Berichten: 388
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:17
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
Locatie: Utrecht
Hoi allen,
Omdat ik bijna 4 jaar geleden mijn C5 break 2.2 hdi 6-bak verkochte heb ivm een lease auto ben ik stil geworden op dit forum.
Ik heb nu bijna 4 jaar in een Peugeot 508 1.6 e-hdi automaat rondgereden. Dat beviel uitstekend! Vaste veren, dus nooit meer bijzondere onvindbare trillingen. (Oei, vloeken in de kerk hier vrees ik). Automaat ( wil nooit meer anders ook al was het qua automaat een heel basic systeem ) en prettige auto om te rijden. 1 op 17 met 70 ltr tank ook heel prettig.
Maar binnenkort een nieuwe baan zonder auto vd zaak dus moet weer gaan zoeken:
-C5 3 break 2.0 hdi 165 pk automaat leek me wel wat.
-zag ook een 3.0 hdi staan. Dat lijkt me ook wel wat.
-v70 d5 geartronic is echter ook een optie.
Kunnen jullie me eens van wat (on)zinnig advies voorzien in deze keuzes?
groeten,
Maarten
Omdat ik bijna 4 jaar geleden mijn C5 break 2.2 hdi 6-bak verkochte heb ivm een lease auto ben ik stil geworden op dit forum.
Ik heb nu bijna 4 jaar in een Peugeot 508 1.6 e-hdi automaat rondgereden. Dat beviel uitstekend! Vaste veren, dus nooit meer bijzondere onvindbare trillingen. (Oei, vloeken in de kerk hier vrees ik). Automaat ( wil nooit meer anders ook al was het qua automaat een heel basic systeem ) en prettige auto om te rijden. 1 op 17 met 70 ltr tank ook heel prettig.
Maar binnenkort een nieuwe baan zonder auto vd zaak dus moet weer gaan zoeken:
-C5 3 break 2.0 hdi 165 pk automaat leek me wel wat.
-zag ook een 3.0 hdi staan. Dat lijkt me ook wel wat.
-v70 d5 geartronic is echter ook een optie.
Kunnen jullie me eens van wat (on)zinnig advies voorzien in deze keuzes?
groeten,
Maarten
C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Tja, ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou de rest van mijn leven graag in mijn 3.0Hdif willen blijven rijden (en met wat pech gaat dat misschien wel lukken
). Ongekend relaxed rijden, maar uiteraard veel elektronica die stuk kan gaan.

Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 388
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:17
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
Locatie: Utrecht
Wat is ongeveer je verbruik met de 3.0hdi240? En wat bedoel je met de vele elektronica die stuk kan gaan? Is dat anders bij een hdi165?
C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Berichten: 8121
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Ah, daar is ie weer. Welkom terug Maarten! 

C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)

V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
70 liter heb je wel nodig met een 3.0 


C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Heb net 65 l getankt na 940 km. Waarvan 850 km snelweg. Snelweg 1:14 makkelijk haalbaar, in de stad en zo wordt het lastiger, rond 1:12 (rustige rijstijl). Maar je kosten zitten toch niet in de brandstof.
Ik weet niet hoeveel elektronica er in ander modellen zit, maar de exclusive is natuurlijk aardig afgeladen. Zo zijn bij mij de BSM, aanjager, remschakelaar en NG4 al gesneuveld.
Ik weet niet hoeveel elektronica er in ander modellen zit, maar de exclusive is natuurlijk aardig afgeladen. Zo zijn bij mij de BSM, aanjager, remschakelaar en NG4 al gesneuveld.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 388
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:17
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
Locatie: Utrecht
Dank! Nog veel bekenden hier als ik zo wat lees. Leuk.Rene schreef:Ah, daar is ie weer. Welkom terug Maarten!

Verbruik valt mee idd. Dat scheelt maar iets van 50 euro per mnd met een 2.0hdi.Ccinq schreef:Heb net 65 l getankt na 940 km. Waarvan 850 km snelweg. Snelweg 1:14 makkelijk haalbaar, in de stad en zo wordt het lastiger, rond 1:12 (rustige rijstijl). Maar je kosten zitten toch niet in de brandstof.
Ik weet niet hoeveel elektronica er in ander modellen zit, maar de exclusive is natuurlijk aardig afgeladen. Zo zijn bij mij de BSM, aanjager, remschakelaar en NG4 al gesneuveld.
Maar dat onderhoud dat je noemt? Is dat dan zo veel anders dan bij een 2.0? Die heeft toch ook een remschakelaar, ng4, etc?
Verder snap ik dat banden in 18 inch wat duurder kunnen zijn en sneller slijten als je gas geeft en dat een standaard beurt ook duurder zal zijn. Maar over wat voor prijsverschillen gaat het da?
Is 2k per jaar aan banden, reparatie en onderhoud genoeg bij 40.000 km/ jaar bijvoorbeeld? Of moet ik met veel meer rekenen? Mijn 2.2 hdi kostte destijds ook aardig wat...

