Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 616
Lid geworden op: 03 aug 2013 21:16
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Locatie: Nijmegen
Lijkt er op dat ik toch het C5 forum moet gaan verlaten, en wij gezien de 3 pubers met lange benen overgaan tot de aanschaf van een C4 Grand Picasso 1.6 Hdif (oude model) met handgeschakelde versnellingsbak.
Die zijn echter te verkrijgen met twee verschillende motoren/bak.
1.6 Hdi met 109 pk en een 5 versnellingsbak: koppel 240 (zelfde als in onze huidige C5)
1.6 Hdi met 112 Pk en een 6 versnellingsbak koppel 285
In de eerste hebben we gereden (bouwjaar 2010) en nogal rumoerig/lawaaierig bevonden
In de tweede gaan we nog rijden (bouwjaar 2012).
Naast dat ik minder motorlawaai verwacht vraag ik me af of de tweede motor ook technisch beter is als de eerste of qua verwachte levensduur. En heeft die nieuwere motor ook nog steeds het "kleine oliecarter" of inmiddels een normaal carter? Zijn er nog andere voor of nadelen aan het nieuwere type motor. ?
groet
Die zijn echter te verkrijgen met twee verschillende motoren/bak.
1.6 Hdi met 109 pk en een 5 versnellingsbak: koppel 240 (zelfde als in onze huidige C5)
1.6 Hdi met 112 Pk en een 6 versnellingsbak koppel 285
In de eerste hebben we gereden (bouwjaar 2010) en nogal rumoerig/lawaaierig bevonden
In de tweede gaan we nog rijden (bouwjaar 2012).
Naast dat ik minder motorlawaai verwacht vraag ik me af of de tweede motor ook technisch beter is als de eerste of qua verwachte levensduur. En heeft die nieuwere motor ook nog steeds het "kleine oliecarter" of inmiddels een normaal carter? Zijn er nog andere voor of nadelen aan het nieuwere type motor. ?
groet
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Vooral die 6'de versnelling is natuurlijk heerlijk op de lange ritten ....
Vond de 112 een prima motor om mee te rijden , hoewel ik met zo'n zware auto liever wat meer pk's zie.
Suc6 met de proefrit
Vond de 112 een prima motor om mee te rijden , hoewel ik met zo'n zware auto liever wat meer pk's zie.
Suc6 met de proefrit
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Die 112 pk heb ik in mijn c4p gehad.
Tov de 110 pk in de C5, een enorme verbetering.
Enige wat mij mateloos stoorde was het tikken van de injecteurs als je afremde ,tussen 2200 rpm en 1700 rpm.
En hoe warmer de motor ,hoe harder het getik.
Ik kon erniet tegen,volgens citroen product eigenschap.
Maar qua trekkracht ,zelfs met caravan, vond ik hem wel top.
Tov de 110 pk in de C5, een enorme verbetering.
Enige wat mij mateloos stoorde was het tikken van de injecteurs als je afremde ,tussen 2200 rpm en 1700 rpm.
En hoe warmer de motor ,hoe harder het getik.
Ik kon erniet tegen,volgens citroen product eigenschap.
Maar qua trekkracht ,zelfs met caravan, vond ik hem wel top.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat was er nog 1 met 5 versnellingen toch ??
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 616
Lid geworden op: 03 aug 2013 21:16
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Locatie: Nijmegen
Ik zie nu ook pas dat volgens de fabrieksopgave de 112 pk 2 kilometer meer zou moeten rijden op een liter diesel. De sjoemelsoftware is dus ook een stuk verbeterd
Heb inmiddels de volledige onderhoudshistorie van de 112pk binnen, keurig om de 18000 k een beurt gehad.
Ik zie bij 50.000 en 100.000 km "emissieservice en engineflush" (fortron) staan. Is dit standaard onderhoud bij Citroen om de motor te flushen of wordt dit alleen gedaan als er vervuiling of EGR problemen geconstateerd zijn ?
Heb inmiddels de volledige onderhoudshistorie van de 112pk binnen, keurig om de 18000 k een beurt gehad.
