C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 dec 2013 19:40
Auto: c5 2.0HDI 16v
Opties: Athena met leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 195000
Kleur: blauw
C5club Rookie
C5club Rookie
Hallo,

Na bijna een half jaar in de C5 te hebben gereden wordt hij met minder km's te duur. Zitten in dubio om hem weg te doen. Kleiner te rijden op benzine of diesel.

Mijn vraag is wat een reële verkoopprijs zou zijn. Het gaat om de volgende C5

C5 berline, donker blauw athena uitvoering met leer, en volgens mij alle optie's
2.0HDI 136pk 6bak 210000km gedraaid. Tot 180000km bij de dealer in onderhoud geweest.
APK 04-2015

Afgelopen half jaar vervangen,
4x nieuwe zomerbanden.
Service beurt vering en reparatie stuurbekrachtiging bij Garage Rene Breezand
Nieuwe ventilator radiateur.
Nieuwe sensor krukas incl bedrading.

2 weken geleden kleine beurt gehad.

Kortom best veel maar de wegenbelasting wordt toch even te gek per maand.

Kortom wie heeft een idee voor een vraagprijs wellicht is er een belangstellende.

Gaat om deze auto. Nogmaals het wel een hele fijne wagen. Maar kost ook wel wat. Voorlopig is mijn vraag puur voor info.

Afbeelding
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Reken op zo'n € 4000,=
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 370
Lid geworden op: 15 apr 2014 18:53
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 395.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Locatie: Regio Gouda
4.000 vind ik erg stevig.

Ik heb voor de mijne met 216.000 km (een 2005 Ph2 break met een 1.6 HDi en ook pack Athena) bij een garage all-in 3.250 betaald. Ik heb begrepen dat de vorige eigenaar er 2.500 voor heeft gekregen.
BX16RS (LPG)-BX19D-BX19TRI Break (LPG) - nog een paar BX'en -
CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat)
CX25TRI Prestige Turbo II
ID19FA (ambulance, 1960)
CX25TRD Brk Turbo II
XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk
C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk
Nu nog:
Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
Rowi
Ik heb een volstrekt vergelijkbare (met als extra een standkachel en open dak) aan een forumlid verkocht voor € 2.200. Dat was goedkoop, maar zeg deze, zonder die accessoires, € 3.000.
Rowi
KarelE schreef:4.000 vind ik erg stevig.

Ik heb voor de mijne met 216.000 km (een 2005 Ph2 break met een 1.6 HDi en ook pack Athena) bij een garage all-in 3.250 betaald. Ik heb begrepen dat de vorige eigenaar er 2.500 voor heeft gekregen.
Dat is wel een heel andere motor. Die 136 pk gaan als de brandweer ;)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 mei 2006 21:32
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Wagenborgen
Contacteer:
Twee maand geleden 3600 euro gekregen voor mijn 2004 2.0HDi break met 240.000 km, wel volledig dealer onderhouden.

C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Die inruilprijs was wel met aankoop C5-3 ...
Want dat telt zeker mee !

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Rowi
Klopt. Ik kreeg voor m'n C5, even uit 't hoofd gezegd, € 3.700 bij de (failliete) dealer, als ik hem had ingeruild. En nu, zonder inruil, korting op de aankoopprijs.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
zandvoorta schreef:Twee maand geleden 3600 euro gekregen voor mijn 2004 2.0HDi break met 240.000 km, wel volledig dealer onderhouden.
Menno schreef:Die inruilprijs was wel met aankoop C5-3 ...
Want dat telt zeker mee !
Dat telt zeker mee.
Ik kreeg ongeveer €1200 in de handel voor mijn (ph1) Break, maar dat was bij aankoop van de 307 die een heel ander prijskaartje heeft als een (bijna) nieuwe ph3.

Gezien de staat van de auto, denk ik dat de wagen in de handel zo rond de €2250 oplevert. Particulier kan je meer vragen, maar méér dan €3000 zou ik niet op rekenen.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
De ANWB-koerslijst geeft als richting:
inruil bij autobedrijf: € 2.250,-;
verkoop particulier: € 2.800,-.
Voor wat het waard is.....
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 dec 2013 19:40
Auto: c5 2.0HDI 16v
Opties: Athena met leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 195000
Kleur: blauw
Enige tijd geleden de vraag neergelegd over de waarde van de C5. Eventueel de duur etc etc.

