Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jan 2015 23:40
Auto: c5 berline 2.0 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 240.000
Kleur: zilver grijs
Hallo,
Ik heb een 2.0 hdi van 2001
Ik heb de koppakking vervangen omdat deze lek was... Kop af laten vlakken alles vervangen en inlaat gereinigd ect....
Nu hebben we ook de ditrubutie vervangen....
3 weken verder....... Eindelijk de eerste start... Perfect!!!
Nu we eenstukje gingen rijden merkte we dat er onderin nauwelijks trekkracht is.
Boven 2000 toeren gaat ie als een speer en hoor je de turbo ook z'n werk doen alleen daaronder niet.
Heeft iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen? We hebben ook de vacuüm van de turbo ect gecheckt.
Ik heb een 2.0 hdi van 2001
Ik heb de koppakking vervangen omdat deze lek was... Kop af laten vlakken alles vervangen en inlaat gereinigd ect....
Nu hebben we ook de ditrubutie vervangen....
3 weken verder....... Eindelijk de eerste start... Perfect!!!
Nu we eenstukje gingen rijden merkte we dat er onderin nauwelijks trekkracht is.
Boven 2000 toeren gaat ie als een speer en hoor je de turbo ook z'n werk doen alleen daaronder niet.
Heeft iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen? We hebben ook de vacuüm van de turbo ect gecheckt.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
al is uitgelezen met de lexia?
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Een luchtmassameter wil weleens de geest geven na een reparatie waarbij hij van zijn plek is geweest. Dit heeft met stoten te maken. Maar ik zou inderdaad eerst eens gaan uitlezen en wat parameters bekijken.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jan 2015 23:40
Auto: c5 berline 2.0 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 240.000
Kleur: zilver grijs
Luchtmassameter meter heb ik nog een liggen dus zal die morgen ochtend uitproberen.
Ik haf ook gehoord dat het eventueel de vacuüm zou kunnen zijn van de turbo iemand een idee waar die zit?
Ik haf ook gehoord dat het eventueel de vacuüm zou kunnen zijn van de turbo iemand een idee waar die zit?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
lees hem eerst is uitwilly4 schreef:al is uitgelezen met de lexia?

Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik dacht dat je dat al had gecontroleerd? Vandaar dat ik over de LMM begon.odinc5 schreef: Ik haf ook gehoord dat het eventueel de vacuüm zou kunnen zijn van de turbo iemand een idee waar die zit?
odinc5 schreef: Heeft iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen? We hebben ook de vacuüm van de turbo ect gecheckt.
Maar eigenlijk weet je nog niets, dan (net als Willy) zou ik zeggen:
uitlezen en kijken waarom hij niet trekt:
heb je dan wel turbodruk, en hoeveel?
zitten er storingscodes in?
Anders ga je hap snap allerlei zaken proberen op goed geluk, dat is meestal niet zo'n goede aanpak

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jan 2015 23:40
Auto: c5 berline 2.0 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 240.000
Kleur: zilver grijs
Vandaag naar de dealer geweest om alles te controleren en hem uit te lezen met lexia.
Conclusie is ditrubutie stond 1 tand niet goed... Hebben ze goed gezet maar zonder gewenst resultaat.
Vacuüm is nogmaals gecontroleerd en ook die geeft geen problemen.
Nu zagen ze wel een storing in de druksensor die vooraan nat na de intercooler zit.
Ze denken dat die het probleem geeft. (Dit wist hij alleen niet zeker)
Lmm is gecontroleerd en ook die is prima!
Nu dus maar hopen dat het die druksensor is en dat het meevalt. (Morgen issie klaar) (hoop ik)
Hebben hier meer mensen problemen mee gehad?
Conclusie is ditrubutie stond 1 tand niet goed... Hebben ze goed gezet maar zonder gewenst resultaat.
Vacuüm is nogmaals gecontroleerd en ook die geeft geen problemen.
Nu zagen ze wel een storing in de druksensor die vooraan nat na de intercooler zit.
Ze denken dat die het probleem geeft. (Dit wist hij alleen niet zeker)
Lmm is gecontroleerd en ook die is prima!
Nu dus maar hopen dat het die druksensor is en dat het meevalt. (Morgen issie klaar) (hoop ik)
Hebben hier meer mensen problemen mee gehad?

