C5club Newbie


Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2016 12:47
Auto: c5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 275000
Kleur: champagne
Hallo,
Ik ben gepensioneerd psychiatrisch verpleegkundige. Woon in Brabant en rijd een Citroen C5 break automaat van 2004, 2.0 HD. Ik ben weg van de luchtvering van deze auto en overweeg in de nabije toekomst een C4 Grand Picasso te gaan rijden met luchtvering . Als het effe kan ook weer een automaat. De hogere instap van de C4 vind ik een voordeel t.o.v. de C5. Vroeger heb ik een Diane gereden. Mijn schoonzoon heeft een AcaDiane waar hij mee rijdt als het weer goed is.
Ik ben gepensioneerd psychiatrisch verpleegkundige. Woon in Brabant en rijd een Citroen C5 break automaat van 2004, 2.0 HD. Ik ben weg van de luchtvering van deze auto en overweeg in de nabije toekomst een C4 Grand Picasso te gaan rijden met luchtvering . Als het effe kan ook weer een automaat. De hogere instap van de C4 vind ik een voordeel t.o.v. de C5. Vroeger heb ik een Diane gereden. Mijn schoonzoon heeft een AcaDiane waar hij mee rijdt als het weer goed is.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
De vorige serie C4 Picasso is bij de Exclusive met luchtvering op de achteras geleverd. De andere uitvoeringen hadden dat niet.
Citroën is er snel weer van af gestapt.
Die luchtzakken gingen aan de lopende band kapot, en ze veerden niet beter dan de uitvoering met gewone veren.
Bovendien kon je geen reservewiel kwijt in de ruimte die daar normaal voor is, daar zat een gedeelte van de luchtvering.
Oftewel........
Groet,
JW
Citroën is er snel weer van af gestapt.
Die luchtzakken gingen aan de lopende band kapot, en ze veerden niet beter dan de uitvoering met gewone veren.
Bovendien kon je geen reservewiel kwijt in de ruimte die daar normaal voor is, daar zat een gedeelte van de luchtvering.
Oftewel........
Groet,
JW
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
welkom in de club

Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Welkom Polleke, veel leesplezier hier voor je C5.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 500
Lid geworden op: 11 jul 2015 23:03
Auto: Mondeo
Brandstof: Benzine
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:
Welkom.
Ford Mondeo 1.5 2018
Citroen DS3 1.2 VTI 2014
Citroen C3 Origins 2020
Auto historie:
C5 Break 2.0 16v 2007
Xantia 3.0 v6 1999
Visa Leader 1.1 RE 1986
C4 Grand Picasso 1.6VTI
C5 Ph2 Break 2.0 16V LPG-G3
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
Citroen DS3 1.2 VTI 2014
Citroen C3 Origins 2020
Auto historie:
C5 Break 2.0 16v 2007
Xantia 3.0 v6 1999
Visa Leader 1.1 RE 1986
C4 Grand Picasso 1.6VTI
C5 Ph2 Break 2.0 16V LPG-G3
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
Welkom! Mooie auto, ken er nog zo één 
Maarre...
Het verschil lijkt klein, maar als je in beide auto's gereden hebt herken je het direct
Maarre...
De C5 veert niet "gewoon" met lucht, maar hydropneumatisch (een combi van gas en vloeistof).polleke schreef:Woon in Brabant en rijd een Citroen C5 break automaat van 2004, 2.0 HD. Ik ben weg van de luchtvering van deze auto
Het verschil lijkt klein, maar als je in beide auto's gereden hebt herken je het direct
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2016 14:48
Auto: c5 break exclusive hdi 2.0
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 159000
Kleur: bruin/paars
Welkom Polleke 
Ik heb laatst een nieuwe grand picasso mee mogen nemen
als leenauto en het is wel een futuristisch ding.
Maar qua rijcomfort is het totaal wat anders.
Trouwens je C5 die kan ook omhoog voor een makkelijke instap
Ik heb laatst een nieuwe grand picasso mee mogen nemen
als leenauto en het is wel een futuristisch ding.
Maar qua rijcomfort is het totaal wat anders.
Trouwens je C5 die kan ook omhoog voor een makkelijke instap



