Ook het aanschaffen van een ándere V6 met LPG er al in heb ik natuurlijk overwogen. Echter, veelal hebben die auto's veel meer kilometers ervaring (de mijne staat nu op nog geen 161000) en weet ik precies welke kwaaltjes aan mijn auto allemaal al verholpen zijn (ADALs, veercilinders, de leidingenbundel rechtsvoor, automaat gespoeld, etc) en dat moet ik dan ook allemaal maar weer afwachten. Plus dat ik dan mijn eigen exemplaar moet gaan weggeven (zelfs met een vraagprijs van 1600 euro komt er niemand...) of stallen, want verkopen is tot nu onmogelijk gebleven.
Toch, ik begrijp de argumenten, het is niet voor niets dat ik zo lang getwijfeld heb. Feit is dat ik nu de auto vaak laat staan door het psychologische effect van de dure brandstof, en dat is de reden dat ik het al of niet echt financieel lonend zijn niet het belangrijkste argument vind. Het belangrijkste argument is dat ik voor deze 1800 euro geen andere auto kan kopen die gegarandeerd goedkoper is in vaste en variabele lasten, dan zal ik echt in veel duurdere prijsklassen moeten gaan zoeken, en dan heb ik zeker geen C5 V6 meer...
En natuurlijk is het dan wel de bedoeling om nog een behoorlijk aantal jaren met deze auto door te rijden.
Voor wat betreft de kwaliteit van de Vogels installatie, ik heb het Internet natuurlijk afgezocht naar reviews, maar echt doorslaggevende argumenten om een keuze voor een bepaald merk en type LPG installatie te kiezen heb ik niet kunnen vinden. Ik rij niet veel in het buitenland, en met de 68 of 69 liter tank die er ingaat reken ik toch op een actieradius van ruim 400 km, en dat is voor mij ruim voldoende.