Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:14
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09027
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 712000
Kleur: Grijs
Hallo,
ik heb mijn C5 2.0 16V uit 2001 benzine al ruim 10 jaar. Sinds kort de volgende rare storing:
Als ik de motor wil starten slaat deze niet aan. Echter na 5-10 keer contact aan en uitzetten en dan pas starten slaat hij vrijwel direct aan en loopt als een zonnetje.
Na uitzetten van de motor en direct weer starten, geen problemen. Echter als hij langere tijd (10 minuten) stil staat en je probeert hem weer te starten, begint de ellende weer.
Zelf uitgelezen met Lexia, geen storingen gevonden en naar mijn idee normale waarden te zien.
Enkele dealers gebeld, hebben zo geen antwoord. Breng maar langs en dan gaan we zoeken is het meest gegeven antwoord.
Brandstofpomp, krukassensor en nokkenassensor reeds vervangen, geen verbetering.
Wie o wie kan mij verder helpen?
Alvast bedankt!
ik heb mijn C5 2.0 16V uit 2001 benzine al ruim 10 jaar. Sinds kort de volgende rare storing:
Als ik de motor wil starten slaat deze niet aan. Echter na 5-10 keer contact aan en uitzetten en dan pas starten slaat hij vrijwel direct aan en loopt als een zonnetje.
Na uitzetten van de motor en direct weer starten, geen problemen. Echter als hij langere tijd (10 minuten) stil staat en je probeert hem weer te starten, begint de ellende weer.
Zelf uitgelezen met Lexia, geen storingen gevonden en naar mijn idee normale waarden te zien.
Enkele dealers gebeld, hebben zo geen antwoord. Breng maar langs en dan gaan we zoeken is het meest gegeven antwoord.
Brandstofpomp, krukassensor en nokkenassensor reeds vervangen, geen verbetering.
Wie o wie kan mij verder helpen?
Alvast bedankt!
C5club Executive


Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
Klinkt mij meer als startbeveiliging
die niet meer jofel is.
die niet meer jofel is.
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:14
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09027
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 712000
Kleur: Grijs
Dit is het volgens mij niet, als ik tijdens het niet willen starten en beetje ether in de inlaat van het gashuis spuit, slaat de motor ook gewoon aan.Timo 1972 schreef:Klinkt mij meer als startbeveiliging![]()
die niet meer jofel is.
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=13&t=8416" onclick="window.open(this.href);return false;
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:14
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09027
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 712000
Kleur: Grijs
Sorry, had de knop antwoord niet gezien
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Op sommige forums is dat heel gewoon , maar dan lees je achterelkaar het zelfde verhaal weer. 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Zoiets treedt op als de benzinedruk niet hoog genoeg is, dan wel wanneer er ergens wat lucht in de benzineleiding zit.
Dat eerste kan ook optreden als de pomp maar kort loopt na het omdraaien van de contactsleutel.
Kun je met de Lexia kijken naar de brandstofdruk, na het aanzetten van het contact?
Groet,
JW
Dat eerste kan ook optreden als de pomp maar kort loopt na het omdraaien van de contactsleutel.
Kun je met de Lexia kijken naar de brandstofdruk, na het aanzetten van het contact?
Groet,
JW
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:14
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09027
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 712000
Kleur: Grijs
Dat zou morgen eindvan de middag wel even moeten lukken. Wel ff zoeken waar ik dat kan vinden in Lexia. Je leest het hier morgen! Alvast bedankt!
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:14
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09027
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 712000
Kleur: Grijs
Volgens wat andere informatie van deze site, heeft mijn auto geen druksensor voor de brandstoftoevoer. Echter is de pomp vanmiddag nog vervangen voor een andere van 3,5 bar. Het probleem is hetzelfde gebleven.
Misschien nog wat meer opties?
Misschien nog wat meer opties?
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Je hebt LPG, maar starten op benzine, misschien staat de injectie van benzine nog uit. 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:14
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09027
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 712000
Kleur: Grijs
Ik heb lpg helemaal niet aan staan momenteel. Vreemde is dat hij met beetje hulp van ether of remmen reiniger in inlaat wel start en blijft lopen.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Dat maakt niks uit maar er zit wel iets tussen om de benzine uit te zetten wat misschien niet aan gaat , een relay of zo of een zekering om te laten schakelen maar in die hoek zou je het ook kunnen zoeken.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
De motor slaat onmiddellijk aan op ether, dat betekent dat hij geen brandstof krijgt als hij niet aanslaat.
Na een aantal malen op contact zetten slaat de motor wel aan, er is dan pas voldoende brandstof.
Controleer de aanvoer eens door de brandstofslang van de galerij los te klikken en te kijken of er direct brandstof uit komt bij het op contact zetten.
Is dit OK dan lijkt het er op dat de brandstof uit de injectiegalerij wegloopt.
Ik zou dan eens gericht gaan kijken naar:
injector die nadrupt
evt drukregelaar die lekt naar retour, maar het kan zijn dat jouw systeem geen drukregelaar heeft op de galerij maar in de pomp
Na een aantal malen op contact zetten slaat de motor wel aan, er is dan pas voldoende brandstof.
Is dit OK dan lijkt het er op dat de brandstof uit de injectiegalerij wegloopt.
Ik zou dan eens gericht gaan kijken naar:
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:14
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09027
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 712000
Kleur: Grijs
Er lijkt voldoende benzine bij de motor te komen. Direct bij contact aan, spuit de benzine uit de slang. De pomp is net vervangen. Helaas geen enkele verbetering.
Nog tips over hoe de injectoren te controleren?
Bedankt voor de ideeën en hulp zover!
Nog tips over hoe de injectoren te controleren?
Bedankt voor de ideeën en hulp zover!
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:14
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09027
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 712000
Kleur: Grijs
Verhaal is nog vreemder geworden. Vanmorgen wilde de auto helemaal niet met starten. Er komt geen benzine uit de injectoren. Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat de computer het niet meer goed doet. Zou de mm48p moeten zijn denk ik. Iemand nog ideeën hierover?


