Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Rookie


Berichten: 44
Lid geworden op: 23 mei 2013 22:31
Auto: Citroen C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 221541
Kleur: Antraciet
Hallo,
ik wil jullie gedachte over het volgende eens horen.
Vandaag de dag zijn er auto's waarbij de distributie-riem om de 250d km pas vervangen hoeft te worden of 10 jaar uiteraard. Zelfs bij de Ford Connect's bij mij op het werk en dit zijn toch bedrijfsauto's onder middel tot zware belasting.
Zijn de gebruikte materialen van de riem etc. zo verbeterd en zo ja geld deze onderhoudsinterval dan ook voor mijn C5 uit 2002 als er alles nieuw in zit?
Want uiteindelijk komen deze intervallen er doordat de materialen ontzettend verbeterd zijn, denk ik toch.
Wat denken jullie ervan?
ik wil jullie gedachte over het volgende eens horen.
Vandaag de dag zijn er auto's waarbij de distributie-riem om de 250d km pas vervangen hoeft te worden of 10 jaar uiteraard. Zelfs bij de Ford Connect's bij mij op het werk en dit zijn toch bedrijfsauto's onder middel tot zware belasting.
Zijn de gebruikte materialen van de riem etc. zo verbeterd en zo ja geld deze onderhoudsinterval dan ook voor mijn C5 uit 2002 als er alles nieuw in zit?
Want uiteindelijk komen deze intervallen er doordat de materialen ontzettend verbeterd zijn, denk ik toch.
Wat denken jullie ervan?
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Nee voor jouw dame geld dat niet.
En er wordt ook een lagere interval geadviseerd voor nieuwe auto's.
Het zal de eerste niet zijn met een gebroken riempje.
Het heeft vooral met geld te maken.
En er wordt ook een lagere interval geadviseerd voor nieuwe auto's.
Het zal de eerste niet zijn met een gebroken riempje.
Het heeft vooral met geld te maken.
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 sep 2006 16:17
Auto: Skoda Superb Combi 3.6 V6
Opties: L&K
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: G
kilometerstand: 126000
Kleur: Bruin
Locatie: Gouda
De riem is bij mij 10 jaar geleden vervangen, maar omdat ik niet veel kilometers maak gaat de riem nu ca. 110 k km mee.
Ik twijfel wat ik nu moet doen; laten vervangen of wachten tot de teller op 240.000 staat.
Ik heb destijds ruim €1400 moeten aftikken toen de riem is vervangen. Dat was wel inclusief onderhoudsbeurt en vervanging van bougies en 2 spanrollen...
Wat zou het nu kosten?
Ik twijfel wat ik nu moet doen; laten vervangen of wachten tot de teller op 240.000 staat.
Ik heb destijds ruim €1400 moeten aftikken toen de riem is vervangen. Dat was wel inclusief onderhoudsbeurt en vervanging van bougies en 2 spanrollen...
Wat zou het nu kosten?
Huidige voiture:
Skoda Superb Combi 3.6 V6 Laurin Klement (bj. 02-'12)
Historisch overzicht:
C5 Break 3.0 V6 Exclusive aut. (bj. 09-'02)
Renault Laguna V6 Grand Tour Initiale (bj. 2001) (foutje!)
XM V6 Exclusive automaat (berline) (bj. 1992)
CX 25Gti automaat (bj. 1985)
Skoda Superb Combi 3.6 V6 Laurin Klement (bj. 02-'12)
Historisch overzicht:
C5 Break 3.0 V6 Exclusive aut. (bj. 09-'02)
Renault Laguna V6 Grand Tour Initiale (bj. 2001) (foutje!)
XM V6 Exclusive automaat (berline) (bj. 1992)
CX 25Gti automaat (bj. 1985)
Berichten: 6204
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Niet te lang wachten en het interval niet overschrijden.
Een riemwissel kost nu rond de 500 euro vermoed ik.
1400 is een hoog bedrag. Informeer eens bij GJO.
Een riemwissel kost nu rond de 500 euro vermoed ik.
1400 is een hoog bedrag. Informeer eens bij GJO.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
500 euro voor een V6?
Ik hoorde bedragen van rond de 1000 euro.
Ik hoorde bedragen van rond de 1000 euro.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
1000 komt idd meer in de buurt !
500 euro gaat niet lukken voor een V6
500 euro gaat niet lukken voor een V6
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6204
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Sorry, niet opgelet dat het om een V6 ging. Ja, dan wordt hij een keer zo duur.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als je het voor €1000 kunt laten fiksen, ben je spekkoper.
In juli is mijn V6 bij GJO van een nieuwe D-riem voorzien, incl. de waterpomp en de bijbehorende rollen en spanner.
Daar ging al voor bijna 600 Euro ex BTW aan materiaal in zitten, een nieuwe krukaspoelie niet meegerekend.
Aan uren staan er 5,5 op de factuur.
Bij elkaar was dat dus al €1000, ex BTW.
Als de multiriem met z'n spanners er bij komt, ben je nog eens €300 ex BTW aan materiaal kwijt.
Groet,
JW
In juli is mijn V6 bij GJO van een nieuwe D-riem voorzien, incl. de waterpomp en de bijbehorende rollen en spanner.
Daar ging al voor bijna 600 Euro ex BTW aan materiaal in zitten, een nieuwe krukaspoelie niet meegerekend.
Aan uren staan er 5,5 op de factuur.
Bij elkaar was dat dus al €1000, ex BTW.
Als de multiriem met z'n spanners er bij komt, ben je nog eens €300 ex BTW aan materiaal kwijt.
Groet,
JW
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 sep 2006 16:17
Auto: Skoda Superb Combi 3.6 V6
Opties: L&K
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: G
kilometerstand: 126000
Kleur: Bruin
Locatie: Gouda
Dank voor de reacties! Ik ga wel even informeren bij GJO en bij 'mijn' garage.
Ik heb ook nog een uitlaat nodig, dus mijn 13e maand is al weer ruimschoots besteed..
Ik heb ook nog een uitlaat nodig, dus mijn 13e maand is al weer ruimschoots besteed..
Huidige voiture:
Skoda Superb Combi 3.6 V6 Laurin Klement (bj. 02-'12)
Historisch overzicht:
C5 Break 3.0 V6 Exclusive aut. (bj. 09-'02)
Renault Laguna V6 Grand Tour Initiale (bj. 2001) (foutje!)
XM V6 Exclusive automaat (berline) (bj. 1992)
CX 25Gti automaat (bj. 1985)
Skoda Superb Combi 3.6 V6 Laurin Klement (bj. 02-'12)
Historisch overzicht:
C5 Break 3.0 V6 Exclusive aut. (bj. 09-'02)
Renault Laguna V6 Grand Tour Initiale (bj. 2001) (foutje!)
XM V6 Exclusive automaat (berline) (bj. 1992)
CX 25Gti automaat (bj. 1985)