C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Het gewone onderhoud valt best mee, banden ook, ik rij met 17 inch , vind ik comfortabeler. Je moet aan zo'n V6 geen grotere reparaties hebben, dat is altijd duurder. Ook de distributiewissel zal bij de dealer wel een hoop kosten b.v., of als je gedoe krijgt met de turbo's of EGR-kleppen of zo. Ik heb tot nu toe op de aircocondensor na geen extra kosten gehad. De mijne gaat wel elke 20.000 km voor onderhoud naar de dealer/specialist, preventief automaat gespoeld, preventieve waterstofbehandeling. Je moet ook gewoon een beetje geluk hebben, en niet op een paar honderd euro kijken.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen

V.I.P.


Berichten: 1853
Lid geworden op: 14 jun 2007 18:26
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Locatie: Amsterdam
Hallo Maarten, welkom terug
Ik heb iets van 230.000 kilometers en 7 jaar ervaring met twee C5 Breaks 2.2 HDI BVA4 phase I.
De eerste was een prima auto, de tweede helaas niet (maar heb 'm toch nog 3 jaar gehad).
Het waren fijne, maar geen goedkope kilometers qua verbruik en onderhoudskosten ... Ik weet dus echt wel waar ik het over heb.
Volvo bevalt me veel beter, veel pittiger en goedkoper in het gebruik. Minder onderhoudskosten en aanmerkelijk zuiniger (1 op 14 à 1 op 15). Met de C5 kwam ik 2 kilometer minder ver per liter.
Daarna heb 2 jaar en 1 maand heb ik 80.000 probleemloze kilometers in een Volvo S60 gereden (D5 geartronic, 163 pk maar getuned naar 200 pk). Een lekke koppakking, een schokbreker die begon te rammelen en een hoge kilometerstand (bijna 431.000) deden mij besluiten om een andere Volvo aan te schaffen.
Dat is een V70 D5 geartronic geworden (185 pk maar gechipt naar 225 pk). Inmiddels heb ik daar vrijwel probleem 34.000 kilometers mee gereden in 13 maanden.
De S60 had een sport onderstel, echt minder comfortabeler dan een C5. Mijn V70 heeft een normaal onderstel en is (naar mijn mening) comfortabel. Ik zou zeggen, ga eens rijden
(vragen mogen ook via pb)

Ik heb iets van 230.000 kilometers en 7 jaar ervaring met twee C5 Breaks 2.2 HDI BVA4 phase I.
De eerste was een prima auto, de tweede helaas niet (maar heb 'm toch nog 3 jaar gehad).
Het waren fijne, maar geen goedkope kilometers qua verbruik en onderhoudskosten ... Ik weet dus echt wel waar ik het over heb.
Volvo bevalt me veel beter, veel pittiger en goedkoper in het gebruik. Minder onderhoudskosten en aanmerkelijk zuiniger (1 op 14 à 1 op 15). Met de C5 kwam ik 2 kilometer minder ver per liter.
Daarna heb 2 jaar en 1 maand heb ik 80.000 probleemloze kilometers in een Volvo S60 gereden (D5 geartronic, 163 pk maar getuned naar 200 pk). Een lekke koppakking, een schokbreker die begon te rammelen en een hoge kilometerstand (bijna 431.000) deden mij besluiten om een andere Volvo aan te schaffen.
Dat is een V70 D5 geartronic geworden (185 pk maar gechipt naar 225 pk). Inmiddels heb ik daar vrijwel probleem 34.000 kilometers mee gereden in 13 maanden.
De S60 had een sport onderstel, echt minder comfortabeler dan een C5. Mijn V70 heeft een normaal onderstel en is (naar mijn mening) comfortabel. Ik zou zeggen, ga eens rijden

(vragen mogen ook via pb)
De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 


C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
Los van Henkie's verhaal, wil ik nog even toevoegen dat een Phase 3 echt een aanzienlijk andere auto is dan de 1 en 2.
Proefrijden dus
Proefrijden dus