C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:04
Auto: C5 Break exclusive 2.0 lpg g3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 280000
Kleur: grijs
Locatie: Bathmen
Ik heb eens gehad dat de rubberen ring bij de turbo er niet tussen zat waardoor hij daar valse lucht zoog na de lmm en de computer verkeerde waarden kreeg en idd ook niet goed trok.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Steven Eusman
Hoop dat je er wat aan hebt.
Steven Eusman

C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jan 2015 23:40
Auto: c5 berline 2.0 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 240.000
Kleur: zilver grijs
Vandaag de auto opgehaald maar zonder gewenst resultaat....
De dealer vertelde mij dat het waarschijnlijk vuil verstuivers zijn en dat ik maar een of ander goedje bij de brandstof moet gooien en rijden maar..... ik moest verder 200 euro aftikken voor diagnose en nieuwe druksensor
Ik merk wel dat wanneer hij warm word wel wat beter trekt maar nog altijd niet zoals vanouds!
De rubber bij de turbo heb ik gecontroleerd en zit erop wel heb ik geprobeerd de slangenklemmen nog wat aan te draaien... maar 2 draaien een beetje Door. ... Op dat misschien de oorzaak zijn? Of tog de verstuivers? Heb het idee dat de dealer het ook niet weet.
De dealer vertelde mij dat het waarschijnlijk vuil verstuivers zijn en dat ik maar een of ander goedje bij de brandstof moet gooien en rijden maar..... ik moest verder 200 euro aftikken voor diagnose en nieuwe druksensor

Ik merk wel dat wanneer hij warm word wel wat beter trekt maar nog altijd niet zoals vanouds!
De rubber bij de turbo heb ik gecontroleerd en zit erop wel heb ik geprobeerd de slangenklemmen nog wat aan te draaien... maar 2 draaien een beetje Door. ... Op dat misschien de oorzaak zijn? Of tog de verstuivers? Heb het idee dat de dealer het ook niet weet.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Raar verhaal.
Heb je wat meer info?
Welke.sensor is vervangen. (Je had het eerst over de vacuumsturing van de turbo?)
Heb je een uitdraai gekregen van het uitlezen? Wat waren de drukken tijdens een proefrit enz....
Heb je wat meer info?
Welke.sensor is vervangen. (Je had het eerst over de vacuumsturing van de turbo?)
Heb je een uitdraai gekregen van het uitlezen? Wat waren de drukken tijdens een proefrit enz....

C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jan 2015 23:40
Auto: c5 berline 2.0 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 240.000
Kleur: zilver grijs
Op de luchtinlaat vooraan bij de radiateur zit een klein sensor met een stekkertje erop die is vervangen....
Heb geen uitdraai mee gekregen. Ik heb gedaan wat de garage zei en al 150 km gereden... ik merk wel dat ie wat beter trekt alleen bij koude motet eerste keer optrekken gaat heel langzaam. ..boven de 25 km per uur trekt hij Door. .. bij warme motor trekt ie beter.
Vind het nog altijd raar...
Zal ik tog mijn verstuivers moeten laten testen? Heb gehoord dat dat een duur grapje is
Heb geen uitdraai mee gekregen. Ik heb gedaan wat de garage zei en al 150 km gereden... ik merk wel dat ie wat beter trekt alleen bij koude motet eerste keer optrekken gaat heel langzaam. ..boven de 25 km per uur trekt hij Door. .. bij warme motor trekt ie beter.
Vind het nog altijd raar...
Zal ik tog mijn verstuivers moeten laten testen? Heb gehoord dat dat een duur grapje is
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Je moet niet zomaar wat gaan doen.
Is de auto nu goed? of nog niet? vergelijk desnoods met een andere auto.
Goed => OK
Niet goed => systematisch diagnose (laten) stellen
Is de auto nu goed? of nog niet? vergelijk desnoods met een andere auto.
Goed => OK
Niet goed => systematisch diagnose (laten) stellen
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Ik heb zelf de nodige ellende meegemaakt met mijn HDi.
Mijn ervaring is dat 150km te weinig is.
Ik heb inmiddels 4000km gereden sinds de oplossing, en merk dat het nog
steeds langzaam aan steeds beter wordt.
Er was welliswaar meer mis, maar een van de problemen was gebrek aan trekkracht onderin.
Mijn ervaring is dat 150km te weinig is.
Ik heb inmiddels 4000km gereden sinds de oplossing, en merk dat het nog
steeds langzaam aan steeds beter wordt.
Er was welliswaar meer mis, maar een van de problemen was gebrek aan trekkracht onderin.
Zeg maar André