wagen te stug... veerbollen kapot?
Geplaatst: 08 okt 2007 00:16
Beste mensen,
ik heb nog een vraag:
Ik heb C5 van 2002 met H3+ veersysteem en 235 dkm op de teller. Helaas wordt mijn auto sinds een maand of 4 steeds stugger. Nadat de wagen door een dealer was nagekeken, heeft men de conclusie getrokken, dat dat aan de stugheidsregelaar achterin ligt (zo'n ding met de derde bol erin, dat tussen de wielen zit).
Eerste poging tot revalidatie was gewoon LDS olie te verversen... "Er kwam klonterig en troebel iets uit..." zei degene die dat voor mij heeft gedaan. Het werd een tikje beter, maar niet voor lang.
Tweede poging was het vervangen van stugheidsregelaar zelf, met de bol daarbij, en nog eens verse olie... Het werd weer een kleine stukje beter, maar helaas...
Op vrijdag heb ik de hoogtesensor achterin vervangen, het veert nu veel beter, maar toch niet zoals ik het had.
In het najaar is ook een van de veercilinders vervangen geweest...
Verschijnselen zijn als volgt, als je op een drempel op- of afrijdt, dan vangt de voorkant het redelijk goed op(toch ook iets stugger dan voorheen) en de achterkant vangt het heel hard op, alsof b.v. een oude BX met kapotte veerbollen.
Heeft iemand toevallig al zoiets gehad, of gehoord/gerepareerd
Zijn dat de veerbollen die stuk zijn of is dat nog iets anders
Is het dan ook mogelijk om de werking van de hoogtesensoren, bollen en die stugheidsregelaars te controleren
Mijn indruk is dat het iig niet aan de veercilinders ligt, want de wagen veert. Als b.v. iemand in- of uitstapt, of je legt iets in de kofferbak dan gaat ie keurig omhoog of omlaag...
Help
mijn vrouw is hoogzwanger
maar, na 3 jaar genieten van de wagen, heeft zij nu de hekel aan 
ik heb nog een vraag:
Ik heb C5 van 2002 met H3+ veersysteem en 235 dkm op de teller. Helaas wordt mijn auto sinds een maand of 4 steeds stugger. Nadat de wagen door een dealer was nagekeken, heeft men de conclusie getrokken, dat dat aan de stugheidsregelaar achterin ligt (zo'n ding met de derde bol erin, dat tussen de wielen zit).
Eerste poging tot revalidatie was gewoon LDS olie te verversen... "Er kwam klonterig en troebel iets uit..." zei degene die dat voor mij heeft gedaan. Het werd een tikje beter, maar niet voor lang.
Tweede poging was het vervangen van stugheidsregelaar zelf, met de bol daarbij, en nog eens verse olie... Het werd weer een kleine stukje beter, maar helaas...
Op vrijdag heb ik de hoogtesensor achterin vervangen, het veert nu veel beter, maar toch niet zoals ik het had.
In het najaar is ook een van de veercilinders vervangen geweest...
Verschijnselen zijn als volgt, als je op een drempel op- of afrijdt, dan vangt de voorkant het redelijk goed op(toch ook iets stugger dan voorheen) en de achterkant vangt het heel hard op, alsof b.v. een oude BX met kapotte veerbollen.
Heeft iemand toevallig al zoiets gehad, of gehoord/gerepareerd

Zijn dat de veerbollen die stuk zijn of is dat nog iets anders

Is het dan ook mogelijk om de werking van de hoogtesensoren, bollen en die stugheidsregelaars te controleren



Help


