Pagina 1 van 1

proefrit C5 PH3 2.2 HdiF

Geplaatst: 13 jan 2015 10:28
door anton68
Beste mensen,

As weekend heb ik de beschikking over een C5 2.2 HdiF. Service van de dealer om mij te overtuigen van deze auto.

Ik heb hier al eerder even in gereden, moet zeggen qua comfort onovertroffen.

Twijfel sloeg wel toe mbt het verbruik. Wij scoorden met echt voorzichtig rijden met acht nemen van de max snelheden 1.14.5

Dit kenbaar gemaakt bij de dealer en deze geeft aan dat 1.16 toch wel haalbaar moet zijn. Vandaar ook dat ik as weekend 3 dagen de auto mag uittesten.

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? ik las bijv. de koppeling.

Ik hoor graag en laat mezelf graag overtuigen :smt203

Met vriendelijke groet,

Anton.

Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF

Geplaatst: 13 jan 2015 10:30
door Menno
Bij een automaat is 1 op 14/15 idd wel zo'n beetje het beste wat haalbaar is, handbak zou met beleid beter moeten kunnen scoren ...
Veel plezier, fijne motor voor in de C5-3.

Verder gewoon de standaard " kwaaltjes " , airco lekkage/condensor , raammechanisme , en indien HP veerpoten lekkage.
Koppeling is meer een issue bij de 2.0 136 dacht ik.

Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF

Geplaatst: 13 jan 2015 10:40
door T hijs
De koppeling van de 2.2HDiF is ook niet zo bijzonder sterk hoor, wellicht dat het minder een probleem is in de C5 (minder geleverd?) maar als je googled op de combi 2.2HDi en C-Crosser/Peugeot 4007/Outlander dan zie je toch ook wel veel koppelingsproblemen.

Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF

Geplaatst: 13 jan 2015 10:41
door Menno
OK , wist ik niet , weer wat geleerd ...

Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF

Geplaatst: 13 jan 2015 11:06
door exroosje
Gaat het over de 2.2 in je profiel? Dus een LB model handgeschakeld uit 2009 -de 173 pk variant?

Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF

Geplaatst: 13 jan 2015 11:07
door GSPallas
Is dat wel een PSA-motor en koppeling die in die modellen gebruikt zijn?

Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF

Geplaatst: 13 jan 2015 11:19
door Ccinq
anton68 schreef: Dit kenbaar gemaakt bij de dealer en deze geeft aan dat 1.16 toch wel haalbaar moet zijn.
Mijn laatste tankbeurt (1,06 euro per liter in frankrijk..) zat ik op 1:15,7 nadat ik echt gedurende 950 km als een opaatje heb gereden (= max. snelheid gerespecteerd, veel 80-90 per uur). Niet slecht voor 3.0 van 1800 kg toch?

Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF

Geplaatst: 13 jan 2015 11:31
door anton68
Het gaat idd om de auto in mijn profiel.

Alvast bedankt voor alle reacties. :smt023

Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF

Geplaatst: 13 jan 2015 13:31
door Sunnyfunny
geen ervaring met de handgeschakelde 2.2
Mijn HDI 200 (2.2 automaat dus) rijd zo'n 1:14,5
Zuiniger kan als je veel N wegen rijd. rond de 90 kmh is ie wel zuinig, 1:18. Verder koud en in de stad eerder richting 1:12. Snelweg zo'n 1:15-1:18. Beetje sportief op de snelweg al gauw 1:12. Had verwacht dat de winterbanden 225 ipv 245 breed wellicht zuiniger zouden zijn, maar dat maakt niet veel uit. Voor zo'n zware auto met automaat geen slechte waarde, maar heel erg onder de indruk was ik er ook niet van. Had gehoopt op 1:16. Echter, ondanks dat ik er niet hard mee rijd, rijd ik er al snel wat harder mee omdat ie zo lekker stil is.... Ik was eigenlijk op zoek naar een 3.0 hdi benieuwd wat die dan verbruikt had..... Voor zover ik begrijp is de 1.6 hdi wel behoorlijk zuinig, die is dan ook weer wat lichter.

Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF

Geplaatst: 13 jan 2015 14:30
door Ccinq
"Ik was eigenlijk op zoek naar een 3.0 hdi benieuwd wat die dan verbruikt had.."

zie 2 posts terug. Afhankelijk van rijstijl, mijn zwager reed 1:8 met zijn C6 2.7, ik rijd tussen 1:12 en 1:15 met de 3.0 HDi, veel snelweg haal je makkelijk 1:15, maar in NL, randstad, Amsterdam zit je snel rond 1:12 .

Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF

Geplaatst: 13 jan 2015 18:15
door anton68
Nou, we gaan het beleven dit weekend.

Iedereen bedankt voor de reacties :smt038 :smt023

Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF

Geplaatst: 13 jan 2015 18:46
door L A
Onlangs nog een keer met onze BVA (lees= bouit vitesse automatique) naar NL op en neer geweest en bleeft net onder de 1/15 gemiddeld bij 2500 km traject.
Heb onze 173 paarden niet echt aan hoeven spreken, maar evengoed heb ik ze niet ontzien.
Af en toe even een gaatje dichten :smt190 :smt190 om niet verrast te worden door al te onprettige voordringers uit de rechter baan.

Veel genoegen met je proefrit, maar gezien je een handbak meekrijgt, luidt mijn advies:
Probeer ook eens een automaat.
Kans dat je dan nooit anders meer wilt :citrofiel .

Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF

Geplaatst: 07 mar 2015 22:12
door Jeroenmm
Afhankelijk van de berijder rijd de onze meestal ongeveer 1 op 14. Word er wat meer gas gegeven of in de stad gereden gaat dit heel hard naar de 1 op 11 / 1 op 12. Rijden we een keertje naar vrienden in zuid frankrijk en we rijden dan rustig aan (max 120) dan ruim 1 op 16. Maar dat is echt zeldzaam :smt203 .