Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Sinds kort heeft mijn C5 last van een onrustig toerental. Bij stationair 'danst' de toerenteller lichtjes op en neer (niet heftig, maar voor het kritische oog wel zichtbaar). Ook bij het rijden op de cruise voel je de motor heel lichtjes 'bokken' (inhouden, gas geven). Ook bij halfgas optrekken voel je dat het niet heel vloeiend gaat. Het gaat wat onrustig. Menigeen zal het niet opmerken, maar voor mij duidelijk verschil met toen deze storing er niet in zat. Wat kan dit zijn
Zijn er C5 dieselaars die dit herkennen
Er zijn geen storingsmeldingen.

Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Nou nee, ik meende bij mij ook ooit een lichte oneenparigheid in het toerental te bespeuren, maar dat nam geen schokkende vormen aan en is de laatste tijd niet voelbaar...
Ik heb geen idee....
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Ik heb al zitten denken aan het roetfilter.....misschien gooit deze de spreekwoordelijke roet in het eten 
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Kweenie, waarom zou het roetfilter dat willen doen? Als die verstopt raakt, dan kun je het CJIB moeilijker spekken... Lijkt me niet het meest voor de hand liggend....
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Misschien moet ik eens zo'n reinigingsgoedje door de diesel gooien.
Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Aan de zijkant van de cilinderkop zit een vacuumpotje met daaraan een stangetje, het gebeurd weleens dat dat stangetje los raakt van de klep die hij bediend. Foto´s zijn op dit forum te vinden, Harm en Eveltwin hebben sowieso beide dit euvel bij de hand gehad.
Weet natuurlijk niet of dat bij jouw auto aan de hand is, maar even kijken kan geen kwaad,
succes
Weet natuurlijk niet of dat bij jouw auto aan de hand is, maar even kijken kan geen kwaad,
succes
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:

Aan dat naar rechts wijzende piefje moet een zwarte kabel naar achteren zitten.. Ik kijk nu naar rechtsachteronder, zeg maar, op deze foto...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Oldenhage schreef:Aan de zijkant van de cilinderkop zit een vacuumpotje met daaraan een stangetje, het gebeurd weleens dat dat stangetje los raakt van de klep die hij bediend. Foto´s zijn op dit forum te vinden, Harm en Eveltwin hebben sowieso beide dit euvel bij de hand gehad.
Weet natuurlijk niet of dat bij jouw auto aan de hand is, maar even kijken kan geen kwaad,
succes
gecheckt, stangetje zat nog keurig op z'n plaats
Johan, misschien heb jij als professioneel ervaringsdeskundige nog een andere gedachte
Of toch maar

Ik heb er maar een flesje

bijgegooid .... :neutral: misschien helpt het
Het onrustige toerental is overigens met name met koude motor merkbaar .... misschien brengt deze aanvulling nog wat herinneringen bij anderen naar boven die dit ook hebben ervaren

bijgegooid .... :neutral: misschien helpt het
Het onrustige toerental is overigens met name met koude motor merkbaar .... misschien brengt deze aanvulling nog wat herinneringen bij anderen naar boven die dit ook hebben ervaren
Berichten: 923
Lid geworden op: 28 mar 2007 12:07
Auto: mb c klasse estate 4wd
Opties: wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000+
Kleur: zwart
Locatie: 0599 in- het-mooie-westerwolde
Helaas hier ook deze ervaring maar dan met 2.0 HPi (benzine dus) Slaat soms zelfs op hol b.v. bij afremmen op de motor richting rood stoplicht. Ik weet niet of er overeenkomsten zijn b.v. injectie o.i.d.
groet jopie.
groet jopie.
groet'n hans.
tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.
tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.
Ik heb nog steeds last, nee, ik voel nog steeds een beetje 'onrust' in de loop van de motor. Toerental alleen bij koude motor wat onrustig. Maar ook bij ongeveer 2000 tot 2500 toeren in z'n drie rijden zonder dan te versnellen, dan hort en stoot ie heel lichtjes (mijn vrouw merkt er niets van). Niet erg dus, maar voor een piet lut als ik wel irritant. Qua prestaties (acceleratie en top) merk ik geen verschil. Gister nog ff kort 200 op de klok gehad
Binnenkort toch maar eens laten uitlezen, misschien is roetfilter wel de boosdoener
Binnenkort toch maar eens laten uitlezen, misschien is roetfilter wel de boosdoener
Komt vanzelf, gaat vanzelf, of ik raak eraan gewend (denk het niet) of ze heeft er geen last meer van. Kortom, volgens mij is ze weer de oude
Wat het nou geweest is
Vast niet erg genoeg om te blijven. Of is het de charme van een C5
Griepje voorbij, draadje mag op slot.
Griepje voorbij, draadje mag op slot.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Zo je wilt...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
