Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 24 apr 2015 18:09
Auto: C5 tourer 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 150000
Kleur: zwart
Tijdens onze heenreis naar ons vakantieadres kregen we op het dasboard een "oranje" storingsmelding op het dasboard van de automatische versnellingsbak. Hierbij bleek de versnelling in 3 te blijven hangen en was niet handmatig te bedienen. Auto hebben we stil gezet en weer gestart, geen probleem. Daarna weer 385 kilometer zonder probleem gereden. Na 100 km weer een storing. Stoppen, starten en weer rijden en 10 km later gearriveerd.
De helpende garage wou of de bak flushen maar dat duurde te lang totdat men zeker wist dat het probleem was opgelost of reviseren of een nieuwe bak. Auto maar laten repartrieren en hopelijk is hij over een paar dagen thuis.
De storing gaf in oranje service aan, een schematische versnellingsbak en een tandwiel icoontje met een S erin aan. Zelf denken we aan software of een sensor of zo stuk. Hete olie los je niet op met een herstart en met een kapotte bak rijdt ie niet. Maar wij zijn geen techneuten, graag horen we jullie mening.
Relaxte C5 tourer rijder uit 2009 met 155.000 km.
De helpende garage wou of de bak flushen maar dat duurde te lang totdat men zeker wist dat het probleem was opgelost of reviseren of een nieuwe bak. Auto maar laten repartrieren en hopelijk is hij over een paar dagen thuis.
De storing gaf in oranje service aan, een schematische versnellingsbak en een tandwiel icoontje met een S erin aan. Zelf denken we aan software of een sensor of zo stuk. Hete olie los je niet op met een herstart en met een kapotte bak rijdt ie niet. Maar wij zijn geen techneuten, graag horen we jullie mening.
Relaxte C5 tourer rijder uit 2009 met 155.000 km.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Eerst uitlezen ! 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 24 apr 2015 18:09
Auto: C5 tourer 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 150000
Kleur: zwart
Hallo Menno,
ze zeiden dat ze zagen dat er een storing was geweest maar dat ze niet wisten waar dit door werd veroorzaakt.......euh ok. Dit leek ons stug dus weer een extra reden om de auto te repartrieren.
Bedankt voor je reactie
ze zeiden dat ze zagen dat er een storing was geweest maar dat ze niet wisten waar dit door werd veroorzaakt.......euh ok. Dit leek ons stug dus weer een extra reden om de auto te repartrieren.
Bedankt voor je reactie
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Is hij uitgelezen met een diagbox of een universele tool ?
Dat er storing was is duidelijk, dat is namelijk ook dat S en sneeuw lampje icm oranje service lampje ( noodloop )
Dat er storing was is duidelijk, dat is namelijk ook dat S en sneeuw lampje icm oranje service lampje ( noodloop )
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Dat de bak in 3 gaat staan, is een noodloopvoorziening. Als je de auto laat vervoeren naar Nederland, zorg dan dat je hem bij Garage Johan Oldenhage aan de Tarwestraat 9 in Nieuw-Vennep laat afleveren.
Je auto is dan bij het enige juiste adres in NL die zonder flauwekul en direct een vette rekening je bak goed kan diagnostiseren. Dit is absoluut niet overdreven en zeker geen geintje. Johan Oldenhage is nl. de enige in NL die deze automaten van binnen en van buiten kent. Hij zal je van goed advies kunnen dienen en je op de goedkoopste manier weer verder op weg helpen.
Je auto is dan bij het enige juiste adres in NL die zonder flauwekul en direct een vette rekening je bak goed kan diagnostiseren. Dit is absoluut niet overdreven en zeker geen geintje. Johan Oldenhage is nl. de enige in NL die deze automaten van binnen en van buiten kent. Hij zal je van goed advies kunnen dienen en je op de goedkoopste manier weer verder op weg helpen.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 24 apr 2015 18:09
Auto: C5 tourer 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 150000
Kleur: zwart
Hallo GW-tje,
Welk diagnose-tooltje hij heeft gebruikt weet ik niet, ik weet niet eens of dat ie hem uberhaupt heeft aangesloten om iets uit te lezen.
