik heb toen 25 Euro betaald om uit te lezen, maar niet laten repareren en toen ik weg reed van de dealer, liep ze weer als een zonnetje!
Kan ik hieruit concluderen dat het eigenlijk een tijdelijke nukkigheid was van onze dame? En dat de Dealer mij een poot heeft willen uitdraaien?
Affijn: volgende punt op de To-Do-List:
raar geluid bij maximaal stuuruitslag. ( stuurpomp aan vervanging toe? )
Voor de rest: fijnste C5 ooit, een waar rijgenot!
na ruim 800 probleemloze kilometers is het euvel van onregelmatig lopen v6 niet meer teruggekeerd.
( Iets waar de een Peugeot dealer mij bijna 500 euro voor wou rekenen voor vervanging bougies en bobines na motormanagement analyse )
Ik heb toen 25 Euro betaald om uit te lezen, maar niet laten repareren en toen ik weg reed van de dealer, liep ze weer als een zonnetje!
Kan ik hieruit concluderen dat het eigenlijk een tijdelijke nukkigheid was van onze dame? En dat de Dealer mij een poot heeft willen uitdraaien?
Affijn: volgende punt op de To-Do-List:
raar geluid bij maximaal stuuruitslag. ( stuurpomp aan vervanging toe? )
Voor de rest: fijnste C5 ooit, een waar rijgenot!
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Een "raar" geluid bij maximale stuuruitslag is bij mijn weten normaal.
Pas als je bij gewoon sturen de stuurbekrachtiging gaat horen wordt het tijd om te gaan kijken wat er is.
Pas als je bij gewoon sturen de stuurbekrachtiging gaat horen wordt het tijd om te gaan kijken wat er is.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)