Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 20 mar 2016 11:40
Auto: C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 183256
Kleur: Grijs
Geachte C5 forum vrienden,
Ik zit met een probleem, ik heb een olielekkage maar kom er niet achter waar deze lekkage vandaan komt. Ik ben al bezig geweest met een endoscoop maar tot op heden geen resultaat.
Daarom hoop ik dat er meer mensen dit probleem hebben gehad of dat er mensen zijn die mij tips of misschien wel de oplossing kunnen geven.
Ik hoor het graag daar ik me er best wel zorgen om maak.
groetjes Maxim
Ik zit met een probleem, ik heb een olielekkage maar kom er niet achter waar deze lekkage vandaan komt. Ik ben al bezig geweest met een endoscoop maar tot op heden geen resultaat.
Daarom hoop ik dat er meer mensen dit probleem hebben gehad of dat er mensen zijn die mij tips of misschien wel de oplossing kunnen geven.
Ik hoor het graag daar ik me er best wel zorgen om maak.
groetjes Maxim
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Ik zou het eerst eens goed schoonmaken met een hogedrukspuit of zo, en na een paar dagen weer eens kijken.
Zeg maar André
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Kijk maar eens op de kop bij de bougies. Via de deksels van je nokkenassen.
Greetz Iceman
Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Daarnaast zou ik me hier totaal geen zorgen om maken. Weinig aan het handje.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als het olie van de versnellingsbak is , die dan wel controleren 

Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Dit is niet ernstig, ik weet niet beter dan van mijn Xantia's (ook BE bak), dat er altijd een beetje olie op die plek ligt, het word nooit zo nat dat alles onder zit.
Elke 80K ververste ik de olie, er kwam altijd c.a. 1.8L uit, er hoort 2L in te zitten, lekkage is dus echt minimaal.
Bij een koppelingwissel verving ik de afdichtingen van de schakelstangen, daarna bleef het droog.
Niet echt een klusje om met ingebouwde bak te doen of om je zorgen over te maken.
Om jezelf gerust te stellen, zou je de bakolie kunnen verversen, dan weet je zeker dat er genoeg in zit.
Elke 80K ververste ik de olie, er kwam altijd c.a. 1.8L uit, er hoort 2L in te zitten, lekkage is dus echt minimaal.
Bij een koppelingwissel verving ik de afdichtingen van de schakelstangen, daarna bleef het droog.
Niet echt een klusje om met ingebouwde bak te doen of om je zorgen over te maken.
Om jezelf gerust te stellen, zou je de bakolie kunnen verversen, dan weet je zeker dat er genoeg in zit.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
heb je al iets gevonden?

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 20 mar 2016 11:40
Auto: C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 183256
Kleur: Grijs
Na 1 jaar zoeken eindelijk iets gevonden. De carterseal was niet goed en deze is voorzien van een nieuwe pakking. Helaas was deze pakking al snel kapot maar heb dit niet meer doorgehad. Ook was de pakking van het filterhuis lek en ook hier is een nieuwe pakking tussen gezet. Nu is hij al 2 weken lek vrij even afwachten dus.