MHA
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mei 2015 10:03
Auto: Break 2.2 HDI automaat Exclusive
Opties: Leer, RT2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
C5club Rookie
C5club Rookie
Met dank aan Edwin waar ik vandaag was om de rolhoes op te halen, weet ik de foutcodes omdat hij zo aardig was mijn C5 uit te lezen met Lexia. Sinds gisteren heb ik helaas noodloop.

De foutcodes zijn de volgende:
1 ESP geen regeling motorkoppel permanent.
2 Injectie P0235 signaal laaddruk en P1451 voorverwarming inlaatlucht.
3 BSI permanente schakeling in noodloop waakstand comfortnetwerk (rood gemarkeerd) slaapstand comfortnetwerk defect.

En nog een paar minder belangrijke zoals rechterspiegel horizontale verstelling en de hoogteverstelling van de xenonkoplampen.

In het scherm van de navi staat umweltschutzsysteem defect en esp/abs defect (tis een Duitse C5)

Wie weet in welke richting ik moet zoeken / om welke onderdelen onder de motorkap(of elders) die deze foutcodes kunnen veroorzaken?

mvg
Marcel
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 dec 2015 09:49
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 180000
Kleur: Gris alu
Locatie: Landen België
1 is een gevolg van 2 en komt vanzelf in orde als je probleem 2 oplost en de storing wist.
3 moet je geen rekening mee houden.

Dus probleem 2 moet je zien op te lossen.
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 823
Lid geworden op: 25 apr 2009 17:29
Auto: HONDA JAZZ e:HEV Elegance
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Energielabel: A
Locatie: Den Haag
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Kan je bij deze (Duitse) C5 niet gewoon de taal naar Nederlands zetten of heb je juist affiniteit met het Duits?

Groeten, Cieterman :citrofiel :citrofiel

NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1

C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)Afbeelding
C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot 5-07-2025 (143006)Afbeelding

Honda Jazz e:HEV Elegance
MHA
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mei 2015 10:03
Auto: Break 2.2 HDI automaat Exclusive
Opties: Leer, RT2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Er zit een RT2 navigatie in kan ik daar zo de taal naar Nederlands wijzigen? Zal het morgen eens proberen.

Aangezien we in Duitsland wonen heb ik wel enige affiniteit met de Duitse taal ;) .

mvg
Marcel
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Bij een RT2 heb je vaak de firmware cd nodig om taal te veranderen ,...
Probeer het gewoon , je weet maar nooit ! ;-)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Heb je de storingen wel laten verwijderen door Edwin, en kwamen ze meteen weer terug?

1 is inderdaad te verwaarlozen, treed altijd op bij de 2e melding, maar is naar een keer opnieuw starten al weer gereset.

2 geeft twee problemen aan: laadruk te hoog of te laag.(ik vermoed te hoog, aangezien je naar alle waarschijnlijkheid een vacuum probleem hebt.) De turbo van een 2.2 werkt een beetje vreemd..... standaard geeft hij volle turbo druk, en dit wordt terug geregeld door er vacuum aan te zuigen. Een lek in het vacuum zorgt ervoor dat de turbo niet terug geregeld kan worden wat deze storing geeft.
Het tweede deel verwijst naar de elektroklep voor de inlaat verwarming. Dit is volgens mij de klep die tegen je luchtfilterhuis geschroefd zit. Controleer eens of de stekker er goed in zit en schoon/droog is.

3 zegt mij niets(geen ervaring mee, en op gokjes zit je niet te wachten)
Zeg maar André
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Andte uitetasrd gewist en opnieuw uitgelezen storingen kwamen gewoon terug :? En ook ik kon de derde nog niet vermoed dat hij iets met de andere te maken heeft.
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
MHA
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mei 2015 10:03
Auto: Break 2.2 HDI automaat Exclusive
Opties: Leer, RT2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Andre bedankt In ieder geval weet ik nou in welke richting ik moet gaan zoeken.

mvg
Marcel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Afbeelding
voor het testen van het vacuum kun je dit gebruiken
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Menno schreef:Bij een RT2 heb je vaak de firmware cd nodig om taal te veranderen ,...
Probeer het gewoon , je weet maar nooit ! ;-)
Van de gewone VDO systemen weet ik dat je via het menu uit twee talen kunt kiezen.
Als je er een andere taal in wilt hebben moet je eerst één van die twee "weggooien", pas als je dat gedaan hebt kun je er een andere taal in zetten.

Of dit bij de RT2 ook zo werkt weet ik niet zeker.....

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik heb er ooit met firmware een andere taal opgezet, of dat op de RT2 ook idd maximaal twee is weet ik niet meer, te lang geleden ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Het apparaat wat willy voorstelt:

https://www.vidaxl.nl/p/210043/vacuum-t ... uchter-set

24 euro, incl verzenden.
Zeg maar André
MHA
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mei 2015 10:03
Auto: Break 2.2 HDI automaat Exclusive
Opties: Leer, RT2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Gelukkig gisteren de noodloop met behulp van de nieuwe vacuummeter en de monteur op kunnen lossen :D .

De elektroklep die tegen het luchtfilterhuis is geschroefd was kapot een nieuwe tweedehandse heeft dit opgelost.

En de nieuwe gebruikte intercooler had ook een map sensor van denso die was dus defect. Met de oude die met een soort kit gerepareerd was (dacht dat ie kapot was) is de turbodruk te hoog storingsmelding ook weg.

Vacuum gemeten met de nieuwe vacuum meter en dat is allemaal gelukkig in orde.

Iedereen die gereageerd heeft bedankt voor de aangedragen mogelijke oplossingen :smt023 .

mvg Marcel
Plaats reactie