Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2015 09:03
Auto: C5 1.8i Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 300000
Iemand een idee waar ik de plus van de dagrij verlichting kan aansluiten onder de motorkap op de handleiding van de dagrij verlichting staat dat deze moet worden aangesloten op de ontstekingsplus van de auto.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ik dacht dat de één op de plus van de accu en de andere plus op de verlichting en de min gewoon op de aarde
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2015 09:03
Auto: C5 1.8i Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 300000
Nee dan branden ze continu ook als de motor uit staat , heb nu 1 draad aan het stadslicht 1 voor de massa en 1 moet op de ontstekingsplus volgens de gebruiksaanwijzing , nu zoek ik een draad die 12v geeft wanneer motor aan is en geen stroom wanneer motor uit is
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Zit er een los kastje bij voor de aansluiting?
Lees dit eens door.
http://www.auto-tuning-guide.com/led-da ... uiten.html
Of dit.
http://www.citroen-forum.nl/forums/view ... 7/#1405925
Lees dit eens door.
http://www.auto-tuning-guide.com/led-da ... uiten.html
Of dit.
http://www.citroen-forum.nl/forums/view ... 7/#1405925
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2015 09:03
Auto: C5 1.8i Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 300000
http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... _fr_nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
dit is de gebruiksaanwijzing erbij misschien kan iemand mij helpen met welke draad ik kan gebruiken voor de onstekingsplus draad
dit is de gebruiksaanwijzing erbij misschien kan iemand mij helpen met welke draad ik kan gebruiken voor de onstekingsplus draad
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Dus rood aan de plus accu en zwart aan de min.
De witte draad aan de stadslicht.
Vertaling;
Sluit de kabelboom met de twee dagrijverlichting.
• Sluit de rode koord met een 3 amp zekering met de
Plus ontsteking van het voertuig (klem 15).
• Sluit de zwarte kabel aan het voertuig grond (klem 31).
• Sluit de witte koord met een 3 amp zekering aan de positieve
Voeding voor de stadslichten (positie licht) van het voertuig
(Klem 58).
• Bevestig de kabels met kabelbinders aan de bestaande kabelboom
van het voertuig. Raak de bewegende onderdelen van het voertuig
en onderdelen die warm kunnen worden tijdens het gebruik.
• Nadat de verbinding werken werden uitgevoerd, op de minpool
de accu van het voertuig weer.
• Zet het contact op voor de functie. De dagrijverlichting hebben
• Zet vervolgens de stadslichten. De dagrijlichten moeten worden weerspiegeld
off.
De witte draad aan de stadslicht.
Vertaling;
Sluit de kabelboom met de twee dagrijverlichting.
• Sluit de rode koord met een 3 amp zekering met de
Plus ontsteking van het voertuig (klem 15).
• Sluit de zwarte kabel aan het voertuig grond (klem 31).
• Sluit de witte koord met een 3 amp zekering aan de positieve
Voeding voor de stadslichten (positie licht) van het voertuig
(Klem 58).
• Bevestig de kabels met kabelbinders aan de bestaande kabelboom
van het voertuig. Raak de bewegende onderdelen van het voertuig
en onderdelen die warm kunnen worden tijdens het gebruik.
• Nadat de verbinding werken werden uitgevoerd, op de minpool
de accu van het voertuig weer.
• Zet het contact op voor de functie. De dagrijverlichting hebben
• Zet vervolgens de stadslichten. De dagrijlichten moeten worden weerspiegeld
off.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Is dat een "vertaling" van wat er op de laatste pagina in het Nederlands staat van die gebruiksaanwijzing ?
JW
Groet,• Verbind de kabelset met de beide dagrijlampen.
• Verbind de rode aansluitkabel via een 3 A-zekering met de ontstekingsplus van het
voertuig (klem 15).
• Verbind de zwarte aansluitkabel met de voertuigmassa (klem 31).
• Verbind de witte aansluitkabel via een 3 A-zekering met de positieve spanningsvoeding
voor het parkeerlicht (positielicht) van het voertuig (klem 58).
• Maak de aansluitkabels met kabelbinders vast aan de aanwezige kabelboom van
het voertuig. Voorkom hierbij aanraking van beweegbare voertuigonderdelen en
onderdelen, die tijdens gebruik heet kunnen worden.
• Na het uitvoeren van de aansluitwerkzaamheden, sluit u de minpool van de voertuigaccu
weer aan.
• Schakel de ontsteking in voor de werkingscontrole. De dagrijlampen moet inschakelen.
• Schakel daarna het parkeerlicht in. De dagrijlampen moeten weer uitschakelen.
JW
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ja gewoon even snel de google vertaling, hopende dat hij er zo uit komt.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Stom-stom ik zie nu pas dat de nederlandse beschrijving er gewoon bij staat op het einde, ach het was al wat laat gisteravond, ik moet werken vandaag, groetjes.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2015 09:03
Auto: C5 1.8i Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 300000
nu zoek ik nog een draad die 12v geeft wanneer motor aan is en geen stroom wanneer motor uit is onder de motorkap
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ik betwijfel of je die kunt vinden.
Wat er wél is, is contact-plus. Die gaat aan op het moment dat jij de contactsleutel omdraait. Dat heet klem 15.
Dat betekent dat je DRL's al gaan branden zodra je je contactsleutel omdraait, en niet pas als de motor loopt.
Mijn DRL's (Philips set) gaan wel pas branden als de motor loopt, omdat er een electronische schakeling in zit die pas geactiveerd wordt als de spanning hoger wordt dan 14 V. En dat gebeurt pas als de motor loopt en de dynamo de accu gaat opladen.
Groet,
JW
Wat er wél is, is contact-plus. Die gaat aan op het moment dat jij de contactsleutel omdraait. Dat heet klem 15.
Dat betekent dat je DRL's al gaan branden zodra je je contactsleutel omdraait, en niet pas als de motor loopt.
Mijn DRL's (Philips set) gaan wel pas branden als de motor loopt, omdat er een electronische schakeling in zit die pas geactiveerd wordt als de spanning hoger wordt dan 14 V. En dat gebeurt pas als de motor loopt en de dynamo de accu gaat opladen.
Groet,
JW
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
de D+ nemen van de alternatorCCC schreef:nu zoek ik nog een draad die 12v geeft wanneer motor aan is en geen stroom wanneer motor uit is onder de motorkap

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2015 09:03
Auto: C5 1.8i Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 300000
Hallo JW klem 15 waar vind ik die ?
die andere oplossing lijkt me ook wel wat je bedoelt op de uitgaande draad van de dynamo
die andere oplossing lijkt me ook wel wat je bedoelt op de uitgaande draad van de dynamo
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Zit er nog altijd een D+ op de dynamo?
Dat is niet dezelfde als de verbinding met de accu.
Ik verkeerde in de veronderstelling dat die D+ niet meer naar buiten uitgevoerd is sinds de spanning/stroom regeling intern in de dynamo zit.
Vergis ik me?
Groet,
JW
Dat is niet dezelfde als de verbinding met de accu.
Ik verkeerde in de veronderstelling dat die D+ niet meer naar buiten uitgevoerd is sinds de spanning/stroom regeling intern in de dynamo zit.
Vergis ik me?
Groet,
JW