Aangezien ik een zomerliefhebber ben, heb ik vandaag al de winterbanden eraf gegooid, met velg samen.
Nu is mijn vraag, moet je die banden nu op druk laten en netjes in de garage leggen ?
Of is het beter er flink de druk ervan af te laten, en ze dan te laten rusten? En ze dan volgende winter weer op te pompen?
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
Rue Laffitte
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
https://www.bandenleader.be/advies-band ... oCvHDw_wcB" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Mooi zo..Duidelijk!! 
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
Rue Laffitte
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013 13:39
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic
Het is wel duidelijk omschreven. Dat wel.
Voor de fijnproevers in kunststof- en rubbertechnologie is een technische onderbouwing
met bijbehorende adviezen reuze interessant.
Dat wil niet zeggen dat het zo zwaar aangezet moet worden.
Denk dat dit probleem terug gebracht moet worden tot z'n juiste properties.
Winterbanden zijn geschikt om bij lage temperaturen en onder de meest barre omstandigheden
's winter hun werk te doen. Zonlicht , pekel, bagger, en meer narigheid. Niet belangrijk.
Daar zijn ze voor ontworpen....
Nu kan ik wel begrijpen dat ze 's zomers tegen hoge temperaturen
in je schuur moeten worden beschermd. Maar je hoeft ze toch niet in de watten te leggen ?
Hetzelfde geld voor die terreinwagens met dikke noppenbanden.
Die hebben vaak een reserveband welke keurig verpakt in een kunststof doosje
met fraaie beschildering en verchroomde rand aan de achterklep hangt...
Terwijl tegelijkertijd dezelfde soort banden in gemonteerde toestand beslist niet gespaard worden.
Zo beschouwd lijkt het meer op kouwe drukte...
Voor de fijnproevers in kunststof- en rubbertechnologie is een technische onderbouwing
met bijbehorende adviezen reuze interessant.
Dat wil niet zeggen dat het zo zwaar aangezet moet worden.
Denk dat dit probleem terug gebracht moet worden tot z'n juiste properties.
Winterbanden zijn geschikt om bij lage temperaturen en onder de meest barre omstandigheden
's winter hun werk te doen. Zonlicht , pekel, bagger, en meer narigheid. Niet belangrijk.
Daar zijn ze voor ontworpen....
Nu kan ik wel begrijpen dat ze 's zomers tegen hoge temperaturen
in je schuur moeten worden beschermd. Maar je hoeft ze toch niet in de watten te leggen ?
Hetzelfde geld voor die terreinwagens met dikke noppenbanden.
Die hebben vaak een reserveband welke keurig verpakt in een kunststof doosje
met fraaie beschildering en verchroomde rand aan de achterklep hangt...
Terwijl tegelijkertijd dezelfde soort banden in gemonteerde toestand beslist niet gespaard worden.
Zo beschouwd lijkt het meer op kouwe drukte...