Ik zie bij 50.000 en 100.000 km "emissieservice en engineflush" (fortron) staan. Is dit standaard onderhoud bij Citroen om de motor te flushen of wordt dit alleen gedaan als er vervuiling of EGR problemen geconstateerd zijn ?
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Nope met 6 oftewel de euro 5Menno schreef:Dat was er nog 1 met 5 versnellingen toch ??
Berichten: 616
Lid geworden op: 03 aug 2013 21:16
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Locatie: Nijmegen
En heeft deze euro-5 nog steeds een te klein carter?
En weet iemand dat van die "emissie service en Fortron Engine Flush" bij een officiele Citroen dealer ? Is dat standaard onderhoud tegenwoordig om de 50.000 of dat ze dat alleen doen bij problemen ?
groet
En weet iemand dat van die "emissie service en Fortron Engine Flush" bij een officiele Citroen dealer ? Is dat standaard onderhoud tegenwoordig om de 50.000 of dat ze dat alleen doen bij problemen ?
groet
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
nee dat was eind 2004 en 2005..
later is dat aangepast.
later is dat aangepast.
Berichten: 616
Lid geworden op: 03 aug 2013 21:16
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Locatie: Nijmegen
2006 ook nog toch? Mijn C5 110 is uit 2006 en heeft ook nog een klein carter volgens mij (gele peilstok)
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
toen werd bij mijn C5 van 2005 al meer olie bijgevuld door de dealer.. 
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
De engine Flush is vermoedelijk preventief gedaan.
Maar de enige die dit kan vertellen is de garage die dit deed
De nieuwe 1.6 is prima betrouwbaar.
Maar de enige die dit kan vertellen is de garage die dit deed
De nieuwe 1.6 is prima betrouwbaar.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 616
Lid geworden op: 03 aug 2013 21:16
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Locatie: Nijmegen
o.k.
Deze Citroen dealer doet dit dus waarschijnlijk preventief, de meningen of dat goed is zullen daarover verdeeld zijn naar ik aanneem.
We maakten eerder een proefrit in een 1.6 Hdi 80kw Picasso 5 versn. uit 2010 en die was nogal rumoerig. Rauwer geluid dan de 1.6 in onze C5. Vandaag proefrijden in de e-hdi Picasso uit 2012, 6 versn. Als dat inderdaad een stuk rustiger klinkt dan gaat dit 'm worden waarschijnlijk....... Wel wat dieper in de buidel tasten....
Deze Citroen dealer doet dit dus waarschijnlijk preventief, de meningen of dat goed is zullen daarover verdeeld zijn naar ik aanneem.
We maakten eerder een proefrit in een 1.6 Hdi 80kw Picasso 5 versn. uit 2010 en die was nogal rumoerig. Rauwer geluid dan de 1.6 in onze C5. Vandaag proefrijden in de e-hdi Picasso uit 2012, 6 versn. Als dat inderdaad een stuk rustiger klinkt dan gaat dit 'm worden waarschijnlijk....... Wel wat dieper in de buidel tasten....
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
Berichten: 616
Lid geworden op: 03 aug 2013 21:16
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Locatie: Nijmegen
Dit is 'm dan geworden. Prima motor, heerlijk rustig met 6 versnellingen. Voldoende beenruimte achter voor de drie (bijna) pubers,dat was de reden om de C5 1.6 Hdi om te ruilen. Mijn bedenking bij een hogere auto was het verbruik, maar deze C4 is zelfs zuiniger als de C5, maar ja dat zal wel door de euro 5 motor komen. Verbruik gemiddeld 1:20 over de eerste vijf tankjes. Tot mijn verbazing geeft de boordcomputer vrijwel exact het verbruik weer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jun 2012 23:44
Auto: C5 berline
Opties: Alleen als mijn vrouw meerijdt.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 088891
Productienummer: 10721
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 380000
Kleur: KRS - Vert Galant
Locatie: Castricum
Mooie bak, is deze motor sterk genoeg voor zo'n grote auto ? Ik bedoel vooral qua accelereren ?