Buiten deze vraag om wordt het een haat/liefde verhouding met de C5.
Inmiddels terug van een week vakantie naar zuid frankrijk. Dan waardeer je de C5 cruisend op de route soleil met ca 140 op de teller. Heerlijk de fijnste auto ooit gehad. Hier is de C5 voor gemaakt.

Maar toen...

Bij het pittoreske Lyon koelproblemen. Motor heet. Kort samengevat een nieuwe koelvin/motor etc voor de lieve som van ruim 400 euro. A la was echt stuk, vin stond vast.

Een week later heerlijk naar huis, weer in de file bij Lyon en blij dat we voor de 400 euris een perfecte koeltemperatuur hadden. Weer heerlijk aan het cruisen richting NL.

Maar toen...

Tijdens het inhalen en ruimte maken voor een vrachtwagen slaat mijn C5 af. Liep nog moeizaam stationair. Op de vluchtstrook. Korte samenvatting. Huurauto/verzekering etc naar huis. Nw Mercedes benz C klasse van een maand oud. Ook wel geinig.

Na twee en halve week auto in de garage. EGR klep gebroken. Weer 400 euro..

Inmiddels hebben we de C5 ruim 8 maanden en heb bijna 1700 euro ellende. Ook in januari stil gestaan in duitsland.

En nu? Weg doen? ja/nee.

Inmiddels 4 nw banden, nw krukassensor, hydraulic heeft een grote beurt gehad en div nw onderdelen. Nu bovenstaand.


Mijn kosten en afschrijving ben ik dan kwijt. Besloten ondanks te kosten per maand en de onkosten door te rijden.
Maar het is een grote deuk in het vertrouwen in de C5.

Dus Haat/Liefde. Van de week weer een lange rit gemaakt en dan rijd het toch weer fijn..

Kortom, moest het even kwijt.. We gaan nu voor een jaar zonder onkosten aan de C5.

Nog een kleine issue, C5 is terug gekomen bij de garage. Bestuurdersraam stond open. Alles nat geweest. Schakelunit van de raambediening werkt niet 100% meer en nog het ergste de auto stinkt naar kattenurine. (zeg ik het netjes). Auto verzekering betaald niet, reisverzekering ook niet, Evt via rechtsbijstand maar kleine kans van slagen/ Lastig te bewijzen wie zijn schuld het is..
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Bij mij ging het via de inboedel verzekering.

Greetz Iceman :smt197
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik zou denken dat het bedrijf die het retourneren van je auto heeft verzorgd aansprakelijk is. Zij moeten met jouw auto omgaan als een goed gastheer. Zouden zij onderweg bij een ongeval betrokken raken en daarbij jouw auto beschadigen, waren ze ook aansprakelijk. Een open raam en daarvan de gevolgschade lijkt mij peanuts voor hun en ik denk dat ze ervoor verzekerd zijn.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 295
Lid geworden op: 27 aug 2013 19:56
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8
Waar ruil je hem tegen in en bij wie? Dus dat wordt winkelen geblazen of aanbieden bij een Citroën specialist maar de hoofdprijs brengt hij niet meer op is toch weer bijna 10 jaar oud.
Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 203
Lid geworden op: 15 jun 2013 21:10
Auto: .
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
GW-tje schreef:Ik zou denken dat het bedrijf die het retourneren van je auto heeft verzorgd aansprakelijk is. Zij moeten met jouw auto omgaan als een goed gastheer. Zouden zij onderweg bij een ongeval betrokken raken en daarbij jouw auto beschadigen, waren ze ook aansprakelijk. Een open raam en daarvan de gevolgschade lijkt mij peanuts voor hun en ik denk dat ze ervoor verzekerd zijn.
Is ook mijn mening.

Mijn vraag is: van waar werd de repatriëring uitgevoerd.
Plaats reactie