Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Formuleren..graag uw gedachten over mijn "probleem" betreffende de luchttemperatuur.
De kachel regelt links en rechts maar....rechts moet ik de temperatuur 2 a 3 graden hoger zetten om dezelfde uitblaastemperatuur te behalen?
Zit er een temperatuur sensor voor links en rechts achter het roostertje bij de spiegel?
De kachel regelt links en rechts maar....rechts moet ik de temperatuur 2 a 3 graden hoger zetten om dezelfde uitblaastemperatuur te behalen?
Zit er een temperatuur sensor voor links en rechts achter het roostertje bij de spiegel?

C5club Fan


Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jun 2008 16:44
Auto: C5 berline 2.0 16v
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs
Locatie: Almere
heb bijna elke C5 last van
kachel stel motor links breekt niet de motor zelf maar het
bedienings nokje
ik zelf heb dit opgelost op de herman manier dwz gat gezaagd in de plastic kap
motortje verwijderd en gelijmd met aldi topcraft epoxy kneedpasta
suc6
kachel stel motor links breekt niet de motor zelf maar het
bedienings nokje
ik zelf heb dit opgelost op de herman manier dwz gat gezaagd in de plastic kap
motortje verwijderd en gelijmd met aldi topcraft epoxy kneedpasta
suc6
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Nee hoor...de mijne regelt prima maar alleen rechts moet ik een paar graden hoger zetten dan de werkelijkheid.
Berichten: 1236
Lid geworden op: 16 aug 2014 13:59
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Locatie: De Stad Klundert


Groet, Jan 
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.

20 april 2019 afscheid genomen van de C5.

C5club Rookie


Berichten: 18
Lid geworden op: 03 mei 2009 20:39
Auto: C5 Break 2.0 HDi 110 DW10ATED(RHZ)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09605
Productienummer: 0376
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 401000
Kleur: antraciet
Locatie: Doorn
Dit probleempje hebben anderen dus ook.
ClimaControl op AUTO, temperatuur rechts en links gelijk ingesteld op zeg 21grdn.
Van rechts komt na enige tijd een koude straling over me heen. De 2luchtroosters boven de radio variëren duidelijk in temperatuur: Rechter voelt koud, de linker warm. Lijkt ook wel of links overuren moet maken om de kou van rechts te compenseren. Ook t rechter rooster voor ontwaseming van de rechter zijruit blaast koude lucht.
Anybody a clue?
Zelf (maar ben geen kenner van de bedradingen en opstelling van sensoren en regelingen) krijg ik het idee dat de rechter sensor door een externe bron verhit wordt. Dit heeft dan als gevolg dat de ClimaControl de rechter temperatuur naar beneden terugregelt.
looking forward,
Leon van Etten
ClimaControl op AUTO, temperatuur rechts en links gelijk ingesteld op zeg 21grdn.
Van rechts komt na enige tijd een koude straling over me heen. De 2luchtroosters boven de radio variëren duidelijk in temperatuur: Rechter voelt koud, de linker warm. Lijkt ook wel of links overuren moet maken om de kou van rechts te compenseren. Ook t rechter rooster voor ontwaseming van de rechter zijruit blaast koude lucht.
Anybody a clue?
Zelf (maar ben geen kenner van de bedradingen en opstelling van sensoren en regelingen) krijg ik het idee dat de rechter sensor door een externe bron verhit wordt. Dit heeft dan als gevolg dat de ClimaControl de rechter temperatuur naar beneden terugregelt.
looking forward,
Leon van Etten
Berichten: 390
Lid geworden op: 05 okt 2006 13:30
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Stadskanaal
Precies dit probleem bleek bij mij toch opgelost door montage van de gemodificeerde stelmotor links. Het lijkt erop dat de klep min of meer slipt, waardoor je denkt dat het dat niet kan zijn, omdat je niet het probleem hebt dat er links alleen nog maar hete lucht uitkomt.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Nou..het duurde even maar gisteren werd het "probleem" van irritant naar erg vervelend.
Waar links steeds een paar graden afweek (irritant maar er viel mee te leven) kwam er gisteren alleen loeiwarm uit het linkerroostertje
Dus net even het stelmotortje opgegraven. Bleek er al kit tussen de motor en de klep te zitten!
Deze reparatie had het dus opgegeven en het symptoom is dus afwijken van de ingestelde temperatuur.
Er komt simpelweg steeds meer speling tussen te zitten.
Boel schoon gemaakt en met 2K acryllaat lijm weer in elkaar gezet.
Nou maar hopen dat morgen de klepbediening weer netjes werkt
Blijft wel belachelijk dat je veel moet slopen om bij 1 schroefje te komen. Drie klemmetjes had ook prima gewerkt.
Waar links steeds een paar graden afweek (irritant maar er viel mee te leven) kwam er gisteren alleen loeiwarm uit het linkerroostertje

