C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:54
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Locatie: Enschede
Menno schreef:Ik heb ook een klein stukje mogen rijden op de meeting van zaterdag , en dat was idd een genoegen , heerlijk soepele motor , dat deze op LPG loopt is aan niets te merken :D
Ik snap zo'n keuze best :wink: .... enige 'minpunt' was het terug schakelen ( soms wat schokkerig ) , maar dat is misschien een kwestie van resetten zodat hij het rijgedrag van de nieuwe eigenaar wat sneller aanleert ??? :P
( Heb ik bij mijn 2.2 ook laten doen omdat de bak wat 'lui' was , gaat hier om dezelfde ZF-bak , had ik misschien zaterdag mee moeten aankomen , maar schiet mij nu pas te binnen :oops: :lol: )

Heerlijke kar , .... dat klinkt een stuk beter dan een HDi'tje !!
wij zijn ook terug uit Frankrijk ook ff heerlijk 2500km op de klok gezet
ook geen noemenswaardige problemen gehad op een moeilijke lerende bak na die had pas na 3dagen door dat we in de bergen reden zucht! op gas wil ze niet harder dan 190km/h op benzine met gemak 235aangetikt (op gps)
alleen wij hadden de pech dat we ongeveer 60km van gpl afzaten dus ook redelijk wat op benzine gedaan(helaas)
heb toch zeker op gas 1op12 gehaald 1keer :oops: de rst ong 1op9
Gr Martijn
Greetz Martijn
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: Re:

Bericht door Ronald »

C5V6EXCLUSIVEBREAK schreef:wij zijn ook terug uit Frankrijk ook ff heerlijk 2500km op de klok gezet
ook geen noemenswaardige problemen gehad op een moeilijke lerende bak na die had pas na 3dagen door dat we in de bergen reden zucht! op gas wil ze niet harder dan 190km/h op benzine met gemak 235aangetikt (op gps)
alleen wij hadden de pech dat we ongeveer 60km van gpl afzaten dus ook redelijk wat op benzine gedaan(helaas)
heb toch zeker op gas 1op12 gehaald 1keer :oops: de rst ong 1op9
Martijn, blij te horen dat het ook voor jou een feest was!
Ongeveer 1:9 is heel netjes hoor, dat haal ik bij lange na niet.
Wat betreft de top op gas, dat is op papier toch wel een vette tegenvaller, 45 km van de top af is heel fors. Pas maar op voor die nieuwe HDis ;-)
In de dagelijkse praktijk maakt het natuurlijk geen zier uit, allebei snelheden die je nooit haalt, dus wat maakt het uit.

gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Nice... Klinkt als, buiten de verlaagde top, prettig rijden. Anderzijds, hoe vaak heb je 235 of zelfs maar 190 nodig.... Maar ik kan je inhalen :twisted:

:smt023
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Robbert
Robbert
Re

Bericht door Robbert »

Harm van Beek schreef:Nice... Klinkt als, buiten de verlaagde top, prettig rijden. Anderzijds, hoe vaak heb je 235 of zelfs maar 190 nodig.... Maar ik kan je inhalen :twisted:

:smt023
ik kan jou ook inhalen Harm ..... ;-)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re

Bericht door Harm »

:smt154 :smt155


:smt144
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:54
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Re: Re:

Bericht door C5V6EXCLUSIVEBREAK »

Ronald schreef:
C5V6EXCLUSIVEBREAK schreef:wij zijn ook terug uit Frankrijk ook ff heerlijk 2500km op de klok gezet
ook geen noemenswaardige problemen gehad op een moeilijke lerende bak na die had pas na 3dagen door dat we in de bergen reden zucht! op gas wil ze niet harder dan 190km/h op benzine met gemak 235aangetikt (op gps)
alleen wij hadden de pech dat we ongeveer 60km van gpl afzaten dus ook redelijk wat op benzine gedaan(helaas)
heb toch zeker op gas 1op12 gehaald 1keer :oops: de rst ong 1op9
Martijn, blij te horen dat het ook voor jou een feest was!
Ongeveer 1:9 is heel netjes hoor, dat haal ik bij lange na niet.
Wat betreft de top op gas, dat is op papier toch wel een vette tegenvaller, 45 km van de top af is heel fors. Pas maar op voor die nieuwe HDis ;-)
In de dagelijkse praktijk maakt het natuurlijk geen zier uit, allebei snelheden die je nooit haalt, dus wat maakt het uit.

