Inmiddels zijn we een paar dagen verder en vallen een paar dingen op
1 Bij het overschakelen van 2 naar 3 en van 3 naar 4 blijft hij wat lang in de lage versnelling staan, en als de bak dan overschakel gaat dit gepaard met een (even technische

Zodra de auto/ motor warmer word het geleidelijk minder. Ik vermoed dan ook dat er te weinig of te oude automaat olie in zit. De auto heeft 326k weggereden.
2 Diverse schakelaar werken niet voornamelijk op de achterruiten/ deuren, deze zijn compleet lam (waarschijnlijk compleet vervangen).
3 De buiten spiegels behoren elektrische te zijn maar zijn niet te bewegen ook niet met de hand
4 De temperatuur meter geeft niets aan (simpel te vervangen volgens het forum mits je de spiegel in de uiterste stand kan zetten).
5 Links achter werkt de elektrische ruit in het geheel niet ook niet met de schakelaars op de voordeur. de ander ruiten werken zonder problemen
6 In het display (midden op het dashboard)zou je 5 dingen kunnen aflezen die je via de kop op de ruiterwisser hendel zou kunnen bedienen, enkel werkt dit geheel niet en blijf het aantal kilometers wat je nog kan rijden in het beeld staan.
7 De auto heeft ook automatische ruiter wisser en licht(schakelaar), zo werkt op een regen dag de ruiterwisser mits je de knop boven op de lichthendel indrukt en als het donker is gaat inderdaad het licht aan. Maar als het donker is en het niet regent dan gaat het licht ook niet automatische aan, ook niet d.m.v. het in drukken van de knop op de lichthendel
8. Bij het ophalen van de auto kreeg ik na 150 kilometer rijden te maken met een storingsmelding "uitlaatgas{sen}" na wat na vraag zou dit te maken kunnen hebben met op LPG rijden. Ik heb dan ook een OBD reader aangeschaft (moet nog binnen komen) om de melding te kunnen uitlezen, want de auto rijd zonder enige problemen gewoon door.
9 Ik weet niet op dit een daad erkelijke storing is maar tijdens het op lpg rijden zie je in het display de nog te rijden kilometers terug lopen en tegelijken tijd zie ik ook de benzinemeter terug lopen. Na een korten stop met het afsluiten van de auto en het opnieuw starten zijn de kilometers bijna weer terug zoals daarvoor en zie ik ook de benzine meter weer oplopen. ik weet dat de auto altijd op benzine start maar ik vraag me af of ik dit kan laten omzetten naar ook starten op lpg. Of dan hij sneller omschakelt naar lpg, voor mij gevoel duurt dit behoorlijk lang. Ook vraag ik me af of er iets aan het terug lopen van de benzine meter en telerstand in het display te doen is.
Al met al een diversiteit aan kleine problemen waarvan ik me afvraag of deze storingen op zich zelf staan of dat het met geheel wat anders te maken kan hebben, bijvoorbeeld slecht contact of dat het allemaal door 1 computer gecontroleerd of bestuurd word. Ik heb even snel de bedieningspaneel voor de raam bediening en elektrische spiegels uit het deur paneel getild, waarbij mij gelijk opviel dat er wel erg weinig bedrading aangesloten zitten om dit allemaal te kunnen bedienen. Ik vermoed dan ook dat dit via een computer/ controle box loopt.
Ik vraag me af waar te beginnen met het verhelpen van deze storingen
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen en me wat wegwijs kan maken in deze Franse techniek. Alvast bedankt