Dus net even het stelmotortje opgegraven. Bleek er al kit tussen de motor en de klep te zitten!
Deze reparatie had het dus opgegeven en het symptoom is dus afwijken van de ingestelde temperatuur.
Er komt simpelweg steeds meer speling tussen te zitten.
Boel schoon gemaakt en met 2K acryllaat lijm weer in elkaar gezet.
Nou maar hopen dat morgen de klepbediening weer netjes werkt

Blijft wel belachelijk dat je veel moet slopen om bij 1 schroefje te komen. Drie klemmetjes had ook prima gewerkt.
Berichten: 399
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:07
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Locatie: Sint Niklaas
een mogelijke oplossing voor de handige is de holte opvullen met pvc
maximum lengte uit motor as is iets van 7 mm en vierkant heeft voldoende grip
passen maken in motor as en buitenkant gelijk maken
mvg jean
maximum lengte uit motor as is iets van 7 mm en vierkant heeft voldoende grip
passen maken in motor as en buitenkant gelijk maken
mvg jean
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
lexia aanwezig

V.I.P.


Berichten: 18
Lid geworden op: 29 jun 2016 12:07
Auto: citroen c5 break 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 280000
Kleur: grijs
Locatie: almere
Kachel op 21 graden nu? met dit weer lol? wou dat ie vriezen kon lol

V.I.P.


Berichten: 337
Lid geworden op: 21 dec 2015 16:46
Auto: C5 2.0A Tourer
Opties: GPS /RT3ev
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 237000
Kleur: Fulminator Gris
Boes,
Das een gekend probleem. De as van de linker servo van de mengklep is eigenlijk iets te kort, en de stervormige bus waar deze inpast op de kachel lotert uit. Ik heb het bij mij deze week ook opgelost, vooral bij warm weer had ik links heet en rechts ijskoud. Er is een draadje over hier,maar das nogal...langdradig. Om de servo te demonteren kan je:
-heel het dashboard uitbouwen...;ofwel
-middenconsole uitbouwen, en onder het stuur dat klepje openen en een klein stukje wegzagen, dan de servo uitbouwen (temp op 16gr zetten eerst) en dan gewoon vastkleven in de bus. Dit heb ik gedaan, met een beetje Tec7
-ofwel middenconsole uitbouwen, en via daar de 3e vijs met een flexibele schroevendraaier lossen. Je kan dan niet de bus vd kachel zien, dus met deze optie is het het asje vd servo verlengen of servo van bvb nieuwer type erin, want blind lijmen zou ik niet doen, dan lijm je geheid de klep vast in koude stand.
Als je zoekt op "links warm,rechts koud" vind je het draadje, ik krijg het niet gelinkt.
Het is oo een uurtje gepiept
Das een gekend probleem. De as van de linker servo van de mengklep is eigenlijk iets te kort, en de stervormige bus waar deze inpast op de kachel lotert uit. Ik heb het bij mij deze week ook opgelost, vooral bij warm weer had ik links heet en rechts ijskoud. Er is een draadje over hier,maar das nogal...langdradig. Om de servo te demonteren kan je:
-heel het dashboard uitbouwen...;ofwel
-middenconsole uitbouwen, en onder het stuur dat klepje openen en een klein stukje wegzagen, dan de servo uitbouwen (temp op 16gr zetten eerst) en dan gewoon vastkleven in de bus. Dit heb ik gedaan, met een beetje Tec7
-ofwel middenconsole uitbouwen, en via daar de 3e vijs met een flexibele schroevendraaier lossen. Je kan dan niet de bus vd kachel zien, dus met deze optie is het het asje vd servo verlengen of servo van bvb nieuwer type erin, want blind lijmen zou ik niet doen, dan lijm je geheid de klep vast in koude stand.
Als je zoekt op "links warm,rechts koud" vind je het draadje, ik krijg het niet gelinkt.
Het is oo een uurtje gepiept

C5 Ph3 Tourer 2.0i - 2008 - 237.000Km
C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018
-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.
C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018
-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.