gr. Ronald
nee idd top maakt niets uit maar ja altijd leuk om ff te proberen en die 190 op gas tsss
geeft niets net wat je zegt wanneer rijdt je het nu :neutral:
maar helemaal tevreden ben ik nie over de C5 hij lekt hydrauliek euh lekte bij de stuurbekrachtiging heb er voor de vakantie leakstop ingegooit :oops: lekt wel niet meer en is ook maar tijdelijk oplossing maar ja kan niet zien waar het wegkomt en hij begon er 2dagen voor de vak mee :evil: maar ja komt ook wel weer goed ga er niet verder over hoort denk ik in ander draadje ;-)
Gr Martijn
Greetz Martijn
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re

Bericht door exroosje »

Ik vind 45 km topsnelheid verlies wel erg veel te veel. Lijkt er op dat die VSI installatie bij topvermogen onvoldoende gas kan leveren oid. Of dat ie niet aan vollastverrijking doet.

Als je volgas geeft gaat een auto geloof ik uit lambda 1 en wat extra inspuiten. Als de VSI dat niet doet verlies je wel erg veel vermogen. Bij lpi zit je altijd goed, want deze spuit obv de gevraagde hoeveelheid benzine in (tapt de benzine injector af).

Misschien dat VSI ook wel zo werkt, maar dan heb je daar nog dat ventielen en verdamper het ook nog moeten kunnen leveren. Een V6 heeft een grotere verdamper nodig.

Ik zou er mee terug gaan naar de LPG garage. Een 2l op lpi loopt nog harder. Daar heb je geen V6 voor.

235 op benzine op de gps vind ik dan wel weer erg veel. Een break automaat haalt hooguit 225 of zo. De berline handbak gaat richting de 240. Ging je soms een beetje bergaf? Ik heb mijn berline op de GPS wel een paar keer boven de 220 gehad, maar dan is de fut er wel uit.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re

Bericht door exroosje »

Is dit topic nu afgesplitst van koken op gas ronald?

Wel jammer omdat het verschil tussen een VSI en LPI installatie nu niet meer zo zichtbaar is.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re

Bericht door Harm »

Ja, op verzoek van Ronald.
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 11:24
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Locatie: Merselo
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Re

Bericht door Eric Vertogen »

exroosje schreef:Ik vind 45 km topsnelheid verlies wel erg veel te veel. Lijkt er op dat die VSI installatie bij topvermogen onvoldoende gas kan leveren oid. Of dat ie niet aan vollastverrijking doet.
Dit vind ik ook erg veel verlies op topsnelheid. Mijn 2.0i 16V C5 op LPG rijdt dan een stuk harder. Topsnelheid op LPG is in ieder geval boven de 200 km/uur (gps).
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re nu in een Break

Bericht door Ronald »

exroosje schreef:Is dit topic nu afgesplitst van koken op gas ronald?

Wel jammer omdat het verschil tussen een VSI en LPI installatie nu niet meer zo zichtbaar is.
Heeft zo z'n voors en tegens. Ik denk dat het voor de echt geintresseerden niet zo lastig is om twee draadjes in de gaten te houden.
Tevens denk ik dat de auto's zich anders gaan ontwikkelen, zo hou je wel duidelijk wat bij welke auto/installatie hoort.

Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:54
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
helemaal mee eens ;-)
anders wordt het allemaal zo rommelig :smt023
by the way lees ff m,n nieuwe draadje tiktiktik :cry:
Greetz Martijn
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: nu in een Break

Bericht door exroosje »

Ronald schreef: Tevens denk ik dat de auto's zich anders gaan ontwikkelen, zo hou je wel duidelijk wat bij welke auto/installatie hoort.

Gr. Ronald
Soort organisch proces dus begrijp ik.

Zonder gekheid, ik zou er zeker even naar laten kijken door de gasspecialist. Als er te weinig gas geleverd wordt door de verdamper kan dat op de lange termijn leiden tot verbrande katalysatoren door een te arm mengsel.

Mocht dat probleem ooit optreden heb je een verhaal omdat je het aangekaart hebt (in geval van aansprakelijkheid/ondeugdelijke installatie). Als je gewoon doorrijdt is het volledig je eigen risico.

En een setje katalysatoren voor een V6? 1500 euro! kassa!

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:54
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
:shock: ga deze week gelijk ff naar de gasboer :shock:
Greetz Martijn
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: nu in een Break

Bericht door Harm »

Verkeerde verdamper? Voor een 2 liter op een 3 liter?

Is je acceleratie ook duidelijk minder?
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Plaats reactie