Aanjager dus ook airco werkt niet.
Geplaatst: 03 jun 2015 19:19
Hallo Luitjes,
Sinds een maandje dus de blije eigenaar van een C5 uit 2004. Nou ja bijna blij.
Ik zit met het volgende dilemma; ik kom wel wat vergelijkbare onderwerpen tegen, maar toch net niet. dus probeer het toch maar ff zo:
Toen ik deze auto ging kopen heb ik alle functionaliteiten getest, alles werkte. Nu dat ik er een tijdje mee rijd zijn er 2 uitdagingen waar ik niet uit kom:
1) er zit een Parrot in die maar voor een deel werkt. Ik zal hiervoor een andere discussie starten, lijkt me niet dat dit hier ook hoort.
2) belangrijker:
sinds een week of wat werkt de aanjager niet meer, dus daarmee de airco ook niet. als ik het op de automaat funktie zet, zie je in het beeldscherm wel even de indicator van de verntilator oplichten, maar na een paar seconden valt de indicator weer weg. de blower doet het dus ook niet. ook niet als ik de alleen de aanjager alleen aanzet.
de eerste gedachte is natuurlijk dat er een zekering kapot is, dit is niet het geval. ik heb in F18 een nieuwe (40A) gezet, maar dit bracht niets. ik heb er niet zo heel veel verstand van maar mijn gedachte is dat dus de aanjager ergens defect is, de airco zal het wel niet zijn. de 2e heeft de 1e nodig.
heeft iemand een oplossing hier voor wat ik zelf kan uitvoeren? ik ben best technisch onderlegd, maar ben met auto's en electronica toch altijd erg voorzichtig.
alvast dank voor de reacties
groet klaas
Sinds een maandje dus de blije eigenaar van een C5 uit 2004. Nou ja bijna blij.
Ik zit met het volgende dilemma; ik kom wel wat vergelijkbare onderwerpen tegen, maar toch net niet. dus probeer het toch maar ff zo:
Toen ik deze auto ging kopen heb ik alle functionaliteiten getest, alles werkte. Nu dat ik er een tijdje mee rijd zijn er 2 uitdagingen waar ik niet uit kom:
1) er zit een Parrot in die maar voor een deel werkt. Ik zal hiervoor een andere discussie starten, lijkt me niet dat dit hier ook hoort.
2) belangrijker:
sinds een week of wat werkt de aanjager niet meer, dus daarmee de airco ook niet. als ik het op de automaat funktie zet, zie je in het beeldscherm wel even de indicator van de verntilator oplichten, maar na een paar seconden valt de indicator weer weg. de blower doet het dus ook niet. ook niet als ik de alleen de aanjager alleen aanzet.
de eerste gedachte is natuurlijk dat er een zekering kapot is, dit is niet het geval. ik heb in F18 een nieuwe (40A) gezet, maar dit bracht niets. ik heb er niet zo heel veel verstand van maar mijn gedachte is dat dus de aanjager ergens defect is, de airco zal het wel niet zijn. de 2e heeft de 1e nodig.
heeft iemand een oplossing hier voor wat ik zelf kan uitvoeren? ik ben best technisch onderlegd, maar ben met auto's en electronica toch altijd erg voorzichtig.
alvast dank voor de reacties
groet klaas