V.I.P.


Berichten: 337
Lid geworden op: 21 dec 2015 16:46
Auto: C5 2.0A Tourer
Opties: GPS /RT3ev
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 237000
Kleur: Fulminator Gris
Oeps,
Dit had ik niet goed gelezen... ik had moeten weten dat ik Boes niks kan bijbrengen
Enfin, bovenstaande samenvatting is dan voor andere zoekers
Dit had ik niet goed gelezen... ik had moeten weten dat ik Boes niks kan bijbrengen


Enfin, bovenstaande samenvatting is dan voor andere zoekers
C5 Ph3 Tourer 2.0i - 2008 - 237.000Km
C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018
-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.
C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018
-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.

C5club Die-Hard


Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2009 07:15
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Locatie: neerpelt
Of Links een paar graden minder dan de werkelijkheid ?boes schreef:Nee hoor...de mijne regelt prima maar alleen rechts moet ik een paar graden hoger zetten dan de werkelijkheid.

In plaats van lijmen misschien beter meteen nieuwe onderdelen inzetten....zijn naar ik dacht gemodificeerd en dan is het probleem meteen uit de wereld.
Hete lucht komt dacht ik meteen van de kachel (of koude van airco) en wordt dan pas gesplitst in het kachelhuis....
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

V.I.P.


Berichten: 337
Lid geworden op: 21 dec 2015 16:46
Auto: C5 2.0A Tourer
Opties: GPS /RT3ev
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 237000
Kleur: Fulminator Gris
JW-C5,
Bij de PH1 is het effectief de aaansluiting van de klep die op den duur geen profiel meer heeft binnenin, en dus niet meedraait. Maar de simpelste oplossing is het motortje vervangen omdat je anders de kachel moet uitbouwen, en da's dashboard afbreken natuurlijk
En veel PH1 rijders kijken niet op wat lijm meer of minder
Bij de PH1 is het effectief de aaansluiting van de klep die op den duur geen profiel meer heeft binnenin, en dus niet meedraait. Maar de simpelste oplossing is het motortje vervangen omdat je anders de kachel moet uitbouwen, en da's dashboard afbreken natuurlijk

En veel PH1 rijders kijken niet op wat lijm meer of minder

C5 Ph3 Tourer 2.0i - 2008 - 237.000Km
C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018
-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.
C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018
-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.

C5club extreme Fan


Berichten: 117
Lid geworden op: 16 dec 2008 20:26
Auto: C5 Break 2.0 16V Difference
Opties: Parkeerhulppakket (=uitvoering) Comfortbollen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 142000
Kleur: Zwart
Locatie: Volendam
Beste heren,
Ook mijn C5 heeft hetzelfde probleem uiteraard als je de topics leest ontkomt niemand eraan helaas (links warm, rechts koud). Mijn vraag is dan ook, is een draadje waarin er stap voor stap foto's zijn van het verwijderen van het motortje zonder dat er veel van het dashboard gesloopt hoeft te worden?? En het vervangen van het motortje, kan dat ook van een exemplaar van de C4 (en welke dan?)? Want dat kwam ik ergens tegen, die zou een langer armpje hebben??
Ik heb begrepen dat er verschillende manieren zijn namelijk, waarbij de een aangeeft dat het dashboard eruit moest, maar ik kom ook een manier tegen waarbij het benaderd wordt via de zijkant en door het weghalen van een paneel bij het stuur.
Graag zie ik jullie reactie tegemoet.
Groet, Sandro
Ook mijn C5 heeft hetzelfde probleem uiteraard als je de topics leest ontkomt niemand eraan helaas (links warm, rechts koud). Mijn vraag is dan ook, is een draadje waarin er stap voor stap foto's zijn van het verwijderen van het motortje zonder dat er veel van het dashboard gesloopt hoeft te worden?? En het vervangen van het motortje, kan dat ook van een exemplaar van de C4 (en welke dan?)? Want dat kwam ik ergens tegen, die zou een langer armpje hebben??
Ik heb begrepen dat er verschillende manieren zijn namelijk, waarbij de een aangeeft dat het dashboard eruit moest, maar ik kom ook een manier tegen waarbij het benaderd wordt via de zijkant en door het weghalen van een paneel bij het stuur.
Graag zie ik jullie reactie tegemoet.
Groet, Sandro
