Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 10 jun 2015 14:41
Auto: C5 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 297xx
Kleur: Donker blauw
Locatie: Rotterdam
Beste allemaal
ik heb sinds kort een citroen C5 exclusive 3.0 v6 automaat
nu heb ik het volgende probleem mijn oliekeering is lek bij de krukas vermoed ik
nu gaat dit in de garage heel veel kosten is er toevallig iemand hier op dit forum die deze kan vervangen en zo ja hoeveel gaat mij dit kosten ???
ik hoor graag van jullie
ik heb sinds kort een citroen C5 exclusive 3.0 v6 automaat
nu heb ik het volgende probleem mijn oliekeering is lek bij de krukas vermoed ik
nu gaat dit in de garage heel veel kosten is er toevallig iemand hier op dit forum die deze kan vervangen en zo ja hoeveel gaat mij dit kosten ???
ik hoor graag van jullie
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Je zegt dat je vermoed dat hij lek is......
Gaat het om de distributiezijde of de bakzijde?
Ik zou eerst eens beginnen met de boel goed schoon te maken om er zeker van te zijn dat het de keerring is. Busje remmenreiniger doet wonderen en kost 1,65 bij de Action........
Gaat het om de distributiezijde of de bakzijde?
Ik zou eerst eens beginnen met de boel goed schoon te maken om er zeker van te zijn dat het de keerring is. Busje remmenreiniger doet wonderen en kost 1,65 bij de Action........
Zeg maar André
C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 10 jun 2015 14:41
Auto: C5 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 297xx
Kleur: Donker blauw
Locatie: Rotterdam
ik heb het al schoongemaakt en het is de distributie zijde
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Tja, dan zou ik een distributieriem wissel inclusief de krukaskeerring laten doen. In verhouding vallen de kosten dan mee, tenzij je recentelijk je riem hebt laten vervangen.
Greetz Iceman
Greetz Iceman
Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 10 jun 2015 14:41
Auto: C5 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 297xx
Kleur: Donker blauw
Locatie: Rotterdam
Wie heeft dat zelf wel eens gedaan en zou mij daar bij kunnen helpen hoeft uiteraard niet voor niks ik heb ruimte en een brug voor een dag beschikbaar en gereedschap ook ik ben lid van een sleutel hobby club wie wil en kan mij hier mee helpen
C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 10 jun 2015 14:41
Auto: C5 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 297xx
Kleur: Donker blauw
Locatie: Rotterdam
beste allemaal
ik heb een vraag hoe kom je er achter of dit de oorzaak is dat het lekt daar zit ??
mijn lekage komt van boven af dicht bij de kant waar de distributie zit
ik heb een vraag hoe kom je er achter of dit de oorzaak is dat het lekt daar zit ??
mijn lekage komt van boven af dicht bij de kant waar de distributie zit
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
De V6 is ongeveer de enige waar ik de distributie nog nooit van gedaan heb.......
Onderschat dit werk niet.
Je weet zeker dat het niet de nokkenasverstellers zijn die lekken, of een er van?
Welke regio wil je dit gaan doen?
Onderschat dit werk niet.
Je weet zeker dat het niet de nokkenasverstellers zijn die lekken, of een er van?
Welke regio wil je dit gaan doen?
Zeg maar André
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Jij hebt een Phase 1, die heeft die "groene monsters" niet.
Bij mijn weten komt het maar hoogst zelden voor dat zo'n grijs ventiel als er bij jou in zit, gaat lekken.
Constateren kun je het door daar naar te kijken, van boven af.
Daarvoor moet je de afdekkap er even af trekken.
Groet,
JW
Bij mijn weten komt het maar hoogst zelden voor dat zo'n grijs ventiel als er bij jou in zit, gaat lekken.
Constateren kun je het door daar naar te kijken, van boven af.
Daarvoor moet je de afdekkap er even af trekken.
Groet,
JW
C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 10 jun 2015 14:41
Auto: C5 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 297xx
Kleur: Donker blauw
Locatie: Rotterdam
rotterdam maar als het de nokken als is dan moet ook de distriebutie gedaan worden toch ??
Berichten: 1252
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Als je niet zeker weet waar je aan begint zou ik het uitbesteden. En dan moet je blij zijn als je het onder de € 700 à €1.000 redt.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Zeg maar André
V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
@JanSr,
Distributie bij een V6 is al snel 1500 euro. Helaas maar waar.
Distributie bij een V6 is al snel 1500 euro. Helaas maar waar.
Berichten: 1252
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Hangt er van af wie je het vraagt. Bij stug doorsleutelen kan het in een dag.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Incl. het vervangen van de waterpomp staat daar 5,8 uur voor.
Dat brengt GJO ook in rekening, heb ik geconstateerd afgelopen zomer.
Aan materiaal ben je meer dan 500 Euro kwijt, excl. BTW.
En dan moet het niet tegenzitten met de spanrollen van de multiriem, anders kost je dat nog de nodige Euro's meer
Groet,
JW
Dat brengt GJO ook in rekening, heb ik geconstateerd afgelopen zomer.
Aan materiaal ben je meer dan 500 Euro kwijt, excl. BTW.
En dan moet het niet tegenzitten met de spanrollen van de multiriem, anders kost je dat nog de nodige Euro's meer
Groet,
JW
C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 10 jun 2015 14:41
Auto: C5 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 297xx
Kleur: Donker blauw
Locatie: Rotterdam
maar na 20400 km kunnen de keeringen toch nog niet lekken en dan ligt er toch geen olie boven op het blok naast de bougie ??