De auto gaat eerst naar onze eigen garage maar die zei al dat ie mogelijk bij een gespecialiseerde garage moest worden gekeken met meer expertise. Ik zal zeker je advies doorgeven en deze specialist voorstellen.
Alvast bedankt! PS wil je een gokje wagen wat het zou kunnen zijn, mechanisch, elektrisch, software of sensor. Ik zal zeker posten wat het was geweest.
Ruud
Welk diagnose-tooltje hij heeft gebruikt weet ik niet, ik weet niet eens of dat ie hem uberhaupt heeft aangesloten om iets uit te lezen.
De auto gaat eerst naar onze eigen garage maar die zei al dat ie mogelijk bij een gespecialiseerde garage moest worden gekeken met meer expertise. Ik zal zeker je advies doorgeven en deze specialist voorstellen.
Alvast bedankt! PS wil je een gokje wagen wat het zou kunnen zijn, mechanisch, elektrisch, software of sensor. Ik zal zeker posten wat het was geweest.
Ruud
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Tja kan van alles zijn ,....
Bij een AL4 zijn het vaak de klepjes die voor problemen zorgen
Bij een AL4 zijn het vaak de klepjes die voor problemen zorgen
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 24 apr 2015 18:09
Auto: C5 tourer 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 150000
Kleur: zwart
Die gok geldt ook voor jouw Menno. Misschien wel geheel onterecht maar noodloopvoorziening klinkt goed in mijn oren. Hiermee krijg ik iets weer iets meer hoop op een elektronisch probleem.
Wat voor klepjes bedoel je dan....ik heb hier al iets meer over gehoord.
Ruud
Wat voor klepjes bedoel je dan....ik heb hier al iets meer over gehoord.
Ruud
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zoek maar op klepjes ( solenoids ) dan weet je genoeg 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 24 apr 2015 18:09
Auto: C5 tourer 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 150000
Kleur: zwart
Ok zal ik doen!
Ik hoop over 2 weken, wishful thinking, een antwoord te kunnen geven wat het zou moeten zijn.
Alvast bedankt heren GW-tje en Menno.
Ruud
Ik hoop over 2 weken, wishful thinking, een antwoord te kunnen geven wat het zou moeten zijn.
Alvast bedankt heren GW-tje en Menno.
Ruud
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Evengoed een fijne vakantie !!
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 24 apr 2015 18:09
Auto: C5 tourer 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 150000
Kleur: zwart
Bedankt jullie ook!
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
De verschijnselen lijken sterk op de storing die de automaat van mijn C5 (Ph2, ook 2ltr AL4) had. Nadat de solenoïden vervangen zijn (bij GJO) probleem weg. Auto gekocht in 2013 met 198000km, meteen de automaat laten spoelen. De daaropvolgende winter af en toe storing automaat (noodloop in 3e versnelling) maar ermee doorgereden. Hele voorjaar, zomer en herfst 2014 geen last gehad, maar in de winter wel weer. Dit voorjaar met 245.500km deze reparatie laten uitvoeren (storing kwam toen geregeld voor). Sinds de reparatie al 11.000km een perfect soepel schakelende bak, reageert veel beter op het gaspedaal (terugschakelen), kickdown die veel alerter reageert (schakelt nu bij 70 km/h terug naar twee, voordien alleen naar 3) en opschakelen 2-3 en 3-4 bij rustig rijden nauwelijks voelbaar. Kortom ik ben zeer tevreden over deze ingreep.
Succes met de diagnose.
Succes met de diagnose.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Wat kost zo'n grapje ongeveer? Heb net onze Xantia 2.0i aan mijn zoon verkocht, 160.000 met nog goed schakelende AL4 (gespoeld), maar je zal net zien dat hij zoiets ook krijgt...
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dan ben je snel 500 euro verder .... ( als je het laat doen )
Ik hoop er zelf met 80k op de klok en gespoelde bak iig nog lang van verschoond te blijven
Ik hoop er zelf met 80k op de klok en gespoelde bak iig nog lang van verschoond te blijven
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


