Pagina 1 van 2

C5 vraag

Geplaatst: 25 mei 2016 20:13
door jfj
Hallo

Ik rij al jaren citroen. Oa BX GT (2 stuks) ,progress, biarritz, xantia coupe en TD break, Evasion en nu een 2002 xsara hdi vtr break. Onlangs samen net Edwin een motorkap en spatbord vervangen om hem er beter uit te laten zien.
Nu ben ik aan het rondkijken naar een C5 automaat break benzine omdat een diesel te duur is in de wegen belasting. Ja ik rij wel ca 90km elke dag heen en terug maar omdat we ook naar duitsland rijden en ze daar milieuzones hebben waar de C5 diesels niet inmogen is een benzine makkelijker.
Nu zie ik op mp en speurders ,autoscout c5s staan tussen de 500 en 1000 euro bij handelaren.
Is er een lijst van betrouwbare handelarennof zijn de c5s die aangeboden worden rond dat bedrag allemaal barrels?
Ik wil namelijk mijn xsara erbij inruilen.

Zag bv een mooie blauwe in meppel staan


Grm
Jos

Re: C5 vraag

Geplaatst: 25 mei 2016 20:28
door edwin48
hoi jos

tip laat de advertentie ff zien met de link en vraag of iemand iets weet van deze auto ;)

C5 vraag

Geplaatst: 25 mei 2016 21:00
door Menno
Plaats idd even een link dan kunnen we " meekijken " ...
Een C5 in deze prijsklasse is een beetje mazzel hebben , zal altijd wel werk aan zitten!
Welkom op de site , en wat moet ik mij voorstellen bij een Xantia Coupe ???? :-)

Re: C5 vraag

Geplaatst: 25 mei 2016 21:21
door Biedzjee
Wat ik er van weet is dat je je beter beperkt tot de 2liter motor en dan niet de hpi variant.

Re: C5 vraag

Geplaatst: 26 mei 2016 08:15
door jfj
zie eigenlijk door d ebomen het bos niet meer :D

Zag bv een mooie C5 staan op LPG3 maar die bouwt druk op in het koelsysteem, aangezien ik van autos niet echt veel vanaf weet blif ik daar vanaf, was echter wel interessant vanwege de lpg3.

http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... r_by=price" onclick="window.open(this.href);return false;

dan heb ik deze gezien:
http://link.marktplaats.nl/m1047652607" onclick="window.open(this.href);return false;



deze is wellicht interessant voor iemand anders hier:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... r_by=price" onclick="window.open(this.href);return false;

C5 vraag

Geplaatst: 26 mei 2016 09:48
door Menno
Nooit problemen en dan 500 vragen waar over te onderhandelen valt ,....
Daar is m.i dan genoeg mis mee anders doe je hem niet weg! :oops:

Die op mp is volgens mij wel de moeite waard om te gaan bekijken , wel vreemd dat de winterbanden die bij de auto horen extra kosten :lol:

Re: C5 vraag

Geplaatst: 26 mei 2016 10:41
door Willyb
jfj schreef: Ja ik rij wel ca 90km elke dag heen en terug maar omdat we ook naar duitsland rijden en ze daar milieuzones hebben waar de C5 diesels niet inmogen is een benzine makkelijker.

Grm
Jos

Hoe zo mogen daar C5 diesels niet in ? Mijn C5 diesel heeft een klasse 4 sticker en mag er gewoon in .
De kosten voor deze sticker is 5 euro.

Re: C5 vraag

Geplaatst: 26 mei 2016 10:49
door JW-C5
Jouw 2.2HDi is voorzien van een FaP.
Dat zijn de PH1 2 liter diesels niet, wel die van een aantal PH2's.

Gezien de "C5 vraag" en het genoemde budget zal het dan wel om een PH1 gaan.

Groet,
JW

Re: C5 vraag

Geplaatst: 26 mei 2016 10:52
door jfj
Mijn xsara is uit 2002 en heeft een gele sticker, alleen met een groene sticker mag je de milieu zones in of met een benzine bak van na 1997.

En een groene sticker krijg je alleen:


Voertuigen met een datum eerste toelating (Bouwjaar) van na 31 december 2005;
Voertuigen die voldoen aan uitlaatgasnormen Euro-4 en Euro-5;
Voertuigen die voorafgaand aan het inbouwen van een retrofit roetfilter (goedgekeurd door KBA) voldeden aan uitlaatgasnorm Euro-3.

Over het algemeen ontvangen voertuigen met een datum eerste toelating (Bouwjaar) van na 31 december 2005 een groene milieusticker. Leverde de fabrikant echter al in deze periode het voertuig af met een motor in een hogere emissieklasse, dan is deze op het voertuig van toepassing.

de sticker kost rond de 10euro, voor 5 euro heb ik ze niet gevonden.

C5 vraag

Geplaatst: 26 mei 2016 11:14
door Menno
Nee ook een 2.2 hdi met fap mag de milieu zone in !! Die is er ook in PH1 vanaf 2001
Die stickers zijn idd 5 euro , zelf ff afhalen
Zie het draadje hierover ! ;-)

Re: C5 vraag

Geplaatst: 26 mei 2016 17:09
door Willyb
Ook mijn C5 fase I 2.0 diesel bouwjaar 2001 met originele FAP af fabriek had een groene sticker.
Ik woon in Duitsland misschien maakt dat wat uit en zijn ze voor buitenlanders wat moeilijker. :smt038

Re: C5 vraag

Geplaatst: 26 mei 2016 17:21
door Menno
Zolang er maar een fap in zit , die is als 2.0 in de ph1 in NL niet geleverd

Re: C5 vraag

Geplaatst: 27 mei 2016 00:18
door SaXoKe
ph1 2.0HDI is in belgie volgens mij ook nooit met FAP geleverd in de 90 en 110pk versie.
vanaf de 2.0HDI136 was de FAP er wel bij

Re: C5 vraag

Geplaatst: 27 mei 2016 00:22
door JW-C5
Ook de 2.0HDi 136 PK PH2 is zonder FaP geleverd, in NL welteverstaan.

Ik heb er in mijn DB op z'n minst vier staan van Forumleden......

Groet,
JW

Re: C5 vraag

Geplaatst: 09 jun 2020 21:04
door jfj
in die 4 jaar tijd een evasion gehad 3 jaar (die rijdt nu in afrika) nadat de motor van de xsara plofte, bijna 1 jaar een C8 , die had een dure reparatie ca 1500 euro (sloop), en nu sinds 1,5 week een 2005 C5 hdif break automaar exclusive...

beetje vreemd dat je met een hdif met roetfilter nog een roet toeslag krijgt....
en wel een groene sticker van duitsland...