C5club Newbie


Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2017 13:01
Auto: C5 Break 2.0 HDI Difference 110 PK
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 363.xxx
Kleur: Blauw
Hallo allemaal,
Ik ben Patrick 47 jaar jong en kom uit het mooie achterhoek.
Ik heb sinds een week een C5 2.0 HDI Break Difference uit 2003 (phase 1 met 110 pk dacht ik). De kleur is blauw, ik weet de kleurcode nog niet, met 365.xxx op de teller.
Hij heeft liefkozend de naam “ Das Boot ” gekregen.
Ik heb mij hier aangemeld omdat je hier sneller de in’s and out’s van de C5 leert kennen en de expertise op een forum meestal vrij groot is.
Aangezien er geen boekjes bij de auto zaten zal ik jullie in eerste instantie gaan vervelen met voor jullie “domme/ makkelijke” vragen, bij voorbaat mijn excuses…..
Het eerste euvel heeft zich al geopenbaard en dat is dat de kachel er mee op heeft gehouden. Met de kachel op 28 graden wordt het nog steeds niet echt warm binnen in de auto.
Ja… er zit genoeg koelvloeistof in het reservoir en daarom verdenk ik de thermostaat. Maar ik zal in het juiste topic mijn vraag plaatsen.
Dit is de eerste Citroën die ik bezit en ben zeer benieuwd wat de standaard kwalen en punten zijn waar op gelet moet worden. Ook ben ik benieuwd wat er voor mogelijkheden zijn wat tuning betreft.
De rest van mijn wagenpark bestaat uit een Ford focus 1.8 uit 2000 en een hobby/project namelijk een Volvo 480 uit 1991.
Ik rij 40 duizend kilometer per jaar dus bovenstaande auto’s zijn daar niet echt geschikt voor.
Ik wens jullie allen veel veilige kilometers toe.
Grtzz Pat
Ik ben Patrick 47 jaar jong en kom uit het mooie achterhoek.
Ik heb sinds een week een C5 2.0 HDI Break Difference uit 2003 (phase 1 met 110 pk dacht ik). De kleur is blauw, ik weet de kleurcode nog niet, met 365.xxx op de teller.
Hij heeft liefkozend de naam “ Das Boot ” gekregen.
Ik heb mij hier aangemeld omdat je hier sneller de in’s and out’s van de C5 leert kennen en de expertise op een forum meestal vrij groot is.
Aangezien er geen boekjes bij de auto zaten zal ik jullie in eerste instantie gaan vervelen met voor jullie “domme/ makkelijke” vragen, bij voorbaat mijn excuses…..
Het eerste euvel heeft zich al geopenbaard en dat is dat de kachel er mee op heeft gehouden. Met de kachel op 28 graden wordt het nog steeds niet echt warm binnen in de auto.
Ja… er zit genoeg koelvloeistof in het reservoir en daarom verdenk ik de thermostaat. Maar ik zal in het juiste topic mijn vraag plaatsen.
Dit is de eerste Citroën die ik bezit en ben zeer benieuwd wat de standaard kwalen en punten zijn waar op gelet moet worden. Ook ben ik benieuwd wat er voor mogelijkheden zijn wat tuning betreft.
De rest van mijn wagenpark bestaat uit een Ford focus 1.8 uit 2000 en een hobby/project namelijk een Volvo 480 uit 1991.
Ik rij 40 duizend kilometer per jaar dus bovenstaande auto’s zijn daar niet echt geschikt voor.
Ik wens jullie allen veel veilige kilometers toe.
Grtzz Pat
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
welkom in de club

Berichten: 359
Lid geworden op: 30 mei 2016 18:18
Auto: BMW 320d Touring M Edition (184 Pk / 380Nm)
Opties: Vol Leder, Harman/Kardon Audio, M sportonderstel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 310000
Kleur: Space Grey Metallic
Locatie: Nieuwe Pekela
Welkom!!
Met de zoekfunctie zijn een hoop problemen en oplossingen hier te vinden.
Met de zoekfunctie zijn een hoop problemen en oplossingen hier te vinden.
Groet,
Hans
Hans
C5club Newbie


Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2017 15:31
Auto: C5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: rood
Hé, Pat! Ze hebben hier een c5club café!! 
Welkom Pat!
Goeie keus. Wat betreft thermostaat: Ik zou - als je daaraan twijfelt - niet eens testen of ie stuk is. Zo'n ding is tientjeswerk, en een goeie thermostaat is wel belangrijk voor de levensduur van je motor.
Ook wat betreft die levensduur: tunen zou ik denk ik niet meteen mee beginnen. De 2.0 HDI in de C5 is geen enorme strepentrekker, maar op koppel wil ie best vooruit. De meeste "tussensprintjes" doet die van mijn ouders ondanks de 4-trapsautomaat niet echt onder voor moderne spaardiesels (Passat 1.6 TDI), maar dan moet ie wel op orde zijn. Zou dus eens beginnen met een beurtje (olie, filters, sensoren).
Goeie keus. Wat betreft thermostaat: Ik zou - als je daaraan twijfelt - niet eens testen of ie stuk is. Zo'n ding is tientjeswerk, en een goeie thermostaat is wel belangrijk voor de levensduur van je motor.
Ook wat betreft die levensduur: tunen zou ik denk ik niet meteen mee beginnen. De 2.0 HDI in de C5 is geen enorme strepentrekker, maar op koppel wil ie best vooruit. De meeste "tussensprintjes" doet die van mijn ouders ondanks de 4-trapsautomaat niet echt onder voor moderne spaardiesels (Passat 1.6 TDI), maar dan moet ie wel op orde zijn. Zou dus eens beginnen met een beurtje (olie, filters, sensoren).