Berichten: 388
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:17
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
Locatie: Utrecht
V70 wordt dan wel een bouwjaar vanaf 2007/2008 dus die zal ook wel anders zijn, .
Ik.zal indeRdaad maar eens gaan rijden in v70 en C5.
Is C5 III te vergelijken met Peugeot 508?
Ik.zal indeRdaad maar eens gaan rijden in v70 en C5.
Is C5 III te vergelijken met Peugeot 508?
C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
508 is een fijne auto , maar vond onze C5-3 nog fijner .... gewoon proefrijden , wil niet lullig doen maar henkihdi vergelijkt appels met peren .... ph1 met oude 2.2 hdi is geen C5-3 !
De HDi 163 is overigens een erg fijne motor , hij ligt in onze 508 , uiteraard geholpen door de elektromotor en daarmee 200 pk , maar de motor alleen is prettig en probleemloos ( tot nu toe )
1 op 20 haal je op de sloffen ( maar goed ook hier niet helemaal eerlijk wegens de hulp van elektromotor )
Mijn gechipte C5-3 2.0 Hdi 136 was ook een uitstekende motor ( na chippen vergelijkbaar met de 163 hdi ), en behoorlijk zuinig.
De HDi 163 is overigens een erg fijne motor , hij ligt in onze 508 , uiteraard geholpen door de elektromotor en daarmee 200 pk , maar de motor alleen is prettig en probleemloos ( tot nu toe )
1 op 20 haal je op de sloffen ( maar goed ook hier niet helemaal eerlijk wegens de hulp van elektromotor )
Mijn gechipte C5-3 2.0 Hdi 136 was ook een uitstekende motor ( na chippen vergelijkbaar met de 163 hdi ), en behoorlijk zuinig.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
En met alle respect voor ieders mening, als je een tweedehands ph1 of 2 met een bep km stand koopt kan je geluk of pech hebben..
de ph3 is een geweldige auto, die ik heb gehad kan ik ook weer vergelijken met mijn honda..
Zo blijf je bezig...
de ph3 is een geweldige auto, die ik heb gehad kan ik ook weer vergelijken met mijn honda..
Zo blijf je bezig...

V.I.P.


Berichten: 1853
Lid geworden op: 14 jun 2007 18:26
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Locatie: Amsterdam
Jij houdt inderdaad van de low-milers .... De eerste C5 was gekocht met 250.000 op de teller, de tweede met slechts 180.000 ... inderdaad bepaalde kilometerstand.
Munkman overweegt toch een V70 D5 geartronic ... dus mag ik toch deze vergelijken met een auto die hij en ik eerder gehad hebben? Die opmerking van jou over die Honda slaat in dit verband als een l.l op een drumstel.
Ik heb slechts over de overstap van een C5 (ph I) naar een Volvo D5 geartronic geschreven.
Munkman overweegt toch een V70 D5 geartronic ... dus mag ik toch deze vergelijken met een auto die hij en ik eerder gehad hebben? Die opmerking van jou over die Honda slaat in dit verband als een l.l op een drumstel.
Ik zie die appel en peren vergelijking niet, maar goed .... over de C5-3 heb ik niets gezegd.Menno schreef: henkihdi vergelijkt appels met peren .... ph1 met oude 2.2 hdi is geen C5-3 !
Ik heb slechts over de overstap van een C5 (ph I) naar een Volvo D5 geartronic geschreven.
De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 

Berichten: 388
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:17
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
Locatie: Utrecht
Dank voor alle reacties.
Ik heb nu een 508 en overweeg een C5 III of v70, beide vanaf 2008.
Een ouder model V70 heb ik wel eens als passagier 'bereden' maar die was in mijn beleving een stuk kleiner dan een C5-I. Voorin met je neus tegen de voorruit, weinig beenruimte achterin en bagageruimte ook kleiner dan mijn C5, aar dat kon toen ook aan mijn bevooroordeelde blik liggen.
Ik ga er eigenlijk van uit dat de nieuwe v70 groter is dan de oude en goed vergelijkbaar met de nieuwe C5.
Maar ik heb een heel leuk stukje gevonden:
http://www.motor-talk.de/forum/vergleic ... 08485.html
Ik heb nu een 508 en overweeg een C5 III of v70, beide vanaf 2008.
Een ouder model V70 heb ik wel eens als passagier 'bereden' maar die was in mijn beleving een stuk kleiner dan een C5-I. Voorin met je neus tegen de voorruit, weinig beenruimte achterin en bagageruimte ook kleiner dan mijn C5, aar dat kon toen ook aan mijn bevooroordeelde blik liggen.

Ik ga er eigenlijk van uit dat de nieuwe v70 groter is dan de oude en goed vergelijkbaar met de nieuwe C5.
Maar ik heb een heel leuk stukje gevonden:
http://www.motor-talk.de/forum/vergleic ... 08485.html
C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade