Daar ik toch niet helemaal zeker van het lager was, net naar de buurman (met garage bedrijf) geweest en die heeft na proefrit vast gesteld dat het niet de lagers zijn.
Maar iets waarvan ik nog niet eerder had gehoord, maar wel logische klinkt.
Doordat ik relatief veel stukken rij waarbij de banden niet echt warm worden, ook de buiten tempratuur mee tellend.
Zijn ze daarentegen naar Italie wel goed warm geworden, ook de buiten temperatuur meetellend.
De banden staan als het ware nog in de vakantie stand, en met het normale verkeer wat ze nu weer doen, veroorzaakt dat het geluid wat ik hoor. Speelt ook mee dat mijn auto erg stil is.
Het komt vooral voor bij banden die al wat afgesleten zijn of op zijn. (op de mijne kan ik nog 1 zomer rijden).
Morgen ben ik vrij, en ga dan de winterbanden erop zetten, dan moet het geluid weg zijn of in elk geval anders, want de winterbanden hebben zo ook hun eigen geluid.
Door de beschrijving die ik van JW heb gekregen heb ik besloten (mocht het daar zijn) zelf de lagers te gaan doen.

De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.